Analiza

POC – Publicitatea Outdoor Convinge

• Bookmarks: 16 • Comments: 1556


Un studiu realizat de compania de cercetări D&D Research la inițiativa principalilor furnizori de spațiu outdoor din România relevă că 84% dintre respondenți au o atitudine pozitivă față de publicitatea stradală, considerând că panourile publicitare sunt utile și au rolul de a “ține la curent”. Este prima cercetare de mare amploare pentru outdoor.

La baza acestui studiu a stat o campanie publicitară (numită POC) derulată exclusiv pe mediul outdoor, în perioada 25 ianuarie – 28 martie, în București și în principalele cinci orașe din țară: Brașov, Sibiu, Timișoara, Iași, Constanța. Publicurile vizate au fost consumatorii obișnuiți și specialiștii. Creația și media plan-ul campaniei POC au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Pentru realizarea acestei campanii s-a luat în considerare faptul că pentru a expune în mediul outdoor este recomandat ca vizualul să fie unul aparte, având culori vii și de impact, iar mesajul să fie cât mai simplu și la obiect.

Campania outdoor a fost realizată cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder și Ultra Vision.

Studiul a fost realizat la inițiativa Euromedia și Beta Cons (membre Epamedia), News Outdoor România, Clear Channel, Universal Solution, New Age și Way Media. O cercetare similară ca demers cu o amplă campanie, denumită POW, s-a derulat în Australia.

Rezultatele cercetării in studiul POC:
84% din participanții la studiu au arătat o atitudine pozitivă față de publicitatea stradală în general, această atitudine fiind definită prin două dimensiuni cheie:
• panourile sunt un lucru bun, util, „de folos” în anumite situații concrete de viață;
• panourile au și rolul de a „ține la curent” de a informa pe consumatori despre ce mai e nou pe piață;
Mai mult, analizele comparative ale atitudinilor și opiniilor consumatorilor obișnuiți au relevat că există foarte puține diferențe semnificative între categoriile demografice.

Ceea ce înseamnă că publicitatea outdoor este în acest moment un mediu cu eficiență globală asupra tuturor categoriilor de indivizi.

63.7% din participanții la studiu au recunoscut „brandul” POC. Campania POC a avut un impact puternic atingând în 5 săptămâni un nivel al notorietății (asistate) comparabile cu ale unor mărci de prestigiu de pe piață. Consumatorilor obișnuiți le-au plăcut reclama POC care a avut un impact asupra privitorilor nu numai în plan perceptual, ci și comportamental.
71% din cei care și-au amintit panoul au afirmat că le-a plăcut afișul POC (mult și foarte mult). 84% dintre specialiștii care au remarcat POC au considerat că reclama atrage mult atenția.

Concluzii generale:

“Pe lângă rezultatele evidente de impact al publicității outdoor obținute, acest studiu a demonstrat că un mesaj curat, coerent, interesant și creativ ”prinde” pe outdoor. Astfel, consumatorii obișnuiți consideră reclama POC a fi mai ales de „impact”, „interesantă” și „creativă” și sunt impactați de aceasta nu numai în plan perceptual, ci și comportamental (“am căutat mai multe informații”). Această concluzie este cu atât mai puternică ca și conținut, cu cât mesajul POC a fost promovat exclusiv pe outdoor.”, a explicat Elvira Munteanu, director general Universal Solution.

Similar Posts:

16 recommended
comments icon1 comment
1 notes
556 views
bookmark icon

0 thoughts on “POC – Publicitatea Outdoor Convinge

    Write a comment...