Default

Samdam dezvoltă două proiecte online în premieră în România

• Bookmarks: 23635


Conform datelor oferite de Oficiul Național al Registrului Comerțului, Samdamgifts SRL este al doilea furnizor de produse promoționale din România, cu o cifră de afaceri de aproape trei milioane de euro într-o piață estimată la circa 40 de milioane de euro pe an. Firma deține cea mai mare unitate de producție din țara noastră și una dintre cele mai mari din Europa de Est în ceea ce privește personalizarea obiectelor, fabrica fiind impresionantă din toate punctele de vedere și oferind servicii complete. Cum s-a ajuns aici și care sunt proiectele pe care le dezvoltă compania ne-a spus domnul Sebi Vasilescu, director general la Samdam.

Dan CĂLIN

Aventura internațională a Samdam a început în urmă cu mai bine de două decenii în Belgia, ne-a povestit domnul Sebi Vasilescu: „Compania a împlinit în acest an 21 de ani de activitate la nivel internațional. Inițial, domeniul de activitate al firmei belgiene a fost constituit de importul și distribuția de obiecte promoționale. Apoi, în anul 2000 au fost preluați doi furnizori de servicii de personalizare a acestor produse pentru a putea controla tot procesul în Belgia. Dar, odată cu creșterea costurilor de producție a apărut ideea mutării în estul Europei. Atunci, prin intermediul unui prieten, au luat contact cu piața noastră și s-au hotărât să relocheze la Baia Mare personalizarea obiectelor promoționale comercializate în Belgia. Acest lucru s-a întâmplat în anul 2008. Între timp au fost deschise birouri și în Franța (în anul 2005), Olanda (2006) și China (2007), toată producția fiind realizată în România.”
Am fost surprinși să aflăm despre biroul din China, dar ne-a lămurit interlocutorul nostru: „Sediul din China are ca scop achiziția acelor produse care nu pot fi luate din Europa, mai exact de la cei mai mari jucători din lume care sunt în Olanda. Anumite produse, mai ales atunci când vorbim despre comenzi mari, le cumpărăm sau chiar le producem cu specificațiile clienților în China. Așa am ajuns să avem un birou acolo, dar și pentru a avea un control asupra calității produselor.”
La un moment dat trebuia abordată și piața românească din moment ce producția era realizată aici. „Existând fabrica și un birou în țara noastră, la Baia Mare, a fost firesc să vindem produse promoționale și în România. Așa că, începând din anul 2008, au fost angajați agenți de vânzări pentru Baia Mare, București și Iași. Atunci când am plecat de la RTC și am venit la Samdam, în anul 2013, în București erau doar doi oameni de vânzări, acum fiind 11. Tot în acel an am preluat activitatea firmei Ranco cu aproape toți angajații, companie care era lider de piață în acel moment. A fost o mișcare foarte bună demonstrată și de faptul că anul trecut am ajuns pe locul doi în domeniu în România, conform datelor de la Registrul Comerțului, cu o cifră de afaceri de aproape trei milioane de euro. În acest an sperăm să ajungem la patru milioane de euro odată cu dezvoltarea fabricii și a noilor proiecte «Loyalty store» și «Brand store».”
Trebuia să aflăm ce înseamnă cele două proiecte. „«Loyalty store» este un site al brandurilor care cuprinde peste o mie de produse. Clienții care sunt înscriși în acest site primesc puncte de loializare în funcție de vânzări, puncte cu care pot cumpăra ulterior tot felul de produse nepromoționale – electronice, electrocasnice, camere foto/video, bilete la film, excursii șamd. În felul acesta, clienții cumpără mai mult de la noi decât de la concurență și îi fidelizăm pentru că le oferim mai mult. Iar «Brand store» este posibilitatea pe care o oferim companiilor mari din diferite domenii (universități, restaurante, cluburi de fotbal etc.) sau chiar persoanelor publice de a avea un magazin online propriu cu produse promoționale branduite cu marca lor. Noi le oferim tot – website, soft, produse, personalizare, logistică – contra unui comision. Am dezvoltat cele două proiecte deoarece credem că acesta este viitorul în domeniul nostru.”

