“Scăderea numărului de vizitatori nu reprezintă o surpriză pentru noi. Toată industria s-a aflat în declin de-a lungul ultimilor ani”, a declarat, post eveniment, Werner Matthias Dornscheidt, Președinte & CEO al Messe Düsseldorf.
“Numai în Germania, au dispărut, în intervalul 2000-2011, peste 3900 de companii și peste 61.000 de angajați au fost disponibilizați. În SUA, în același interval temporal, au fost închise cca 7700 de companii specializate în servicii de imprimare”, punctează Werner Matthias Dornscheidt, Președinte & CEO al Messe Düsseldorf, pentru a argumenta scăderea numărului de participanți față de ediția precedentă.
În ciuda scăderii numărului participanților la târg, s-au observat îmbunătățiri în structura calitativă a vizitatorilor. Prezența factorilor de decizie a crescut la 50.8%, comparativ 44.4%, procent înregistrat în 2008. Acest aspect este explicat de organizatorii expoziției prin orientarea mai accentuată pe demersuri investiționale concrete. De altfel, cca 50% dintre vizitatori au plasat comenzi concrete de-a lungul celor două săptămâni expoziționale.
Numărul vizitatorilor străini a depășit 190.000. Cea mai copleșitoare prezență a fost asigurată de reprezentanți ai industriei proveniți din India, țară care a punctat peste 15.000 de vizitatori la Drupa 2012.
Temele vedetă ale drupa 2012 au fost automatizarea, imprimarea ambalajelor, printul digital, tehnologiile hibride, aplicațiile web-to-print și cele ce respectă mediul. 40% dintre vizitatori s-au declarat direct interesați de echipamentele de imprimare digitală.
Evenimentele conexe expoziției s-au bucurat de un nivel ridicat de interes, mai mult de 20% dintre vizitatori fiind atrași de spațiul drupa Innovation Park, în timp ce drupa cube s-a bucurat de prezența a cca 1000 de persoane provenite din 55 de țări.