Tehnologia interactivă a realizat câteva salturi semnificative. Începem să vedem potențialul aplicațiilor augumented reality, care pot îmbina informațiile virtuale cu experiențele din lumea reală.
Interfeţele haptice permit interacţiuni bazate pe gesturi, smartphone-urile pot captura cantităţi mari de informaţii prin intermediul răspunsurilor rapide (QR), şi ecranele digitale touchscreen sunt capabile să furnizeze consumatorilor informaţii la cerere pe mai multe straturi.
Recent, în cadrul Federaţiei Naţionale de Retail (NRF), cu ocazia convenţiei anuale care s-a desfăşurat în New York, Compania Intel a prezentat câteva exemple de signalistică digitală interactivă şi standuri publicitare cu autoservire, care reproduc experienţe din lumea reală, combinând tehnologii multiple pentru a oferi o idee despre viitorul comerţului din magazine.
Peretele cu încălţăminte virtuală
Adidas a folosit un perete interactiv pentru promovarea produselor sale, care oferă cumpărătorilor informaţii printr-o interfaţă video-game. Peretele permite navigarea prin mai mult de 8.000 de stiluri de încălţăminte datorită unor butoane touchscreen şi a redării 3D a caracteristicilor fizice ale produselor. Sistemul foloseşte o tehnologie care redă informaţiile în timp real şi le proiectează pe un monitor cu o configuraţie 4×3. Controlând ecranul prin gesturi, clienţii pot naviga prin stilurile de încălţăminte, afişate pe patru ecrane verticale.
Sistemul le permite comercianţilor Adidas să ofere clienţilor o selecţie mult mai amplă de produse, pe o suprafaţă mică, folosindu-se de avantajele stocurilor online. Clienţii pot accesa acest raft virtual, pot vizualiza produsul în detaliu, îl pot roti pe ecran pentru a-l vedea din toate unghiurile posibile şi îl pot achiziţiona pe loc.