
Săptămâna trecută a avut loc în Bucuresti un fel de revoluție a textilelor, printr-un eveniment special intitulat ,,Personal Branding; de la vestimentație la impact în business”, adunând in sală peste 80 de manageri din industria publicitară românească. Invitați de calibru, printre care si speakeri de excepție, Manuela Ciugudean, fost marketing manager la Avon si JTI cu o cariera de 10 ani în corporatii, Magda si Mariusz Szeib, -Texet Polonia, Răzvan Radu, fashion designer, marcând un eveniment excepțional.
Personal Branding; De la vestimentație la impact în business” nu a fost despre imagine, ci despre cum te prezinți, cum comunici si cum influențezi prezența ta. Am plecat cu gândul că autenticitatea rămâne cheia unui brand personal puternic -indiferent de domeniul în care activezi ”-Octavian Sfeclă, fondatorul Texet România, gazda evenimentului.
Evenimentul a fost gândit pentru a aduna laolaltă jucatori din industria materialelor publicitare B2B (agenții, firme de promoționale, producători, consultanți) pentru a-i expune unui alt nivel de calitate si așteptări în zona vestimentației identitare.
Istoric vorbind, piața aceasta (de tricouri, mai ales) a fost centrată pe zona low cost încă de la începuturi. Încet, încet, în ultimii ani a început o diversificare către produse mai sofisticate (pulovere, jachete, windbreaker, cămăși, pantaloni). Iar presiunea crizei europene de resurse umane a determinat atât corporațiile cât și companiile mici să se concentreze pe valorizarea angajaților, să investească din ce în ce mai mult în capitalul uman, făcând foarte important Employer Brandingul. Actualmente, multinaționalele alocă bugete uriașe înspre echiparea angajaților cu îmbrăcăminte performantă și de calitate bună.
Cei de la Texet s-au aliniat acestui curent, propunând vestimentație echivalentă celei din retailul de brand, aliniată trendurilor actuale, dar cu produse gândite a fi personalizate, asortate și între ele și cu culorile corporațiilor.
Evenimentul a marcat efortul echipei Texet Romania, ridicând ștacheta în industria noastră prin:
– Creșterea calității produselor, a performanțelor tehnice și a așteptărilor în zona de
Corporate Fashion
– Introducerea noțiunii de brand (cu faima, poveștile și legendele aferente) în domeniul vestimentației identitare. Până nu demult, existau doar denumiri generice
(tricouri/veste/geci etc) în momentul în care aveai nevoie să-ți îmbraci echipa.
– Educarea oamenilor de vânzări și antreprenorilor în direcția calității și gusturilor
vestimentare
– Aducerea Brandingului Personal ca model principal de promovare pentru business-urile antreprenoriale.
Fiind prezentă la eveniment, echipa Print Romania nu a ratat ocazia de a smulge câteva vorbe omului Octavian Sfeclă, acesta declarând următoarele ;
Ce l-a determinat pe Octavian Sfeclă să dezvolte acest tip de business?
,,Iesirea din Artmatch, dupa 26 de ani de activitate, intr-un moment de apogeu al firmei, a fost provocată de o oportunitate ivită nu demult. Investitorul este un jucător global în Shop Fitting, domeniul de performanta al Artmatch în ultimii ani.
Texet este o iubire mai veche, trecută deja de pragul majoratului. Acum peste 18 ani, în cadrul Artmatch, am adus în România primul brand de îmbrăcăminte pentru companii, James Harvest, cu al său slogan nemuritor: “Adds Profile to Your Business”. Foarte multă lume l-a îndrăgit și încă am cunoscuți care nu se pot despărți de piesele vestimentare primite pe vremea aceea. În plus, și pentru noi, cei din Artmatch, a fost o oportunitate să știm că avem la un click distantă, orice haină excelentă, fără să bântuim prin magazine. Desprinderea de Artmatch am făcut-o cu tot cu partea de îmbrăcăminte, domeniul de activitate al investitorului nefiind nicidecum corelat. In plus, am încheiat un contract de franciză cu grupul suedez New Wave (https://www.nwg.se/en/), proprietarul brandurilor Texet, pentru dreptul de a le folosi numele si infrastructura de distribuție. Investitia in Texet Romania este exclusiv a mea, cea mai importanta parte fiind dezvoltarea unui showroom in care să prezentăm toate produsele și colecțiile din portofoliu. Un loc în care putem să ne primim confortabil partenerii si prietenii, să povestim, să atingem și să probăm tot ceea ce promovăm. In viitorul apropiat, in maxim 2 ani, ne vedem mutați într-un spațiu mai degrabă comercial, intr-o zonă de birouri, cu un showroom pe minim 200 mp inclusiv cu vânzare pe loc, de tip retail. Un spațiu de business, networking, dar si un loc de unde să pleci imediat cu o cămașă de top pentru că ți-ai auzit șeful lăudându-se cu ea”.
