Analiza

Primul Gifts Show independent

• Bookmarks: 146


Până spre sfârșitul primei decade a anilor 2000 importatorii și distribuitorii de articole promoționale erau o categorie importantă în lanțul furnizorilor unei agenții de publicitate. Un eveniment dedicat în exclusivitate acestora era o necesitate a acelei perioade, așa că apariția Gifts Show a fost considerată un pas firesc al industriei. După 2010, evenimentul a fost ancorat de Print&Sign și, cu timpul, și-a pierdut din strălucire. Gifts Show își dă examenul de maturitate. Anul acesta, pentru prima dată, Gifts Show este organizat independent de evenimentul sub umbrela căruia a fost adăpostit în ultimii ani. Este drept că, în aceeași perioadă, Euroexpo organizează PackExpo, dar diferența dintre cele două evenimente este foarte mare, iar beneficiile de audiență nu mai pot fi translatate atât de ușor, nici măcar în previziuni.

Cataloage. Criză. China.
Sunt trei repere care au marcat urcușurile anevoioase și alunecările accelerate
în acest domeniu. Cataloagele pe care le distribuiau importatorii erau așteptate în fiecare an cu sufletul la gură de marketeri în căutare de cadouri inedite cu care să își surprindă destinatarii. Cu timpul acestea au încetat să mai fie un diferențiator și s-au transformat într-o povară greu de gestionat, iar transferul în online a data lovitura decisivă acestui mediu de informare. Dacă în termeni de conținut lucrurile nu se schimbau, ceea ce s-a pierdut a fosy identitatea posesorului catalogului. Anumite cataloage erau asociate cu anumiți importatori sau distribuitori de materiale, așa că, odată ce produsele puteau fi accesate și vizualizate pe orice site, importatorul sau distribuitorul acestora își pierdea din notorietate.
Un domeniu care se baza din ce în ce mai mult pe lichidități și stocuri și care surprindea din ce în ce mai puțin a fost lovit în plin de recesiunea instaurată în 2008. Relațiile comerciale se înlănțuiau după o formulă binecunoscută: câțiva importatori mari care aveau sute de distribuitori care le duceau produsele către mii de clienți. Recesiunea a eliminat aproape în întregime segmentul intermediar. O parte dintre clienții, mai ales cei mari, au fost preluați de importatori, iar restul au realizat că nevoia de promoționale poate fi lăsată nesatisfăcută fără prea mari efecte la nivelul imaginii.
Fascinația unui preț de achiziție mic pe care China l-a propus acestui domeniu a venit la pachet cu alte ingredienta care au erodat încrederea în aceste produse. Lipsa de predictibilitatea a stocurilor și a calității produselor, furnizori care apar și dispar au izolat treptat argumentul prețului imbatabil pe care furnizorii asiatici îl dețineau. Rezultatul a fost scăderea consumului de promoționale. Nimeni nu mai dorea promoționale, indiferent cât de ieftine erau.

Un nou început
Anul în care Gifts Show își propune să aducă laolaltă cei mai importanți membri ai acestui domeniu, precum și pe cei ce le sunt sau pot deveni clienți, găsește domeniul promoționalelor într-o configurație care nu mai seamănă cu cea de acum zece ani. Lipsit de protecția pe care i-o asigura în anii trecuți Print&Sign, evenimentul dedicat industriei promoționalelor organizat de Euroexpo se confruntă pentru prima dată cu provocarea de a muta privirea marketerilor de pe ecranul mobilului sau al laptopului conectat în permanență la rețelele sociale. Reperele anunțate de Euroexpo creează premisa un show reușit. În comparație chiar cu Prin&Sign de anul trecut se poate spune că echipa Euroexpo a investit mult mai mult în reformarea GiftsShow. Poate că nu vor fi indicatori de audiență spectaculoși, dar drumul pe care s-a înscris Gifts Show este unul care se anunță a fi lung și orientat către o conexiune mai bună cu realitățile din piață.

Iată care sunt noutățile anunțate de Euroexpo pentru Gifts Show

Un nou nume.
Numele noului eveniment este Corporate Gifts Show. Nu este cea mai fericită repoziționare, mai ales că reforma de conținut pe care o propune ediția din acest an nu este foarte aproape de referința pe care o aduce noul termen din titulatura evenimentului. Argumentul este unul care ține de evitarea percepției unui eveniment cu tematica unui târg de cadouri deschis publicului larg.

Innovation Corner
Secțiune competițională care își propune să găsească cel mai inovativ proiect al unei companii din domeniu.

Discount Exclusiv
În mesajul de întâmpinare al acestei secțiuni de pe pagina evenimentului se spune: “Dăm sold-out la stocuri! Doar pe durata Corporate Gifts Show expozantii vor avea ocazia de a oferi discount-uri exclusive pentru reducerea cantitatilor de obiecte promotionale aflate pe stoc.” Este o tentativă de revenire la funcția primordială a târgului, aceea de context pentru oportunități financiare, care trebuie salutată.

Demo Area
Secțiunea realizată în parteneriat cu Mimaki este un loc în care vizitatorii târgului sunt invitați să vină cu orice obiect pe care vor să îl personalizeze la fața locului. Este un bun prilej de a lua pulsul noutăților în tehnologia pentru personalizarea obiectelor promoționale

Promoționale de România
O zonă realizată în parteneriat cu Printoteca ce aduce în prim plan creații ale designerilor români. Este un demers care conectează evenimentul la noua realitate. Târgul nu mai este un loc pentru clienți și furnizori, ci un spațiu pentru aplicații, în care creatorii de conținut sunt împreună cu cei care le pot pune în formă ideile.

TShirt App
Primul pas făcut în joncțiunea cu mediul online. Cei care se înscriu pe site pot să își aducă aportul la creația tricoului oficial al evenimentului care va fi personalizat în cadrul Demo Area și va fi disponibil gratuit pentru fiecare vizitator.

Mai multe detalii despre eveniment se pot găsi la www.giftsshow.ro

Similar Posts:

comments icon0 comments
0 notes
46 views
bookmark icon

Write a comment...