Dacă în decembrie Moş Crăciun nu prea s-a înghesuit să apară pe outdoor, apărând doar în câteva campanii, iepuraşul de Paşti a dispărut cu desăvârșire de pe acest suport. Timidul iepuraş s-a ascuns, probabil, între zerourile tăiate ale bugetelor de marketing şi publicitate.
Singura campanie în care apare discret, alături de o altă vedetă, mărţişorul, este reclama la bomboanele de ciocolată m&m.
Eliminarea acestui artificiu de promovare conduce la concluzia că publicitatea contextuală ori nu mai este la modă, ori nu mai este o prioritate – ar însemna prea mulţi bani cheltuiţi, nejustificați poate de evoluția prezentă a vânzărilor.
Ca şi de Crăciun, Carrefour se promovează pe câteva panouri outdoor, folosind publicitatea contextuală. A ales însă să nu facă referire la iepuraş, mizând pe o declinare contextuală a mesajului care i-a consacrat: “Ciocnim preţurile”. Ouăle roşii sunt un simbol tradiţional al Sărbătorilor Pascale, cu rădăcini mai adânci în tradiţia noastră populară. Aceasta ar putea fi o explicație imediată pentru lipsa de susţinere a simbolului secundar al Paștelui, Iepuraşul, ce nu face parte din tradiţia noastră, fiind mai degrabă un concept importat.
Nu mai este o noutate că piaţa de outdoor a scăzut. E o concluzie la care se ajunge nu numai citind declaraţiile făcute în presă ale celor care lucrează în domeniu, ci aruncând o privire în jur. E uşor de constatat dispariţia reclamelor, acestea nu mai împânzesc Bucureştiul, nu mai anunţă oferte spectaculoase. Doar hipermarketurile mai încearcă să facă publicitate contextuală, vorbind de câte o reducere de preţ. În afară de Carrefour, nu există nici un alt hipermarket care să pună pe outdoor altceva în afară de mesajul omniprezent “Reducere de preţ”.