Analiza

Autostrada Transilvania promite derularea unor ample proiecte de signalistică

• Bookmarks: 18692


Autostrăzile sunt un spațiu intens traficat, fapt care determină companiile petroliere să investească sume importante în construirea și amenajarea stațiilor de alimentare cu carburanți. Iar cum semnalistica este unul dintre elementele-cheie ale scenografiei benzinăriilor, unii din primii beneficiari ai proiectelor derulate în aceste arii sunt firmele de producție publicitară.

Facilitățile pe care le includ benzinăriile – restaurante, standuri alimentare, de muzică și presă – le-au extins rolul inițial la cel al unor spații de popas. Companiile din industria petrolieră alocă sume importante pentru crearea și amenajarea unităților de distribuție. Decorul stațiilor de alimentare însumează totemuri, sigle și firme luminoase ce ilustrează elementele identitare ale companiilor, semne direcționale și aplicații publicitare indoor de tip POSM, backlit, ecrane cu plasmă.

Autostrada Transilvania, o miză atractivă pentru companiile petroliere
Premierul Emil Boc a anunțat recent că Autostrada Transilvania se va întinde pe 415 kilometri. Fără îndoială, companiile petroliere vor fi foarte motivate să vireze sume semnificative în construirea și amenajarea de stații de carburant pe această suprafață. Asta, pentru că ea urmează să acopere un traseu intens circulat și de importanță comercială, făcând legătura cu frontiera Ungariei prin orașul Borș.

Iar cum lucrările nu sunt departe de finalizare, 2012 fiind anul anunțat pentru încheierea lor, este foarte probabil ca licitațiile pentru concesionarea porțiunilor de autostradă destinate constucției de benzinării să fie în derulare. Lungimea sa va face posibilă construirea unui număr mare de benzinării. Numai Autostrada București-Pitești (A1), care măsoară 128 de kilometri, cuprinde 22 de unități de distribuție aparținând tuturor numelor din industria petrolieră prezente în România. Autostrada Soarelui (A2) numără 10 stații de carburant pe o lungime de 152 kilometri operabili: șase semnate de grupul OMV-Petrom și patru marca Rompetrol.

Investițiile totale pentru aceste unități s-au învârtit în jurul sumei de 21 milioane euro. Pornind de la faptul că Autostrada Transilvania are o lungime de trei ori mai mare decât A2, se poate estima că numărul minim al benzinăriilor construite aici va fi de minimum 40.

Cele șase unități ale grupului OMV-Petrom de pe A2, poziționate la kilometri 111, 49 și 66, pe ambele sensuri de circulație, au mobilizat un buget total de aproximativ 8 milioane euro. În același an, Rompetrol a alocat circa 13 milioane de dolari pentru construirea a patru benzinării sub brandul premium Litro, la kilometrii 139 și 88.

Cine furnizează semnalistică pentru benzinăriile din România?

În 2009, compania de producție publicitară Eltrix a executat proiectul a patru benzinării sub brandul premium Litro, aparținând Rompetrol și care se distinge printr-o arhitectură minimalistă, cu tente futuriste.

De altfel, compania este principalul furnizor de semnalistică pentru benzinăriile din România, având o clientelă care include cele mai importante rețele de distribuție a carburanților: OMV-Petrom, Rompetrol, Agip, Lukoil și mai recentul brand patronat de Carrefour. Firma Prima Serv este, de asemenea, activă pe această piață, avându-i drept clienți pe Rompetrol și Petrom.

Pentru consorțiul central și est-european Acis Petrolservice, amenajarea benzinăriilor cu semnalistică este doar un serviciu integrat în lucrările de construcție si întreținere, iar portofoliul său de clienți cuprinde nume precum MOL România PP SRL, Rompetrol și OMV. Firma constănțeană Plasty Prod a executat proiecte de signalistică pentru Petrom si MOL.

Similar Posts:

18 recommended
comments icon0 comments
0 notes
692 views
bookmark icon

Write a comment...