Analiza

Pedalând în outdoor – publicitatea pe biciclete câştigă teren pe piaţa românească

• Bookmarks: 7 • Comments: 2270


Panotajul outdoor şi-a găsit un nou suport de expunere: bicicleta. Bannere sau casete publicitare sunt ataşate la acest tip de vehicul şi plimbate pe străzile din oraş.

În ţări precum Olanda, Italia sau Franţa, publicitatea pe biciclete este o formă de promovare foarte căutată, care aduce venituri frumoase pentru un business sezonier ce depinde de temperatura de afară şi de infrastructură. În România, acest format şi-a făcut apariţia încă din 2007, prin intermediul Promobikes, divizie a companiei britanice Promogroup. Cu toate acestea, publicitatea pe biciclete nu s-a bucurat de o prea mare popularitate, fapt care nu a descurajat însă antreprenorii români, dovadă fiind faptul că la sfârşitul lui 2009 s-a înfiinţat o altă firmă ce oferă astfel de servicii, Propeller.

În România, clienţii care au ales să se promoveze pe biciclete sunt Zaza Pizza, patinoarul Cotroceni on Ice şi proiectantul de piscine Vidor, însă compania Propeller, prin care se operează businessul Biciclete Publicitare, se află în discuţii avansate şi cu alţi clienţi importanţi.

Publicitatea pe bicicletă înseamnă afişarea unor bannere sau altor tipuri de outdoor pe o bicicletă care umblă în diferite zone ale unei localităţi.

Se adresează atât firmelor mari din diferite domenii, ca modalitate alternativă de promovare, cât şi celor mici şi medii, care alocă bugete reduse pentru publicitate şi care solicită campanii de scurtă durată.

Aceasta ţinteşte persoane active, din mediul urban, care frecventează zonele aglomerate la ore de vârf.

Avantajul major al bicicletelor publicitare este acela că pot pătrunde şi în zone unde accesul altor canale media este restricţionat, precum parcări, parcuri sau trotuare aglomerate. În plus, acestea se pot tranforma într-un mijoc de advertising necovenţional dacă în locul casetei publicitare pe care se pune panotajul promovat se montează semne volumetrice care să repezinte produsul căruia i se face reclamă.

Un dezavantaj al acestui tip de publicitate este însă lipsa unor piste funcţionale pentru biciclişti în majoritatea oraşelor dn ţară, lucru care îngreunează activitatea celor care poartă mesajele publicitare în oraş pe biciclete.

Programul de rulare este de 4 sau 8 ore ziua, respectiv 6 ore pe timpul nopţii. Preţul zilnic pentru o bicicletă, pentru un interval de patru ore, se cifrează la aproximativ 40 de euro. Dacă promovarea se face cu un număr mai mare de biciclete şi într-un interval de timp mai consistent, clientul poate beneficia de anumite discount-uri.

Similar Posts:

7 recommended
comments icon2 comments
2 notes
270 views
bookmark icon

0 thoughts on “Pedalând în outdoor – publicitatea pe biciclete câştigă teren pe piaţa românească

    Write a comment...