Va fi o lipsă accentuată de lichidități, provenite din neîncasarea la termen a facturilor din partea beneficiarilor.
Interviu cu Alexandru Bica-Popii, director general Holrom Impex
Cum au fost afectate stocurile de materiale având în vedere interdicțiile de transport la nivel mondial?
Nu am fost propriu-zis afectați de aceste măsuri până acum în fluxul de aprovizionare cu marfă. Au apărut doar mici întârzieri în livrările de marfă de la furnizorii noștri.
Care sunt măsurile pe care le veți lua pe termen scurt pentru a minimiza pierderile generate de epidemia Covid-19?
Am restrâns unele cheltuieli ce nu prezentau caracter obligatoriu, în rest nimic.
Ați primit de la clienții dvs solicitări de micșorare a prețurilor de la perioada intrării în starea de urgență?
Da, am primit de la câțiva clienți solicitarea de micșorare a prețurilor, dar am răspuns foarte clar, așa cum o facem de fiecare data. Societatea noastră practică și a practicat și în trecut marje corecte și asumate în raport cu situația pieței și cu nevoile clienților săi. De la caz la caz, dacă situația particulară a fiecărui client relevă faptul că toate încasările sunt la zi și că nu au fost situații de derapaj în relațiile bilaterale client-furnizor din ultimul an calendaristic, atunci am acordat un sprijin. În orice alte condiții, am declinat cererea.
Care este produsul din oferta dvs care a înregistrat cea mai scădere? Dar cel care este neafectat?
Scăderea cea mai mare a vânzărilor o avem pe partea de lacuri și produse destinate electronicii și mai ales industriei auto. În rest, o scădere generală, pe toate ramurile de activitate o vedem abia după Paște. Vom vedea ce e de făcut în funcție de cererea pieței.
Ați făcut schimbări în politica referitoare la termenele de plată ale clienților?
Nu am făcut nicio modificare din punct de vedere al termenelor de plata agreate cu clienții, în situația în care aceștia au avut o relație bilaterală bună în comunicarea cu noi și dacă nu au înregistrat în mod constant întârzieri la plată. Noilor clienți, cei cu care nu am avut până acum relații comerciale, cel puțin în ultimul an, le-am solicitat plata în avans. Este o minimă măsură de protecție a noastră.
Aveți costuri de asigurare a clienților sau alte cheltuieli de factoring? Cum au evoluat acestea în această perioadă?
Nu este cazul.
Cum credeți că va arăta piața peste 6 luni?
Contracția pieței va fi de aproximativ 30%, indiferent de faptul ca acest lucru va fi evidențiat de scăderea numărului de societăți comerciale sau de scăderea consumului în piață. Problema cea mare va fi lichiditatea. Va fi o lipsă accentuată de lichidități, provenite din neîncasarea la termen a facturilor din partea beneficiarilor. în timp, această situație se va regla de la sine.
Similar Posts:
- Există o tendință naturală de scădere a prețurilor dictată de cererea mai scăzută pe anumite produse.
- Cred în puterea de muncă a românului și sunt încrezător că peste șase luni piața își va reveni.
- Vom putea face predicții doar după ce economia României va fi repusă în funcțiune
- Am observat reduceri substanțiale în zona tiparului comercial offset, dar și cresteri foarte consistente în zona de ambalaje
- Vânzările de echipamente vor depinde în proporție covârșitoare de politicile de relansare ce vor fi luate de guvern.
One thought on “Va fi o lipsă accentuată de lichidități, provenite din neîncasarea la termen a facturilor din partea beneficiarilor.”