Cel mai important eveniment al industriei de print din acest an, Fespa 2017, s-a desfășurat între 8 și 12 mai la Centrul Expozițional din Hamburg. O ediție care nu a strălucit, dar a impresionat prin consistență și tendința de a acoperi toate trendurile existenete în piața mondială de print.
Spre deosebire de Drupa, Fespa reușește să ofere o imagine apropae exactă a locului unde se află industria de print în acest moment. Fespa a oferit un spațiu generos și celor care au pus în evidență trendurile momentului, cât și celor care au mizat pe valorificarea oportunităților financiare. Fespa a reușit să devină un indicator al nivelului de dezvoltare la care se situează industria de print. Dacă Drupa, prin intervalul de desfășurare de 4 ani, este folosit ca un moment de etalare a forței unui brand, Fespa este momentul în care pragmatismul este cuvântul de ordine pentru expozanți. Tot acesta este cuvântul care descrie cel mai bien și modul în care a fost organizată expoziția. De la modul de amplasare a standurilor, până la conferințele și evenimentele din perioada târgului, eficiența a fost cea care a dictat felul în care a fost organizat Fespa 2017.
În ceea ce privește prezența românească la Fespa, primul lucru care merită menționat este medalia de bornz obținută de Matter of Spirit, reprezentată de Adrian Dușmănescu, la competiția Fespa Awards, categoria T-shirt and garments. Este primul premiu obținut la această competiție de o companie din România, iar acest lucru se întâmplă chiar de la prima participare. Numărul de vizitatori din România a fost destul de consistent, lucru care a surprins foarte plăcut este prezența destuld e consistentă a celor care au făcut de curând pasul în acest domeniu.
Fără a abunda de premiere și excusivități, Fespa 2017 a fost o ediție care nu a reușit să zdruncine suficiența furnizorilor de servicii de imprimare consacrați, dar a fost capabilă să stârnească entuziasmul celor nou veniți în industrie și să îi surprindă pe cei care dorit să ia pulsul industriei de print în 2017.
În numărul din luna mai a Print Magazin vom ilustra într-un amplu material care au fost reperele acestei ediții și cu ce așteptări s-au întors acasă managerii companiilor din industria de print din România.