Lucien Moons: „Ambalajele pot fi o platformă de vânzare”
În prima zi a Print&Sign 2015, pe 8 septembrie, atunci când a început și Forumul Pack Show – Comunicarea la raft, cap de afiș a fost Lucien Moons, un guru al strategiilor de marketing integrate ale cărui idei au determinat creșteri anuale de peste 25% ale companiilor consiliate, potrivit clienților săi. Moons, fondatorul companiei Win Win Marketing, specializată pe construirea strategiilor de marketing pentru companii, este considerat o mină de aur pentru clienții săi, reușind chiar și în perioada de criză ceea ce nimeni nu credea că este posibil: să ajute companiile să înregistreze creșteri cu două cifre. O parte dintre „armele secrete” pe care le oferă clienților săi le-a prezentat în cadrul expunerii sale.
Dan CĂLIN
„În anul 2015 consumatorii vor: experiențe «multi-screen», personalizare și «social shopping». Adică își doresc un produs care să-i implice mai mult și care să le ofere o călătorie plăcută cu ajutorul telefonului mobil, adică ambalaje care să-i conecteze inteligent la campanii media care să combine mai multe canale de comunicare”, și-a început Lucien Moons prezentarea. Tot domnia sa susține, citând studii realizate de Peter Sena, că 64% dintre consumatori vor cumpăra la un moment dat un produs de pe raft fără să știe nimic despre el. De ce? Pentru că ambalajele vând mai bine (37%) decât o fac mediul online (31%), recomandările prietenilor (31%) sau spoturile TV (27%). Păcat că nu au fost sunt incluse și radioul sau presa scrisă. Oare nu prea mai contează în campaniile de publicitate?
Continuând prezentarea cifrelor extrem de interesante cu care ne-a obișnuit și din care pot fi trase multe concluzii utile, Lucien Moons arată frecvența cu care sunt utilizate telefoanele mobile la cumpărături în magazine pe diferite activități: verificare preț (52% în mod obișnuit, 32% ocazional și 16% aproape niciodată), informații și recenzii (50% în mod obișnuit, 34% ocazional și 16% aproape niciodată), sunat/trimis mesaje prietenilor sau familiei (39% în mod obișnuit, 41% ocazional și 19% aproape niciodată). Bineînțeles că studiile sunt realizate în vest, dar valul începe să cuprindă și România, cei care vor avea „curajul” să facă primul pas în a oferi campanii interesante consumatorilor din țara noastră fiind cei care vor avea cel mai mult de câștigat pe termen lung din acest pionierat. De aceea, „Să înțelegi modul în care consumatorii interacționează cu ambalajele nu mai este opțional, ci indispensabil”.
Iată care este, tot afară, frecvența activităților realizate cu telefonul mobil în magazine: 36% scanează un cod de bare sau un cod QR, 34% caută online un cupon de reduceri, 24% postează pe site-urile de socializare, 22% bifează unde sunt pe site-urile de socializare, 17% se înregistrează pe site-ul magzinului pentru a intra în programul de fidelitate și 10% plătesc folosind un app, afirmă Lucien Moons citând studii realizate de Peter Sena. De aceea, domnul Moons trage o concluzie care îi poate mira pe cei care nu înțeleg prezentul aflat într-o schimbare rapidă: „Ambalajele pot fi o platformă de vânzare”.
În sprijinul acestei afirmații, Lucien Moons aduce încă un argument: cele patru tendințe în ambalaje constatate de F. Romana Saule. Astfel, ambalajele trebuie să se adapteze modului de a fi al consumatorilor: „globe-trotters” (ambalaje rezistente în călătorii, dar cu un aspect deosebit), caută calitatea (valoare adăugată prin utilizarea ambalajelor realizate din materiale reciclate/reciclabile, autentice, executate manual pe finisări deosebite), conectați (implicarea consumatorilor mai departe de raft prin ambalaje personalizate, ediții limitate, adaptări ale lucrărilor de artă) și motivați etic (ambalaje la modă pot fi produse și sustenabil prin, de exemplu, combinații de materiale naturale și organice cu finisări de lux).
Inovația poate veni de la proprii angajați
Revenind la producătorii de ambalaje și la cei care gândesc campaniile de publicitate, trebuie să fim conștienți că se lovesc de ceea ce spunea Oscar Wilde: „În prezent, oamenii cunosc prețul la orice și valoarea la nimic”. De aceea mulți primesc răspunsul: „Ești prea scump”. De aceea, sfatul lui Lucien Moons pentru aceștia este acela că trebuie să arate valoarea ambalejelor pe care le produc. Cum să facă acest lucru? Tot domnia sa explică: „răspunsurile pot fi găsite în piramida nevoilor a lui Abraham Maslow cu adăugarea unui nivel de bază – conexiunea wi-fi – care a devenit o necesitate, nu un moft. Gândiți-vă la faptul că peste 90% dintre directorii de marketing din lume sunt născuți după anul 1980, adică au între 30 și 35 de ani, și sunt conectați continuu prin intermediul Internetului. Conform unui studiu recent, ei declară că își petrec mai mult de patru ore pe zi pe Facebook. Că ne place sau nu, trăim într-o lume interconectată, iar ca oameni de afaceri sunteți nevoiți să înțelegeți lumea în care trăiți pentru că aceștia sunt clienții cu care lucrați. Puteți crea ambalaje care să ofere consumatorilor o călătorie plăcută cu ajutorul telefonului mobil”.
În plus, Lucien Moons spune că este necesar să adăugați valoare produselor și serviciilor oferite, să inovați, dar și să vă transformați compania într-una cross-media care să cuprindă print, web, social media, APP, marketing diversificat, magazin online etc. Cum faceți acest lucru? „Este foarte simplu: adunați cinci dintre angajați și dați-le câteva ore să găsească răspunsuri la nouă întrebări (Ce puteți externaliza și către cine?, De ce trebuie să ocupați?, Ce trebuie să construiți?, Care sunt costurile pe care le aveți?, Care este valoarea pe care o oferiți?, Cum creați automat comunități de persoane?, Cum să comunicați și să livrați? Ce clienți vreți să serviți? și Cum vreți să produceți bani?). Veți fi uimiți să constatați ce inovații vă vor oferi”, susține Lucien Moons.
Similar Posts:
- HP si Grup Transilvae va invita la cea de-a doua editie a workshop-urilor HP Capture
- HP și Grup Transilvae organizează cea de-a doua ediţie a workshop-urilor HP Capture
- În decembrie, două traininguri de calitate cu rezultate pe măsură
- Antalis salută noile tendinţe care promovează ambalajele sustenabile
- Canon şi partenerii şi-au prezentat oferta de primăvară