Bogdan Vasilescu este recunoscut de clienţii săi ca specialistul în HP. Este, totodată, un personaj care se bucură de o bună notorietate în randul tuturor celor implicaţi în producţia publicitară, fie că au de-a face sau nu cu printul digital. Fiind generos în idei şi-n împărtăşirea necondiţionată a acestora, l-am invitat în paginile revistei pentru o incursiune profundă în istoria personală şi-a companiei pe care-o păstoreşte.
Am închiriat un avion ca sa putem livra la timp
Bazele acestei companii au fost puse în 1991 împreună cu mai mulţi asociaţi. Mie îmi plăcea foarte mult numele de „transilvae” care înseamnă „ţinutul de peste păduri”. Iniţial a fost Transilvae Computer Systems, iar mai târziu, în 1994, a apărut Grup Transilvae. În ’90-’91 operam la Cluj, la federaţia studenţilor, trei Mac-uri primite donaţie. Pe vremea aceea, distribuitor Apple în România era RCS, iar noi mergeam la Bucureşti pentru a cumpăra de la ei consumabile pentru imprimante şi tot ce ne mai trebuia. Într-una dintre ocazii cei de la RCS ne-au întrebat dacă nu vrem să vindem produse Apple în Cluj. Am zis de ce nu, iar în decurs de o lună şi jumătate am vândut de 105.000 dolari numai în mediul universitar. Nici nouă nu ne-a venit să credem. Au fost probleme cu livrarea – pentru că pe atunci computerele veneau în trei luni de zile – asa că am închiriat un avion, i-am scos toate scaunele şi l-am încărcat cu computere ca sa putem livra la timp. Am reuşit, iar de atunci am intrat în zona industriei grafice. Pe lângă computere Apple, am început să livrăm software pentru partea grafică, periferice, scannere, imprimante laser şi altele. Dar în paralel făceam şi editare de carte şi tehnoredactare pentru diverse publicaţii. Însă în timp am renunţat la această parte a activităţii noastre, pentru că apăruseră mulţi pe piaţă care făceau acelaşi lucru, iar preţurile serviciilor scăzuseră. Ne-am concentrat astfel pe partea de echipamente pentru industria grafică, computere, software, dtp, până la pre-press.
Suntem şi astăzi aceiaşi cinci asociaţi şi nu am avut niciodată divergenţe
N-am făcut niciodată ceva care să nu ne placă şi nici n-am selecţionat, spre exemplu, produsele pe care le vindeam astfel încât să avem profit maxim. De fiecare dată alegeam nu cele mai scumpe, dar cele mai performate echipamente, chiar dacă erau greu de vândut. Nu făceam un profit foarte mare, pentru că deşi la vremea aia se practicau nişte adaosuri de 50 – 100 %, noi nu ne-am permis niciodată să avem astfel de adaosuri pentru că echipamentele pe care le vindeam erau deja foarte scumpe şi pur şi simplu n-am mai fi avut clienţi
Similar Posts:
- Grup Transilvae, succes de peste 3 milioane de euro la drupa 2012
- Grup Transilvae şi Esko vă invită să participaţi la demonstraţiile susţinute la standul propriu de la Print&Sign
- O nouă felină de la Apple
- QuarkXPress 9 și-a tras cele mai importante premii la Macworld Awards 2011
- A apărut o nouă generaţie a familiei Latex: HP Designjet L26500 şi L28500