Canon România și partenerul său acreditat, Eurocom SA, au organizat în data de 14 aprilie evenimentul Business la Puterea Canon, la Muzeul Național de Artă Contemporană din București. Evenimentul a fost susținut de partenerii Pergamon, Antalis si Proleasing Motors.
În cadrul evenimentului de la Palatul Parlamentului au fost prezentate unele dintre cele mai noi soluții de imprimare profesionalăși finisare Canon, printre care echipamentul Canon imagePRESS C10000VP, prima imprimantă profesională Canon care imprimă digital la viteza de 100 de pagini pe minut și care își menține productivitatea chiar și în cazul sarcinilor de lungă durată sau pe suporturi media mixte, inclusiv pe suporturile media sintetice, dar și echipamentul color Océ ColorWave 700, proiectat pentru o gamă largă de aplicaţii de artă grafică, care oferă materiale imprimate impermeabile şi cu uscare instantanee de înaltă calitate, pe suporturi media necretate groase şi dimensiuni la cerere.
De asemenea, participanții s-au bucurat de ocazia de a-l asculta pe cel mai cunoscut consultant din industria printului, invitatul special Lucien Moons, care a demonstrat cum folosirea instrumentelor specifice mediului digital poate adăuga un plus de valoare serviciilor oferite de companiile în industria printului. „În cadrul evoluției mediului de afaceri, în anumite etape din ciclul de viață al unei companii, inovația în modelul de business capătă un rol foarte important, mai ales când se ajunge în etapa de supra-specializare. În această etapă este nevoie imperioasă ca acestea să se reinventeze. Putem lua exemplul companiilor din industria de print, care datorită presiunii factorilor externi din piață au trebuit să se schimbe”, a susţinut Lucien Moons, în prezentarea „When Should You Innovate Your Print Business Model?”
De-a lungul ultimilor zece ani, Lucien Moons a ajutat peste 200 de companii specializate în imprimare digitală din Europa, Orientul Mijlociu și Africa să își transforme afacerea lor într-un model profitabil. Folosindu-se de experiența sa de peste 30 de ani în soluții de imprimare digitale, acesta a demonstrat căintrumentele specifice mediului digital pot adăuga un plus de valoare serviciilor oferite de firme.
De menționat este și inițiativa organizatorilor de a implementa zone de workshopuri și zone de test pentru echipamentele Canon de producție, sistemele de format mare CAD sau pentru producție publicitară, dar şi echipamentele de finisare ale clujenilor de la Pergamon, unele dintre ele reprezentând creaţie şi producţie autohtonă de utilaje. Participanții au fost încurajați să îți aducă propriile documente și fișiere specifice pentru a putea testa performanțele echipamentelor prezentate şi au putut beneficia de consiliere din partea unor specialişti în consultanţă pe probleme de fonduri europene.
Evenimentul „Canon la Puterea Business” s-a bucurat de un interes foarte mare din partea publicului și a găzduit un număr de aproximativ 100 de participanți care au fost foarte interesați în special de zona de aplicații demonstrative de producție ale echipamentelor și soluțiilor, iar cel mai norocos dintre participanți a câștigat un drive test de un week-end la volanul automobilului BMW Seria 4 Gran Coupe oferit de partenerul evenimentului, Proleasing Motors.
În aşteptarea drupa, nu am putut să nu profităm de prezenţa domnului Lucien Moons în ţara noastră la acest eveniment Canon şi l-am întrebat ce crede că se va întâmpla la această ediţie la Dusseldorf. „Print vechi şi print nou, asta vom avea foarte mult la drupa şi trebuie să ne gândim foarte serios la diferenţe, mai ales că la drupa va fi foarte mult aşa-numit print nou. Temele principale vor fi digital şi packaging, dar s-ar putea ca acestora să le ia faţa printul funcţional şi cel industrial. Dar cred că problema tuturor celor de la drupa va fi să-şi găsească fiecare nişa sa pe care să poată oferi un serviciu în mod profitabil. Mulţi tipografi îmi spun că acum nu se mai tipăreşte ca pe vremea lor. Bun, dar ce ziceţi de tiparul inkjet pe format mare? Acesta a salvat mulţi tipografi, pentru că le-a permis să ofere servicii noi cu tehnologie nouă şi să păstreze nişte profituri care păreau pierdute după începutul declinului volumelor de la offset. Iar aceasta este o tehnologie care nu este pe piaţă de mai mult de 20 ani. Dacă le-aş fi spus tipografilor din comercial acum 20 de ani că banii lor vor veni din semnalistică şi tipar plan pe plastic şi alte materiale mi-ar fi spus că sunt nebun. Apropo, eu am făcut-o şi au făcut-o şi ei. Ceea ce va trebui să facem este să definim clar şi să găsim un loc pentru toate aceste lucururi noi, pentru tiparul şi producţia 3D, pentru printedelectronics, trebuie să găsim un model de business potrivit pentru tot ceea ce înseamnă acest print nou la această ediţie drupa”, a declarat specialistul belgian în exclusivitate pentru Print Magazin.