Pe final de ediție ne-au parvenit statisticile cu vizitatori de la Bruxelles, de la târgul Labelexpo Europe și credem că este foarte important să vi le comunicăm și dumneavoastră. Cei 31.000 m2 ai expoziției au fost călcați de 31.795 de vizitatori din 158 de țări, cu 11 procente mai mulți ca la ediția precedentă. Totul a fost mai mare față de edițiile trecute – suprafața, numărul de hale, numărul de expozanți (600 anul acesta, față de 550 data trecută). Nu mai puțin de 150 de produse noi au avut lansarea în cadrul Labelexpo, din toate categoriile, de la utilaje high-end la consumabile. Și dacă tot vorbim despre succese, trebuie să menționăm că până la închiderea târgului deja se contractaseră 86 de procente din spațiul expozițional pentru ediția 2015. Deci, dacă sunteți interesați să participați ca expozanți, e cazul să vă grăbiți, pentru că locuri mai sunt foarte puține. A fost un târg care a mers atât de bine încât organizatorii, pe baza estimărilor proprii ale vânzărilor, au anunțat nici mai mult nici mai puțin decât că se vede că zona Euro a ieșit din recesiune. Cel puțin astfel vorbea Lisa Milburn, șefa organizatorilor evenimentului, care a declarat că optimismul și încrederea sunt însoțite și de investiții noi în industria poligrafică.
Am fost și noi prezenți la Labelexpo (despre care veți putea citi mai pe larg și numărul acesta, dar și în edițiile viitoare). Iar acolo am dat peste oameni din foarte multe țări, acum știm că erau vizitatori din 158 de țări, dar ne-am întâlnit și cu foarte mulți români. Pentru noi, este un semn bun. Piețele de labeling și packaging sunt cu siguranță printre vedetele industriei la această oră. Toate statisticile și toate proiecțiile indică acest lucru. Fie că vor să retehnologizeze, să-și deschidă noi linii de producție sau pur și simplu să se informeze, românii prezenți în cadrul unor astfel de evenimente în care au acces la cele mai noi tendințe și tehnologii își fac un bine.
N-are rost să mai enumerăm acum motive de ce își fac un bine, pur și simplu ne pare bine pentru ei. Dincolo de business, dincolo de imagine, faptul că sunt în pas cu lumea este un mare avantaj pentru ei. Pentru că trăim într-o lume în care schimbările se produc tot mai des, iar cei rămași în urmă vor face eforturi tot mai mari să intre în ritmul în care lucrează câștigătorii. Piețele ambalajelor și etichetelor sunt exemple de domenii în care nu e criză. Cei prezenți aici au ocazia să crească de două ori, o dată pe cont propriu și o dată în pas cu industria. De aceea ne-am bucurat cel mai mult pentru românii de la târg. Poate nu mulți vor face investiții când se întorc de acolo. Poate nu mulți vor opta să rămână sau să intre pe aceste piețe. Dar pentru unii dintre ei va fi greu să mai fie recesiune. Mai ales pentru cei care au învățat ce era de învățat la Labelexpo.
Sperăm că am intrat într-o toamnă în care cât mai multe lecții să se transforme în practică și pe piața noastră. Poate chiar lecții de la Labelexpo. Nu de alta, dar ne place să vorbim despre povești de succes.