Analiza

Real life advertising – viitorul comunicării publicitare

• Bookmarks: 38530


La început au fost reality show-urile. Succesul acestora a schimbat paradigma comunicării publicitare. Spoturile sau printurile în care apar oameni obișnuiți au început să ia locul execuțiilor clasice în care sunt folosiți actori. Multe dintre ele au iscat dezbateri publice, mai ales in Statele Unite, atunci când au atins chestiuni sensibile pentru tradiționaliști: campania retailerului JCPenney a folosit un cuplu de homosexuali împreună cu doi copii pentru a ilustra o familie fericită.

Cel mai recent trend al acestui stil presupune integrarea mai multor medii de comunicare, miza punându-se pe grupuri de oameni care interacționează cu mesajul publicitar într-un mod inedit. Este un trend care implică foarte mult resurse ale comunicării outdoor: panotaj exterior sau construcții neconvenționale.

Surprinde

Campania unei bănci din Australia s-a bazat pe un mesaj foarte simplu și cu lipici la oameni: “Cinstea nu trebuie să rămână nerăsplătită”. Modul în care a fos implementat este inedit: responsabilii campaniei au lăsat un obiect de valoare pe jos, într-un centru comercial. Cei care îl găseau și îl aduceau la biroul de informații erau rugați să își dea numele. Fără să știe erau fotografiați, iar în câteva secunde imaginea lor apărea, împreună cu un mesaj de mulțumire și sloganul campaniei, pe toate suporturile de comunicare publicitară existente în centru comercial: bilboarduri digitale, LED-TV-uri care anunțau breaking news cu evenimentul petrecut sau postere cu imaginea celui care a returnat obiectul pierdut. Toate erau însoțite de mesajul campaniei.
http://www.youtube.com/watch?v=7rpG4IC5NFE&feature=player_embedded

Provoacă

Pentru călătorii grăbiți din Sydney care așteaptă trenurile de dimineață pentru a ajunge al serviciu întâlnirea cu trenul Cadbury a fost un prilej de bucurie și de relaxare. Fără a fi anunțat, un tren cu aburi, decorat cu însemnele producătorului de dulciuri a intrat în gară, apriția lui fiind un prilej de uimire pentru călătorii care așteptau un tren obișnuit. Efectul a fost instantaneu: majoritatea călătorilor au scos telefoanele mobile și au început să facă poze, care, ulterior, au începiut să circule pe rețelele sociale.
http://www.youtube.com/watch?v=_shwJopXlHI&feature=player_embedded

Incită

La începutul acestui an Ikea France a realizat o campanie insolită. A cosntruit pe peronul unei stații de metrou un apartament de 54 de mp în care, timp de zece zile, au locuit câteva familii care puteau fi văzute de trecători cum își petrec rutina zilnică și cum își desfășoară micile activități cotidiene folosind soluțiile și modelele prouse de producătorul de mobilă suedez.

http://www.youtube.com/watch?v=oMEi9vzWdug&feature=player_embedded#!

Similar Posts:

38 recommended
comments icon0 comments
0 notes
530 views
bookmark icon

Write a comment...