Unii ne-am întors, alţii au plecat în vacanţă în mijlocul unei situaţii mai grave decât cea pe care am lăsat-o în urmă. Lucrurile par să meargă dinspre rău înspre şi mai rău pentru economia românească şi, nu în ultimul rând, pentru nivelul de trai şi calitatea vieţii. Perspectivele de revenire la normal sunt înceţosate şi îndepărtate, specialiştii lansând deja semnale că anul 2010 are toate şansele să „benefi cieze” de o rată a şomajului scrisă din două cifre. Afacerile, mari sau mici, luptă să supravieţuiască.
Într-un context internaţional în care economia românească nu numai că nu duduie ci, dimpotrivă, îşi trage răsufl area din ce în ce mai greu, nici industria tipografi că nu o poate duce mai bine decât celelalte domenii. Lupta pentru supravieţuire este acerbă, iar bătăliile se poartă, mai mult ca niciodată, pe fronturile calităţii serviciilor prestate şi ale imaginii organizaţionale.
Acţiunile de promovare şi bugetele aferente sunt în prezent obiectul unora dintre cele mai controversate dezbateri din viaţa companiilor. Să alocăm sau nu bugete de publicitate? Să micşorăm sau să tăiem bugetele deja alocate? Să economisim banii de promovare pentru a supravieţui? Sau, dimpotrivă, să conştientizăm faptul că acum, mai mult ca niciodată, cheltuielile pentru promovare, oricât de mici, pot reprezenta balonul de oxigen necesar schimbării perspectivei sumbre a falimentului cu perspectiva supravieţuirii organizaţiei în vremurile extreme pe care le parcurgem? A tăia costuri în mod inteligent înseamnă astăzi pentru o companie, de fapt, a investi banii economisiţi în şanse suplimentare pentru supravieţuirea şi dezvoltarea fi rmei. Iar promovarea este, cu certitudine, unul dintre puţinele instrumente sinonime cu şansa!
În această perioadă contorsionată, deopotrivă dramatică şi generatoare de confuzii atât la nivelul deciziilor individuale, cât şi a celor organizaţionale, a te promova înseamnă, mai mult ca niciodată, a arăta pieţei ţintă şi clienţilor că încă exişti şi că, în ciuda greutăţilor, oferi servicii de calitate la preţuri competitive care pot genera valoare adăugată. Debutul sau continuitatea demersurilor de promovare demonstrează, în egală măsură, şi faptul că managementul companiei este preocupat de performanţă şi de menţinerea – dacă nu şi de dezvoltarea – afacerii. Cu toţi ne dorim ca această criză ce ne apasă destinele să se transforme, cât mai curând, în auspiciile unei reveniri economice, iar afacerile noastre să se dezvolte şi să genereze perspective optimiste – pentru noi, pentru partenerii şi colaboratorii noştri, pentru organizaţiile noastre.
Până atunci, companiile trebuie să armonizeze acum efortul de a obţine cel mai bun raport calitate/preţ pentru serviciile oferite, conştientizând necesitatea menţinerii unui nivel ridicat de vizibilitate în rândul clienţilor actuali şi a celor potenţiali, din ce în ce mai informaţi şi mai exigenţi. Pentru că, promovarea coerentă şi consistentă înseamnă, înainte de toate, eficientizarea comunicării.