Default

Am primit mai multe solicitări de amânare a termenului de plată pe perioadă nedefinită

• Bookmarks: 751014


Interviu cu Viorel Verzea, general manager Verla

Cum au fost afectate stocurile de materiale având în vedere interdicțiile de transport la nivel mondial (chiar daca transportul de mărfuri nu a fost interzis acesta a fost foarte mult încetinit)
Noi ne-am pregătit pentru un an ascendent, cu o bună poziționare pe piață. De aceea nu am resimțit foarte tare întârzierile în livrări. Ne-a ajutat și cererea redusă de materiale specifice. Furnizorii noștri au reușit să mențină un ritm satisfăcător al producției, respectiv al livrărilor.

Care sunt măsurile pe care le veți lua pe termen scurt pentru a minimiza pierderile generate de epidemia Covid-19?
Deocamdată ne reevaluam resursele interne. Depinde foarte mult și de modul în care statul va înțelege să ne sprijine în această perioadă.

Ați primit de la clienții dvs solicitări de micșorare a prețurilor de la perioada intrării în starea de urgență?
Nu am primit astfel de solicitări, dar am primit mai multe solicitări de amânare a termenului de plată pe perioadă nedefinită, ceea ce este un semn de întrebare la adresa multor firme, a modului în care își previzionează resursele proprii.

Care este produsul din oferta dvs care a înregistrat cea mai scădere? Dar cel care este neafectat?
Cele mai afectate par a fi media flexibila, textilele și materialele pentru casete luminoase, practic cele care se foloseau mai mult la interior, în mall-uri. Vânzarea de echipamente pare ca s-a oprit, de asemenea. În schimb, am înregistrat creșteri pe materiale cărora li s-a gasit o anumită utilitate în această perioadă.
Acum câteva săptămâni am văzut pe Facebook o inițiativă admirabilă a unor tineri, care benevol, au început să creeze viziere de protecție pentru medici și să le distribuie gratuit. Cereau sprijinul celor care au echipamente de debitare, dar și firmelor care i-ar putea ajuta cu materiale pentru procesul de producție. Imediat ce am aflat de inițiativă i-am contactat, ca sa vedem cum putem ajuta. Unele dintre materialele pe care noi le comercializăm (folie PET perfect transparentă și bandă adeziva Velcro) se numărau printre cele de care ei aveau nevoie. În acel moment am hotărât sa donăm tot stocul existent, pentru susținerea acestei cauze.
Apoi, tot prin intermediul rețelelor sociale i-am îndemnat pe toți cei din industria publicitară, furnizori și producători, să se alăture acestei cauze. Feedback-ul a fost unul pozitiv, foarte mulți fiind cei care au dorit sa se implice. Pentru că noi am donat tot stocul existent în depozitele noastre din Cluj și București și cererea a început să fie din ce în ce mai mare, am făcut demersuri pentru a suplimenta stocurile pe aceste tipuri de produse. Suntem în discuții permanente cu furnizorii noștri pentru soluții care pot ajuta în această perioadă, pentru adaptarea aplicațiilor produselor comercializate, la condițiile pandemiei de Covid-19.

Ați făcut schimbări în politica referitoare la termenele de plată ale clienților?
În acestă perioadă au fost multe comenzi care s-au onorat cu plata la livrare. Dar având în vedere modul de răspuns al clienților noștri la solicitările de a-și achita soldurile restante, probabil că, în viitor, ne vom revizui politica de acordare a termenelor de plata a comenzilor.

Aveți costuri de asigurare a clienților sau alte cheltuieli de factoring? Cum au evoluat acestea în această perioadă?
Avem un contract cu un asigurator, dar nu știu dacă să ne așteptăm la multe de la acest contract.

Cum credeți că va arăta piața peste 6 luni?
Ne place să credem că va exista un ritm ascendent chiar dacă acesta va fi mai lent. Ar putea sa ne ajute statul prin acordarea de Credite cu garanție de stat pentru plata facturilor de marfă. Fac aici o comparație cu creditele de nevoi personale care au ajuns la un nivel de 5-10.000 de EUR fără garanții colaterale.

Similar Posts:

75 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1014 views
bookmark icon

Write a comment...