Default

Rezultatele Fespa 2010 arata ca industria europeana de profil da semne de revigorare

• Bookmarks: 3237


Fespa 2010 a fost un eveniment care, ca si Ipex 2010, a inregistrat recorduri, oferind tuturor semne de optimism in ceea ce priveste sfarsitul perioadei de criza economica ce afecteaza deopotriva si industria de profil din Europa. Printre vizitatorii acestei editii a Fespa au fost si multi romani din industria grafica locala, profesionisti care au dorit sa ne impartaseasca din impresiile generale despre eveniment.

Fespa 2010, expozitia internationala dedicata anual imprimarii large format si serigrafiei, care s-a desfasurat in Munchen, Germania, in perioada 21-26 iunie, a strans peste 21.000 de vizitatori din 130 de tari, in cele cinci pavilioane.

Mai mult de jumatate din vizitatori au stat mai mult de o zi, facand in total 32.504 vizite. Unul dintre recordurile inregistrate a fost ca 68% dintre vizitatori au sustinut ca tehnologia digitala este aria lor prioritara de interes, comparativ cu mai putin de 52% cat a fost cu trei ani inainte la Fespa 2007, din Berlin. In plus, 67% dintre vizitatori iau sau influenteaza deciziile majore de cumparare din domeniu.

Din Germania, Italia, Austria si Elvetia au venit cele mai multe grupuri de vizitatori, strangand in total 12.352 de vizitatori, in crestere fata de Fespa 2007. In afara de aceste state, urmatoarele ca numar de grupuri de vizitatori din Europa au fost: Marea Britanie, Franta, Spania, Polonia si Republica Ceha. 40% din totalul vizitatorilor au venit din Germania, 50% din restul Europei, 7,5% din Asia si restul de 2,5% din America si Africa.

„De la prima ora a primei zile, intrarea a fost invadata de vizitatori dornici sa intre cat mai repede in expozitie si sa faca afaceri. Este clar ca Fespa 2010 a fost un eveniment major al factorilor de decizie care au venit fie cu obiective specifice de afaceri, fie sa vada anumite tehnologii sau sa intalneasca anumiti expozanti, ori sa participe la sesiunile de conferinte care au putut oferi valori masurabile pentru afacerea lor. Imprimatorii din aceasta era a post-recesiunii sunt motivati de rezultate, incercand sa descopere solutii care sa ii faca repede mai competitivi, sa ii ajute sa profite de oportunitati noi de afaceri, ori pur si simplu sa le imbunatateasca timpii de livrare”, afirma Marcus Timson, Sales and Marketing Director la Fespa.

Planurile pentru anul viitor includ desfasurarea Fespa Digital 2011 in Hamburg, Germania, in perioada 24-27 mai, pe circa 16.000 m2 la noile pavilioane ale Messe Hamburg. In plus, la cererea expozantilor cheie, reprezentantii Fespa au hotarat sa extinda targul de anul viitor de la trei la patru zile.

La evenimentul din acest an au participat si reprezentanti ai industriei de profil din Romania. Cu cativa dintre ei am stat de vorba pentru a afla ce impresie le-a lasat Fespa 2010 si care au fost noutatile din domeniul lor de activitate prezentate la targ.

 

Eduard Popescu: „Fespa este un eveniment unde inovatia si inventia sunt prezente”

Prima impresie este una generala si este prezentata de Eduard Popescu, director general Tropeum, care afirma ca: „Este pentru a doua oara cand vizitam Fespa. Este un eveniment de foarte mare anvergura pentru industria de publicitate, foarte bine organizat, foarte bine structurat. Este un eveniment unde inovatia si inventia sunt prezente. Asadar, impresia generala este foarte buna atat sub aspectul organizatoric, cat si sub cel al utilitatii participarii noastre la acest targ. Putem discuta ore in sir despre noutatile aparute – sunt nenumarate. Printre cele mai interesante pentru serigrafie se numara caruselul de imprimare serigrafica cu ajutorul caruia se poate obtine policromie de Flock. De asemenea, au fost prezentate solutii low cost de automatizare a imprimarii serigrafice pe un carusel manual.”

