Analiza

Povestea transformării unui broker în producător

• Bookmarks: 31951


Brokerii sunt priviți întotdeauna cu rezervă. Sentimentul că aceștia câștigă mereu este amplificat de lejeritatea cu care stabilesc relații cu ceilalți. Atent, speculativ, inteligent și mereu în acțiune. Este o imagine ușor cosmetizată a acestui tip de om de afaceri, dar nu departe de realitate. Indiferent de domeniul în care acționează, este în permanentă căutare de oportunități și de furnizori. Povestea unei companii care a activat aproape jumătate din istoria ei ca borker de producție publicitară, pentru a ajunge apoi producător, demontează multe prejudecăți despre această categorie.

La adăpostul echipei

„Până în 2006 am făcut brokeraj pentru că piața permitea acest lucru,” povestește Artur Octavian Fălceanu, antreprenorul din spatele Ad Production, companie care a împlinit în acest an 10 ani de activitate. Experiența acumulată în anii de brokeraj s-a tradus printr-un know-how consistent asupra tehnologiilor, dar și printr-o bună viziune asupra oportunităților pieței.

Mereu în contact cu cei mai importanți furnizori de servicii de producție și bine informat asupra trendurilor cererii din partea cliențiilor sau a agențiilor, Octavian Fălceanu a înțeles că pasul în categoria producătorilor trebuie făcut alături de o echipă și că reușita în acest domeniu ține de modul în care reușește să o păstreze unită și mobilizată.

„Sunt oameni care sunt lângă mine de peste 10 ani, iar nucleul echipei cu care lucrez este neschimbat de aproape 6 ani,” spune Ocatvian Fălceanu.

„Acum suntem 25 de oameni, din care 15 sunt angrenați în activitatea de producție, iar departamentul de vânzări și client service este format din 3 persoane și două jumătăți,” punctează, cu umor, Octavian Fălceanu implicarea sa și a managerului executiv în politica de vânzări a firmei.

„Media de vârstă este între 30 și 35 de ani, și cred că este vârsta ideală pentru performanță în acest domeniu.”

Performanța nu vine numai din competențele echipei. Ea se naște dintr-un mix bine strunit între specularea oportunităților și investiții făcute la timp.

„Am preferat să achiziționez un CNC, decât să externalizez prelucrarea anumitor repere, pentru o lucrare,” reia Octavian Fălceanu istoria uneia dintre investiții. „A fost o mutare inspirată. Echipamentul s-a dovedit a fi fiabil și, în plus, am reușit să extindem zona de competențe a producției noastre.”

Router-ul completează o dotare tehnică impresionantă pentru o companie care activează în domeniul producției de numai șase ani: “Avem 5 echipamente de imprimare ce pot acoperi segmentul indoor, outdoor, o gamă completă de finisări, tăiere automată, iar pentru partea de sign dispunem de decupare computerizată și termoformare liniară.”

O scurtă privire asupra echipamentelor deținute de Ad Production pune în lumină o politică de investiții bine pusă la punct. Este de așteptat ca, în viitorul apropiat, compania să facă investiții mai consistente, după o perioadă de acumulare de experiență și de tatonare a mai multor specializări.

O arată spațiul de producție care are deja amenajate zone care își așteaptă echipamentele sau organizarea acestuia, care respectă un flux de producție bine proiectat. O confirmă și managerul AdProduction, fără a oferi mai multe detalii:„Am planuri de viitor, dar nu îmi place să vorbesc despre ele.”

Sub zodia neconvenționalului

Investițiile sunt întotdeauna legate de specificul activității. Începuturile au fost marcate de orientarea companiei către servicii de imprimare. „Primul echipament achiziționat a fost un Mutoh Spitfire,” își amintește Octavian Fălceanu.

Experiența în brokeraj l-a învățat că producția publicitară este un business unde reușesc cei care știu să îmbine mai multe specializări pentru a oferi un serviciu care să livreze un diferențiator unic.

„Nu am alergat după clienții care vânează prețul cel mai mic. Cine caută azi preț, mâine va căuta același lucru, iar într-o zi va găsi pe cineva care să ofere un preț mai mic.” O astfel de abordare a condus AdProduction în afara producției de serie.

„Produsul care ne caracterizează cel mai bine este standul nostru expozițional, cu care ne-am prezentat pentru prima dată ca participant la târgul Digital Print&Sign. „Anul acest am aniversat 10 ani de activitate și am dorit să punctăm acest moment prin prima participare a noastră la Digital Print&Sign. Standul pe care l-am avut a fost și produsul pe care l-am expus acolo. Este 100% rezultatul activității noastre: creație, proiectare, execuție, montaj. Suntem orientați către produse customizate, nestandardizate. Standul expozițional, POSM-urile și display-urile sunt produsele în care suntem specializați.”

O nouă decadă
“Este un business de producție crescut în criză,” spune Octavian Fălceanu. “Ne-am adaptat la piață. Am simțit pulsul și am reușit să ne îndreptăm către ceea ce aduce bani.” Majoritatea clienților sunt clienți finali, dar nici agențiile de publicitate nu lipsesc din portofoliul de clienți ai companiei.

Faptul este probat de testimonialele care punctează într-o categorie specială site-ul companiei (www.adproduction.ro).

„Îmi doresc ca, în mai 2013, să pot să mă retrag din funcția executivă. Este un moment delicat, dar care este necesar pentru a trece într-o nouă etapă,” spune Octavian Fălceanu.

Sunt mărturii ale unor nume cu rezonanță din business-ul românesc: Angst, AutoItalia, Beiersdorf, Dior, Lidl sau Orkla. Viitorul Ad Production este bine planificat de către cel care a pus bazele companiei.

Similar Posts:

31 recommended
comments icon0 comments
0 notes
951 views
bookmark icon

Write a comment...