Pentru 2016, Samdam își propune consolidarea investițiilor
Văzând showroomul de la București am fost impresionați. „Avem cel mai mare showroom de materiale promoționale din București, acesta având o suprafață de 240 mp și incluzând mai mult de 2.500 de produse. Însă, în ceea ce privește producția, nu puteam acoperi toate segmentele, având la Baia Mare doar print pe plastic, sticlă și metal. Așa că am deschis, tot la Baia Mare, o nouă unitate de producție, de această dată de print pe textile în anul 2014. Investiția a fost în valoare de 2,5 milioane de euro cu ajutorul fondurilor europene. Astfel, acum oferim toată gama de print pe textile, fabrica fiind una dintre cele mai mari din Europa de Est, clienții noștri fiind din toată Europa. Unul dintre ei este chiar Disney, ceea ce arată cât de profesionist lucrăm.”
Reprezentarea companiei în România nu se reduce doar la București și Baia Mare, iar planurile vizează extinderea în alte trei orașe în viitorul apropiat. „Acum avem birouri și showroom-uri în București, Baia Mare și Iași, iar în Cluj avem doar un birou de vânzări. Intenția noastră este să deschidem birouri și în Timișoara, Craiova și Constanța în perioada următoare.” Oferind 16 categorii mari de produse, este imposibil de știut de la câte mărci sunt. „Este foarte greu să spunem câte branduri reprezentăm, ele fiind foarte multe, deoarece și categoriile de produse sunt diverse. De aceea, nu putem spune câte branduri reprezentăm, ci putem spune că avem zeci de cataloage cu produsele pe care le vindem.”
Odată cu dorința tot mai mare de a fi diferit a companiilor s-a ajuns la imposibilitatea de a ține stocuri de marfă. „Din experiența pieței noastre a reieșit că este foarte dificil să ai stocuri de marfă, în afară de câteva produse clasice sau de exclusivități. În general, clienții vor în permanență ceva deosebit pentru a fi diferiți și, de aceea, își doresc ceea ce nu mai are altcineva. Astfel că este foarte greu să știi ce să ții pe stoc. În plus, furnizorii noștri ne livrează marfa în două-trei zile, deci nu avem nevoie de stocuri. Cei care au nevoie de volume mai mari de produse personalizate nu comandă de pe o zi pe alta.” Din păcate, în alegerea cadourilor oferite de firme colaboratorilor la sfârșitul anului sunt preferate cele ieftine. „De regulă, cei care oferă cadouri la sfârșit de an preferă să cumpere ieftin, fără să înțeleagă faptul că ceea ce este ieftin nu este și bun. Din păcate, firmele nu pricep că produsul pe care îl dau cadou are numele lor pe el și, inevitabil, este asociat cu cel care îl oferă, imaginea acestuia suferind. Vrei să se strice într-un timp scurt și clientul care l-a primit să fie nemulțumit?”
Fiind la început, vânzările din online ale Samdam nu sunt încă semnificative, dar se lucrează în acest sens. „Vânzările online sunt momentan irelevante pentru că este un departament tânăr demarat la mijlocul acestui an. Ceea ce ne așteptăm pentru 2016 este să realizăm 5% din cifra de afaceri în mediul online. Ceea ce pentru primul an ar fi bine.” Iar pentru 2016, compania dorește să dezvolte cât mai mult proiectele demarate și investițiile realizate. „Anul trecut și anul acesta am investit mult în producție și în online. De aceea, pentru 2016 ne propunem să o consolidăm, etapă la fel de importantă ca investiția și care presupune, în continuare, eforturi financiare.”

Samdam în cifre
21 de ani de activitate
85 de angajați
3 milioane de euro cifră de afaceri
2,5 milioane de euro investiți în anul 2014
Peste 1.000 de clienți la nivel național
9 servicii (transfer digital, print direct pe textile, broderie, transfer serigrafic, tampografie, gravare, doming, serigrafie și sublimare)
16 categorii de produse
4 birouri (București, Baia Mare, Cluj și Iași)
3 showroom-uri (București, Baia Mare și Iași)
17.000 mp de spații pentru depozitare

Similar Posts:

23 recommended
comments icon0 comments
0 notes
635 views
bookmark icon

Write a comment...