Dacă nu evoluezi pierzi, evoluția presupune investiție.Cat ați investit in acest modelul de business?
,,Dincolo de showroom, cea mai importantă direcție în care vom investi sunt evenimentele proprii, în afara participărilor punctuale la târguri sau conferințele altora. Ne dorim så aducem ceva foarte specific, de valoare, pentru comunitatea noastră mică, a truditorilor din producția publicitară și a promoționalelor. E vorba de educație, mai ales in direcțiile importante in acest moment: Brandingul Personal, stilul vestimentar, Social Media si dezvoltarea personală pentru antreprenori.
Pană la mijlocul lui 2025, investiția totală în Texet se duce spre 100.000 euro.
Business-ul Texet se adresează in mod exclusiv jucătorilor B2B, anume furnizorilor de print, producție publicitară, promoționale, consultantă, îmbrăcaminte de lucru, organizatori de evenimente si cursuri de învățare. Ne dorim să ajungem un reper al bunului gust, calitătii si al bunelor practici, când vine vorba de interacțiunile dintre furnizorii B2B si clienții industriali”.
Cum va poziționati în piață și care este filosofia de business a Texet?
,,Poziția pe care o țintim este cea de furnizor de elecție, când vine vorba de vestimentația echipelor. Cu o echipa extrem de rapida, un software modern si procese eficiente, vom deveni, practic, amicul de cursa lunga oricărui achizitor din domeniu. Mostre oricând gata de preluat, oferte construite in 2 minute, livrări sub o săptămână, disponibilitate telefonica imediata – acestea sunt, deocamdată, atuurile noastre principale. Dar avem planuri si lucram permanent in direcția asta.
Clientul final Texet este orice companie care îsi respecta oamenii. Respectiv, orice leader care dorește ca echipa lui sa își poarte “uniforma” cu plăcere si mândrie. Chiar si in timpul liber. Acest trend, de a te respecta pe tine însuți, fie ca ești companie, antreprenor sau angajat, este deja foarte prezent si in Romania dar este un standard foarte vechi, mai ales in țările protestante si catolice. Dincolo de condițiile de munca impecabile, orice companie nordica sau chiar si Italiana, are standarde foarte înalte atunci când vine vorba de a-și trata si câteodată, răsfăța oamenii proprii. Brandurile noastre, începând cu deja popularul James Harvest, sunt deja pe buzele multor achizitori sau lideri din diverse industrii. Mai ales când vine vorba de produse de top pentru oameni de top”.
Ce preț va avea cel mai ieftin si totodată cel mai scump tricou branduit al vostru ?
,,Cel mai ieftin tricou al nostru are un preț mediu in piață, in jur de 5 euro. Iar cel mai scump tricou, evident fără branding, ajunge la peste 50 de euro. Evident, acolo vorbim de calitați hiper tehnice, standard ISO de vizibilitate industriala, pretabil pentru orice tip de vreme sau activitate extrema. Daca trecem dincolo de banalele tricouri, putem ajunge si la jachete tehnice sau sacouri merinos la peste 200 euro pe bucata”.
Exista o altă investiție pe care o ai în plan ?
,,Dincolo de investițiile la care am făcut deja referire, am de gând să investesc major in propria persoana și în echipa proprie, respectiv in învatare si educație. Mai ales in domeniile de vârf acum – marketing digital, AI precum si in brandingul personal. A avea o echipa deșteaptă, educata si vizibilă, este mai degrabă un avantaj”.
Cât de saturată crezi că este piața furnizorilor de servicii de imprimare / producție
publicitară ?
,,Eu zic că piața imprimărilor și a industriei publicitare nu este încă saturată. Mai exista loc de creștere, mai ales pe orizontală, în eficientizare si tehnologii colaterale. Si îndeosebi, pentru că încă suntem o țară cu un cost de producție mic iar exportul poate fi extrem de profitabil. Poate că la capacitatea totala de print stăm bine, dar la inovație și tehnologii colaterale, de procesare si accesorizare suntem încă în urmă. Cu o imprimanta se pot produce mult mai multe obiecte decât niște simple afișe sau plăci”.- Octavian Sfeclă, fondatorul Texet România.
Pasiunea pentru calitate, designul inovator si sustenabilitatea se unesc în magazinul Texet online, aducând împreună branduri de prestigiu precum James Harvest, J. Harvest & Frost, Cutter & Buck, Printer, Cottover, Derby of Sweden, Projob, Sagaform si Tenson.

