Carlsberg a abandonat sloganul „probably the best beer in the world” într-un proces de rebranding despre care producătorul danez de bere consideră că îl va ajuta să-și dubleze profiturile brandului până în anul 2015.
Inventat în anul 1973 de agenţia Saatchi & Saatchi pentru piaţa britanică, tag line-ul „probably the best beer in the world” a început să fie folosit al nivel internaţional în reclamele brandului începând din anii `80. Voice over-ul din reclama Tv originală lansată în 1974 a fost vocea actorului Orson Welles, aceasta fiind folosită pe parcursul a mai multor ani.
În locul istoricului slogan, Carlsberg a optat pentru un nou tag line: „That calls for a Carlsberg”. Conform comunicatului transmis presei de URBB, producătorul berii Carlsberg în România, noua poziţionare pune accentul pe istoria ţi valorile brandului, însă se adresează şi unei noi generaţii de consumatori, activi şi dornici de aventură. Identitatea vizuală a Carlsberg a fost modernizată, canalele de distribuţie vor fi extinse, iar ambalajul Carlsberg va avea un nou design. Noul slogan, „That calls for a Carlsberg”, încurajează consumatorii „să facă un pas înainte şi să ia deciziile corecte”, berea Carlsberg fiind recompensa pentru faptele lor.
„Oamenii sunt familiarizaţi cu Carlsberg, dar nu cunosc în totalitate ceea ce reprezintă. Această lansare globală este modalitatea noastră de a spune povestea acestei beri, atât pe pieţele mature cât şi pe cele noi. Ne dorim ca oamenii să ştie că berea Carlsberg reprezintă ceva – moştenirea, calitatea, gustul memorabil şi imboldul de a face ceea ce trebuie”, a declarat Jorgen Buhl Rasmussen, CEO-ul Carlsberg.
Începând din luna aprilie, noua poziţionare va fi introdusă treptat în comunicare pe toate cele 140 de pieţe internaţionale pe care marca Carlsberg este prezentă. De asemenea, producătorul URBB a anunţat că noua campanie de comunicare va fi lansată în luna mai a acestui an.
În ceea ce priveşte oportunitatea schimbării sloganului istoric al Carlsberg, părerile analiştilor internaționali sunt împărţite. Deși, în unanimitate, experţii industriei recunosc nevoia de repoziţionare de care au nevoie cele mai puternice branduri internaţionale de bere, există şi voci care consideră că – aşa cum declară Kevin Baker, analist pentru industria berii la firma britanică Canadean – „anecdotic vorbind, (noul slogan al Carslberg) nu sună la fel de bine ca cel vechi…”