Analiza

PetromV îşi schimbă identitatea – trend sau necesitate?

• Bookmarks: 13574



Datorită celor 550 de staţii de distribuţie a carburanţilor şi datorită sectoarelor de activitate pe care le acoperă, Petrom deţine supremaţia pe piaţa românească de petrol si gaze. Celelalte activităţi derulate sunt de explorare şi producţie, rafinare, exploatarea gazelor naturale şi energiei. Reţeaua românească este întregită de cea internaţională care reprezintă un cumul de încă 269 benzinării, localizate în Republica Moldova, Bulgaria şi Serbia.

Grupul Petrom, privatizat în 2004 prin preluarea de către austriecii de la OMV a unui pachet de 51,01% din acţiunile Petrom, a lansat un an mai târziu un nou brand de benzinării – PetromV. Reprezentanţii companiei au afirmat că tranzitarea către o imagine modernă, împrospătată s-a făcut ca urmare a necesităţilor impuse de contextul economic al acelui moment, iar Petrom nu a făcut altceva decât să-şi alinieze strategiile la provocările din mediul de business. Investiţiile de la acea vreme nu au fost deloc neglijabile, sumele vehiculate fiind de câteva sute de milioane de euro. Acum OMV Petrom a făcut publică intenţia de rebranding al benzinăriilor PetromV, proces care presupune modificarea denumirii acestora fie în OMV, fie Petrom, iar costurile estimate pentru toate cele 124 staţii este de cca 5 milioane de euro. Datorită faptului că s-a hotărât gruparea activităţilor de comercializare a produselor petroliere sub umbrela unui singur organism – OMV Petrom Marketing, PetromV a devenit un surplus de care se pot dispensa.

Responsabilul de Marketing al OMV Petrom, Rainer Schlang, a relatat presei: „Vom rebrandui circa 120 statii PetromV, din care două treimi vor fi sub marca OMV, iar o treime sub marca Petrom. Investiţia se ridică la cinci milioane euro. Până la sfârşitul anului, vrem să avem 150 staţii Premium (OMV) şi 400 staţii sub marca Petrom”.

Dezbaterile specialiştilor în branding relevă două aspecte justificatoare pentru acest pas. Unul ar fi acela că Petrom a ales să facă integral uz de imaginea unui brand mai apreciat de către consumatori – OMV – , iar o a doua opţiune ar fi reducerea costurilor prin limitarea numărului de branduri administrate. A doua versiune este întărită şi de faptul că, încă de la finalul anului trecut, campaniile promoţionale şi evenimentele din benzinăriile PetromV şi OMV erau comune.

Decizia anunţată de Petrom este dublată de schimbările similare pe care le-au anunţat anul trecut cei de la Rompetrol, iar, recent, Eni România, filiala italienilor de la Eni. Rompetrol, al doilea jucător ca mărime de pe piaţa românească a lansat brandul premium – Litro, iar Eni România face rocada brandului Agip cu Eni.

În ceea ce privește furnizorul ales pentru implementarea proiectului încă nu se știe care va fi numele acestuia, procedura de desemnare a acestuia fiind în desfășurare.

Similar Posts:

13 recommended
comments icon0 comments
0 notes
574 views
bookmark icon

Write a comment...