Proiectul noii tipografii Aktis a fost început anul trecut, cand deja începuse sa se discute despre criza in Europa. „Daca nu credeam în acest proiect, ma opream. Dar am facut o analiza şi am decis sa merg mai departe”, sustine Sandu Cuturela, director general Aktis. El a înteles ca, din punct de vedere financiar, nu merita sa îti construieşti o hala proprie şi de aceea a închiriat un spatiu pentru a amenaja tipografia. Aici ocupa aproximativ 1.500 mp, plus spatiile pentru birouri, în total fiind peste 2.000 mp.
Discutiile preliminare investitiei au fost demarate în aprilie 2008, precontractul a fost semnat câteva luni mai târziu, în iunie,de la targul Drupa, Germania, iar lansarea a avut loc în martie 2009. Un astfel de proiect complex dureaza circa un an pentru a fi implementat. Investitia totala (echipamente, amenajare spatiu, cheltuieli aferente utilajelor etc.) în tipografia Aktis este de circa doua milioane de euro şi datorita faptului ca toate echipamentele cu care a fost dotata sunt noi:
- maşina de tipar în cinci culori cu lac Akiyama Xtreme 540 CL, format 70 x 100, grosimi de carton de pâna la 1 mm, 16.000 de coli/ora;
- un CTP de la Screen, conectat online cu maşina de tipar;
- maşina de ştantat cu eliminare decupaturi de la furnizor Henn Group Austria;
- maşina de faltuit de la furnizor Henn Group Austria;
- maşina de caşerat de la furnizor Henn Group Austria;
- maşina de lipit cutii de la furnizor Henn Group Austria;
- doua maşini de capsat Hohner;
- laminator de la furnizor Henn Group Austria;
- maşina de tipar digital Heidelberg.
Este loc destul in piata, dar vor ramane numai cei buni
„Eu nu vreau sa fiu cel mai mare şi mai bun din piata, ci vreau ca la sfârşitul crizei sa fiu printre cei care mai sunt în cursa. Pentru ca aceasta criza va tria capacitatea de a reactiona la oferte, de a le negocia, de ati gestiona oamenii ş.a.m.d. Ne-am propus sa dam drumul tipografiei în martie şi sa intram în flux în luna iulie, adica exact când cei de pe Wall Street anunta ca va incepe relansarea economiei mondiale”, ne-a spus Sandu Cuturela.
Investitorul este hotarât sa faca o lista cu preturi corecte pentru ambalaje pe care sa o trimita tuturor magazinelor de retail. In plus, acum pot fi livrate tiparituri oricarei companii din Europa, în timp scurt şi la un pret bun. De aceea, unul dintre telurile companiei este acela de a intra ca producator si pe celelalte piete din Europa. Fiind conştient ca în acest domeniu viteza de reactie este foarte importanta, a gândit o grila în care, dupa ce sunt introduse absolut toate datele lucrarii respective, poate fi dat pretul imediat.
Cu o experienta mare în piata de profil din România, Sandu Cuturela considera ca „Un client din piata tipografica, daca este educat şi ştie ce anume sa ceara va deveni foarte atent. Astfel încât, dupa ce va încerca mai multe tipografii, clientul va ajunge la mine pentru ca eu respect standardul de calitate, livrez la termenul stabilit, fac ceea ce şi-a dorit şi lucrez cu contract. Adica nu il pacalesc, pentru ca o poti face decât o data. Dorinta mea este ca la Aktis sa tipareasca aceia care au nevoie de un raport calitate/pret excelent.”
Similar Posts:
0 comments
Print