Cu 6 zile înaintea workshop-ului avansat How to print “The eXpected” using digital printing technologies, moderatorul acestuia, Dorin Pitigoi, Color & Standardization expert și Authorized X-Rite/Pantone Education Partner, aduce mai multe precizări despre natura și rolul acestui seminar.
Este primul astfel de seminar pe care îl susțineți pentru specialiștii din zona imprimării digitale de format mare?
Acest curs/atelier este dezvoltat sub forma de franciză cu sprijinul echipei Color Service Team de la X-Rite. Statutul de Authorized X-Rite/Pantone Education Partner face parte dintr-un program mai larg al X-Rite de a aduce know-how în domeniile interesate prin intermediul unor parteneri/consultanţi cu experienţă in domeniu, iar acest curs este unul din primele din acest fel.
Cât de deschiși sunt managerii companiilor în a investi în trainingul celor care operează echipamentele de imprimare? Ce împiedică în acest moment, în România, o deschidere mai mare în acceptarea și implementarea know-how-ului pe care dvs îl detineți?
În general, aici vorbim de un aspect mai larg care ţine de conceptul de calitate. Atâta vreme cât clienţii unei astfel de companii sunt mulţumiţi cu ceea ce primesc şi nu pun presiune pe manager pentru a îmbunătăţi situaţia, managerul este rar interesat să investească în educaţie şi know-how, chiar dacă acest lucru are un potenţial foarte mare pentru creşterea productivităţii şi a reducerii costurilor de producţie. Pe de altă parte, există manageri care fac astfel de investiţii tocmai pentru a răspunde cerinţelor acelor clienţi pentru care cel mai mic preţ de producţie nu înseamnă neapărat şi cel mai scăzut nivel de calitate. Tocmai pentru a sprijini demersurile managerilor de a investi într-un proces modern de producţie, fiecare participant la curs va primi vouchere cu discount-uri semnificative pentru produse din portofoliul X-Rite, Pantone şi Caldera.
Ar trebui cei care vor veni la seminarul din 19-20 februarie să se simtă ca la școală? Ce abordare aveți pentru acest seminar?
Conceptul acestui curs este general, dezvoltat pe orizontală pentru a acoperi toate aspectele unui proces modern de producţie, nu doar din punct de vedere teoretic, dar şi practic. Ideea este aceea de a sensibiliza participanţii şi de a-i face să înţeleagă că producţia tipografică abordată corespunzător produce rezultate predictibile. Odată acest mesaj înţeles, el poate fi dus înapoi în organizaţie, iar nevoile organizaţiei pot fi adresate prin proiecte specifice concepute în profunzime, cum sunt cele care implementează o procedură industrială precum ProcessStandard Digital – PSD sau Offset – PSO.
Credeți că un operator antrenat și specializat al unui echipament de imprimare de format mare este un diferențiator pentru cel care vinde serviciile de imprimare?
În mod cert, la un anumit nivel, calitatea este cea care vinde. Cum se ajunge la nivelul de calitate dorit, depinde atât de manager, cât şi de echipa din spatele lui.
În opinia dvs, câți dintre furnizorii de servicii de imprimare de format mare printează “după ureche”, înțelegând prin această formulă un know-how bazat mai mult pe experiență în utilizarea echipamentelor decât o formare specializată?
Eu am un principiu simplu când vine vorba de a aprecia calitatea unui material tipărit. Desigur, culoarea reprezintă doar unul dintre atributele unui produs, dar în general, dacă poţi măsura ceva, atunci îl poţi controla, fără a mai fi nevoie de dispute.
Credeți că un astfel de seminar ar trebui adus la cunoștința clienților finali? Sub ce formă credeți că ar trebui să se petreacă acest lucru?
Participanţii vor primi la terminarea acestui curs o diplomă emisă de X-Rite. Dar participarea la un astfel de curs este doar începutul drumului. Organizaţiile interesate în a prezenta o marcă de calitate clienţilor lor pot merge mai departe pe acest drum, prin implementarea de norme industriale precum PSD şi certificarea procesului de producţie de către organizaţiile acreditate precum Fogra sau Ugra.
Câți oameni s-au înscris până acum la cursul din 19-20 februarie? Este o cifră care corespunde așteptărilor dvs?
Ţinta mea este de maximum 12 persoane pe sesiune. Fiind vorba de un curs care are si o componentă practică este dificil atât pentru instructor, cât şi pentru cursanţi, să fim mai mulţi. Deja peste jumătate din locuri sunt ocupate, dar din experienţa anterioră, cele mai multe cereri le primesc chiar înainte de termenul limită.
Se va repeta acest demers în acest an? De ce depinde replicarea acestuia?
Intenţia mea este de a organiza periodic astfel de sesiuni de instruire. Nu doar pentru tipar digital LFP, dar şi pentru procese convenţionale (ex. offset, flexo) sau digitale cu proces electrofotografic. Interesul există, în ultimii ani am organizat o serie de sesiusini specializate de instruire ca parte a unor proiecte mai largi de standardizare şi implementare a managementului şi controlului calităţii culorii, dar de obicei în locaţia clienţilor.