 

Diana Apan: „Evenimentul de la Munchen poate fi privit ca indicator al unei revigorari in domeniul imprimarii de format mare si industrial la nivel european”

La randul sau, Diana Apan, Marketing Coordinator Group Transilvae, a detaliat impresia generala: „Fespa 2010 a transmis un optimism si un dinamism surprinzatoare. Intr-o industrie care a traversat o perioada foarte dificila, evenimentul de la Munchen poate fi privit ca indicator al unei revigorari in domeniul imprimarii de format mare si industrial la nivel european. Numarul mare de vizitatori – majoritatea fiind persoane de decizie in companiile pe care le reprezinta, interesul ridicat pentru ultimele tehnologii, precum si declaratiile celor mai importanti expozanti, furnizori de echipamente si nu numai, care au catalogat participarea la Fespa ca un succes in materie de vanzari, vin sa intareasca impresia generala de depasire a obstacolelor recesiunii.”

Vorbind despre noutatile de la acest eveniment legate de domeniul de activitate al companiei din care face parte, Diana Apan a remarcat: „Inainte de toate, este important sa mentionam, desi nu este tocmai o noutate, cresterea interesului si orientarea puternica a jucatorilor din domeniul imprimarii de format mare si industrial catre tehnologiile digitale. In aceasta directie, HP a prezentat software-ul HP SmartStream Designer 4.0 destinat procesarii datelor variabile pentru aplicatii de format mare cu beneficii cheie precum imbunatatirea productivitatii, cresterea versatilitatii sau reducerea costurilor interne.

De asemenea, La Fespa 2010 s-a remarcat tehnologia Latex care devine noul standard al industriei. HP a prezentat pentru prima data intreg portofoliul extins de echipamente care au la baza aceasta tehnologie: noile imprimante HP Scitex LX600 (2,6 m) si HP Scitex LX800 – cel mai mare (3,2 m) si cel mai productiv echipament Latex, alaturi de HP Designjet L25500. Profesionistii din acest domeniu se orienteaza mai mult ca oricand catre solutii care sa le ofere avantaje competitive reale, rezultate rapide cu investitii care pot fi recuperate cu usurinta. Echipamentele foarte versatile precum noile imprimante flatbed entry-level de la HP – precum HP Scitex FB500 si HP Scitex FB700 – au reprezentat una dintre noutatile care au atras un mare interes in randul vizitatorilor.”

Am intrebat-o pe Diana Apan si care sunt aspectele care au impresionat-o sau au dezamagit-o la Fespa 2010. Raspunsul sau a fost ca „audienta evenimentului a fost impresionanta – aproximativ 32.500 de vizite conform reprezentantilor Fespa -, precum si deschiderea vizitatorilor catre noile echipamente si tehnologii. Dezamagitor nu poate fi decat numarul relativ scazut al participantilor la targ din Romania. Astfel de evenimente sunt o oportunitate majora pentru gasirea de noi potentiale surse de profitabilitate pentru o companie, fie prin extinderea pe nise de piata noi, fie prin consolidarea business-ului actual prin investitii inteligente.”

 

Mihai Cobianu: „Este clar ca piata inkjet este matura si ca o va eroda pe cea a tiparului conventional”

Un alt vizitator roman al acestui targ a fost Mihai Cobianu, director general Printman, care a fost impresionat de Fespa 2010: „Pentru cineva care a activat mai mult de zece ani exclusiv in zona offset a fost o mare surpriza sa descopere un targ de mare anvergura, cu standuri impresionante si foarte multi vizitatori. Este clar ca piata inkjet este una matura si ca incet, dar sigur, o va eroda din ce in ce mai mult pe cea a tiparului conventional si vorbim aici in special de cel serigrafic si offset. Cred ca targul, in ansamblul lui, a fost o reusita si o demonstratie de forta in aceste vremuri dificile pentru industria tipografica”.

Intrebandu-l despre noutatile din domeniul in care activeaza, Mihai Cobianu ne-a explicat: „Daca cei din industrie ne cunosc in special pentru HP Indigo, in zona inkjet reprezentam un alt jucator important si anume Fujifilm. Anul acesta, Fujifilm a prezentat cea mai variata gama de solutii serigrafice si inkjet pentru productia de tipar mare si foarte mare, bazate pe tehnologia UV. Un portofoliu impresionant de printere (Acuity Advance HS, Inca Spyder, Inca Onset S20 si S70 si Uvisar), impreuna cu cernelurile Uvijet Sericol, precum si noul Pro-File, sistemul de control si standardizare a culorilor, au demonstrat ca tehnologia UV este cea care poate livra calitatea corecta la un pret corect si cu o viteza pe masura”.

