După un prim val de scumpiri în perioada martie-aprilie 2011, producătorii de hârtie anunţă un nou episod de majorări de preţ pentru gamele de hârtie glasată şi fină. Printre motivele-cheie invocate de companiile producătoare se numără scumpirea materiilor prime mobilizate în producţia de hârtie, precum şi majorarea costurilor energetice, logistice şi de transport.
Din 2010 şi până în prezent, distribuitorii de hârtie din România au recurs la majorări de preţ periodice pentru produsele din portofoliile lor. Tendinţa s-a impus în urma scumpirilor graduale efectuate de mărcile de hârtie prezente în oferta lor, ca o necesitate de recuperare a sumelor investite în aducerea lor pe piaţa locală. Pornind de la rezoluţia unor producători marcanţi de a mări preţurile hârtiei începând din septembrie, furnizorii autohtoni vor proceda, la rândul lor, la scumpiri pentru o serie de produse din oferta lor.
Maniera de comunicare a acestor schimbări diferă, în funcţie de politica fiecărui distribuitor. Unii furnizori au făcut publice majorările ce vor avea loc începând din această lună, în timp ce alţii au preferat să îşi informeze clienţii personal. Scumpirile vor fi situate undeva între 3 şi 10%.
Bunăoară, preţul hârtiei cretate, al hârtiei offset şi al celei pentru aplicaţii de birou va creşte cu 8-10%. Cartonul de legătorie se va scumpi cu aproximativ 3%, iar autocolantul, cu circa 4%.
Trend ascendent… pentru preţuri
În februarie 2011, doi producători importanţi, care se regăsesc şi în oferta distribuitorilor de hârtie din România, anunţau scumpiri pentru luna martie. Arjowiggins declara că avea să majoreze preţul gamelor sale de hârtie glasată şi fină cu 8% începând cu jumătatea lunii martie.
Producătorul îşi justifica decizia prin prisma majorării costurilor energetice, a pulpei de lemn, a hârtiei reciclabile şi a amidonului. Producătorul finlandez M-real, la rândul său, anunţa scumpirea hârtiei fine între 6 şi 8% începând tot din martie, argumentând majorarea costurilor de producţie şi a celor infrastructurale.
Compania a continuat seria scumpirilor în aprilie, prin creşterea preţului gamei Kraftliner – carton solid sau ondulat folosit pentru confecţionarea containerelor – în Europa, cu 50 de euro/tona. Măsura a fost urmată de scumpirea cartonului între 7 şi 9% în Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, din 1 iulie, şi a avut la bază tot inflaţia prin costuri.
La finele lunii august, producătorii Arjowiggins şi Arctic Paper au declarat că vor mări preţurile gamelor lor de hârtie începând din septembrie. În cazul Arjowiggins, majorările vor fi în valoare de 9-10%, în timp ce preţurile hârtiilor fine sau glasate din portofoliul Arctic Paper vor fi suplimentate cu 5-8%. Potrivit oficialilor Arctic Paper, creşterile de preţ vor fi decise în funcţie de densitatea hârtiei şi standardele de preţ ale fiecărei ţări.
Similar Posts:
- Din martie, Sappi va crește prețurile la hârtia cretată și la cea necretată
- Antalis România anunță creșterea prețurilor
- Mitsubishi Paper Mills, a declarat că de la 1 mai 2021 va aplica o creștere a prețurilor de 5%
- Mitsubishi HiTec Paper Europe crește prețul hârtiei autocopiative și a celei termice pentru POS-uri
- Creștere de prețuri anunțată de Mitsubishi HiTec Paper