Industria germană a produselor promoţionale şi-a revenit din recesiune cu viteză record în anul precedent, potrivit organizatorilor târgului PSI Düsseldorf 2011. Asociaţia Produselor Promoţionale din Germania a înregistrat vânzări de 3,43 milioane de euro în anul 2010, cu circa 15% mai mult faţă de anul de criză 2009.
Acestea sunt rezultatele prezentate de Asociaţie la începutul expoziţiei PSI 2011, care arată că nu numai în Germania se observă o redresare a situaţiei de pe piaţa de profil, ci în toată Europa.
“Cerul european al produselor promoţionale se înseninează, chiar dacă nu au dispărut încă toţi norii”, a declarat directorul PSI, Michael Freter. În plus, potrivit expozanţilor prezenţi la PSI, în anul precedent cererea a crescut şi s-a simţit o îmbunătaţire considerabilă a comenzilor din alte ţări.
PSI este cel mai important târg la nivel european, dedicat produselor promoţionale, iar la ediţia din acest an, din perioada 12-14 ianuarie, au participat 849 de expozanţi. De asemenea, la aceeaşi manifestare au fost prezenţi 17.122 de vizitatori, numărul acestora fiind în creştere faţă de cel înregistrat la ediţia precedentă, când 16.464 de persoane au vizitat târgul.
Cel mai bun indicator al tendinţelor optimiste din industria produselor promoţionale a fost nivelul comenzilor înregistrate la ediţia din acest an a PSI : aproximativ 40% dintre furnizorii prezenţi au făcut comenzi care depăşesc 100.000 de euro. În plus, 10% dintre aceştia au comandat produse în valoare totală de peste un milion de euro. Companiile care s-au bucurat de succes în rândul comenzilor au fost cele de textile, genţi şi bagaje, papetărie şi articole din piele, ceasuri, bijuterii, precum şi produsele electronice.
Trendul produselor eco a continuat şi anul acesta, la expoziţie putând fi admirate atât tricouri produse ecologic, cât şi genţi biodegradabile, confecţionate din fetru.
Potrivit unui studiu de piaţă realizat anual de un institut independent, ale cărui rezultate au fost prezentate în cadrul târgului, companiile germane sunt mai optimiste decât în 2011 în ceea ce priveşte redresarea pieţei de profil în viitor. Astfel, 69,5% dintre firmele intervievate se aşteaptă ca piaţa să îşi revină puternic sau să aibă o uşoară creştere, faţă de segmentul de 54,1% înregistrat în 2010. Acelaşi studiu arată că 18,6% dintre companii se aşteaptă ca afacerile să rămână la acelaşi nivel, în timp ce 6,6% cred că afacerile se vor înrăutăţi.
Ediţia cu numărul 49 a expoziţiei PSI Dusseldorf , cea din 2011, a fost unul dintre cele mai importante evenimente dedicate specialiştilor din publicitate, produselor promoţionale, precum şi echipamente lor de imprimare şi etichetare.