 

Dan Catanet: „Anul acesta producatorii, mult mai optimisti decat anul trecut, s-au concentrat cu precadere pe imbunatatirea solutiilor existente, acordand o atentie deosebita tehnologiei de imprimare UV a materialelor rigide si domeniului imprimarii digitale a materialelor textile”

In primul rand, Dan Catanet, director vanzari Mons Medius Investments, a trecut in revista cativa producatori prezenti la Fespa 2010, mentionand noutatile promovate de acestia la standuri: „Agfa a avut o prezenta de mare anvergura la Fespa 2010 cu o oferta foarte variata de solutii flatbed UV, aceasta cuprinzand liniile Anapurna (dezvoltata in ultimii trei ani de Agfa) si Jeti (integrata dupa preluarea producatorului canadian Gandinnovations). Au fost prezentate noile printere Jeti 1224 HDC (cel mai rapid printer de rezolutie mare din lume) si noul echipament flatbed si roll to roll din gama medie pentru imprimarea materialelor rigide de 2 x 3 m, Anapurna M2050 (lansat cu aceasta ocazie). Producatorul japonez Seiko a imbunatatit versiunile modelelor ColorPainter H-104s, ColorPainter H-74s si ColorPainter V-64s cu tehnologia de tiparire «Smart Pass 2», care permite obtinerea unor viteze de lucru ridicate cu pastrarea unei calitati impecabile a printului. Printre aplicatiile de la standul Seiko au fost tiparirea la viteza mare (100 m2/h) a banner-ului simpla fata si a meshului fara liner. D.gen a lansat trei printere noi: Teleios GT si Artrix GT (de foarte mare viteza, care imprima direct pe materiale textile cu viteze de pana la 100 m2/h la o calitate foarte buna) si Teleios Grande (solutia de imprimare a materialelor textile cu latimea de 3,2 m). Foarte multi vizitatori au fost la standul Kornit, unde producatorul israelian a lansat noul printer accesibil Breeze 921 care imprima la calitate foarte buna direct pe tricouri si obiecte de imbracaminte albe, negre sau de culori inchise. Acesta beneficiaza de ultima tehnologie in domeniu, cu sistem de pre-tratament integrat in echipament, avand costuri de productie reduse. Totodata, Kornit a imbunatatit toata gama de imprimante pentru obiecte de imbracaminte (Storm 931-8, Thunder 932-6 si Kornit 933). Si Mutoh a avut cateva noutati importante: printerul UV hibrid Zephyr 65 cu cerneluri termoformabile, Zephyr TS (solutia specializata pe imprimarea semnelor de circulatie), Viper TX Softsign (solutie completa de tiparire si fixare a materialelor textile din poliester – de exemplu, a steagurilor), noile cerneluri Bio-Lactite care necesita o intretinere foarte redusa au un gamut mai mare, costuri mai mici, o fixare foarte buna si mai rapida pe o gama larga de materiale flexibile si rigide (acestea pot fi folosite pe printerele ValueJet, Rockhopper, Spitfire, Blizzard si pe printerul entry level flatbed si roll to roll ValueJet Hybrid).”

In al doilea rand, Dan Catanet ne-a ajutat sa tragem concluziile generale despre acest eveniment important: „Expozitia internationala Fespa 2010 de la Munchen a fost mai mare decat cea din 2009 de la Amsterdam, cu mai multi expozanti si vizitatori. Starea de spirit a producatorilor si a vizitatorilor a fost mult mai buna decat cea de anul trecut, ei fiind mult mai optimisti si mai increzatori. Tehnologiile cele mai interesante din acest an pentru producatori si vizitatori au fost cele de imprimare UV, mai ales a materialelor rigide, dar si cele de imprimare digitala a textilelor, atat a celor din rola (poliester si fibre naturale), cat si cea directa pe obiecte de imbracaminte. Anul acesta, producatorii s-au concentrat mai mult pe imbunatatirea solutiilor existente, optimizandu-le performantele, crescandu-le gama de aplicatii si reducandu-le costurile, atat cele initiale cu investitia in echipamente, cat si cele de operare cu cernelurile si consumabilele aferente.”

Pentru a vizualiza imaginile care insotesc acest articol, click pe imaginea din dreapta titlului si apoi folositi sagetile inainte-inapoi care apar in partile laterale ale imaginilor.

Similar Posts:

3 recommended
comments icon0 comments
0 notes
237 views
bookmark icon

Write a comment...