Tipo – Rex și Konica Minolta continuă colaborarea de succes și propun clienților soluțiile digitale cele mai avansate disponibile pe piață
Oamenii din echipa Tipo – Rex au început acum 21 de ani afaceri cu produse de papetărie-birotică (pe care încă le continuă), însă la un moment dat, piața le-a cerut producție, așa că au pornit și în această direcție. Nu știm câtă lume ar fi pus pariu că centrul de copiere pe care îl aveau la începutul anilor ’90 ar fi constituit baza celei mai mari afaceri cu tipar din Alba și creuzetul uneia dintre cele mai mari din Ardeal. Nu ne referim aici neaparat la dimensiunile tipografiei, ci la ceva mult mai important – volumul lucrărilor.
Tipo-Rex nu este la prima investiție în tehnologie de tipar digital, deși, la fel ca în multe alte cazuri, la început au folosit cel mai mult soluții offset. Am fost în mijlocul unor profesioniști care știau ce vorbesc când s-a deschis subiectul print digital, oameni care au văzut cu ochii lor cum se schimbă piața, clienții și comenzile de-a lungul celor peste 20 de ani de experiență în domeniu. Interlocutorii noștri au înțeles că volumul lucrărilor offset nu va mai fi niciodată cel de pe vremuri, că managerul care cumpără print își face bugetul pe termene mai scurte. Și au înțeles și importanța faptului de a avea capacitatea de a tipări o mostră, una singură, dacă e nevoie, și de a o prezenta clientului. Mai ales că există destui oameni care încă n-au aflat că acest lucru este posibil și că astăzi, cu soluția potrivită, poți tipări și o carte într-un singur exemplar, ne mărturisesc ei. Și completează tot cu o observație – clientul vrea foarte mult să-i dovedești că poți, înainte de a-ți acorda încrederea, iar pretențiile nu fac altceva decât să crească pe măsură ce timpul trece.
Faptul că la Tipo – Rex au apărut iar echipamente noi de la Konica Minolta nu este o noutate în sine. Tipografia din Alba Iulia a făcut dintotdeauna o politică din apetența pentru soluțiile moderne, fără a neglija vreodată nevoia de back-up, iar pentru aceasta şi-a ales ca partener unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa echipamentelor de producţie şi a soluţiilor pentru print, Konica Minolta Business Solutions România. Colaborarea între cele două companii a început încă din 2010, prin achiziţionarea unui echipament color de tipar digital, bizhub C6501, urmat la scurt timp de un echipament alb-negru, bizhub 1050, specializat pe producţia de cărţi în tiraj scurt. Cele mai noi prezențe în parcul de utilaje al firmei transilvane sunt o mașină digitală de printuri pe formate mari KIP C7800 (singura funcțională din țară) și un bizhub PRESS C8000, nava amiral a japonezilor (singurul exemplar prezent în Ardeal). Este vorba despre echipamente pentru tipar digital care își dovedesc valoarea încă de la început, continuând pe tot parcursul folosirii lor, ne arată Cătălin Topan – Business Solution Expert.
Aceste agregate reprezintă cele mai noi tehnologii digitale, bizhub PRESS C8000 fiind recomandat tipografilor care operează cu volume mari, iar la gazdele noastre din Alba Iulia se lucrează cu volume foarte mari. bizhub PRESS C8000 este alegerea perfectă pentru producţia de printuri color, care oferă noi oportunităţi, calitate deosebită, performanţă şi operare uşoară. Piața a fost cea care i-a dus pe șefii Tipo – Rex spre aceste soluții. Viteza este un factor crucial pentru client, iar în ziua de astăzi disponibilitatea de a răspunde instant comenzilor poate face diferența dintre succes și eșec în concurența acerbă din piață. Capacitatea de a produce, într-un timp foarte scurt, peste 300 mp în format mare sau standardizat full color reprezintă, cu siguranță, încă un atu și un criteriu de alegere a echipamentului KIP C7800 de la Konica Minolta, pentru tipografi. De asemenea, este şi un motiv pentru care clienţii îşi aleg furnizorul de print ţinând cont de calitatea oferită, timpul de producţie și scalabilitatea volumului la comenzi mari. Astfel, gazdele noastre spun că au făcut o alegere bună prin achiziţionarea echipamentelor de tipar digital de la Konica Minolta.
Am vorbit despre calitate, viteză, disponibilitate. Ce altceva ar mai putea aduce în acest mix noile investiții? Ei bine, este vorba de un fel de libertate. Libertatea de a fi proactiv și de a te putea prezenta în fața clientului de fiecare dată cu o aplicație nouă care se poate dovedi chiar o surpriză plăcută pentru acesta și cu idei pe care să le preia dacă-i fac cu ochiul. Pe post de as în mâneca celor de la Tipo – Rex mai este acum o opțiune de mare viitor – printarea de date variabile.
Tipo – Rex a reușit să-și asigure un grad de flexibilitate care o transformă într-un one stop shop pentru clienți, asigurând confortul acestora prin oferta deţinută şi mulându-se astfel după nevoile lor. Acest lucru a fost posibil, desigur, şi cu ajutorul partenerilor săi, printre care şi Konica Minolta. Un lucru inspirat într-o piață în continuă dezvoltare şi care doreşte să obţină cât mai multe beneficii cu un efort cât mai mic. Astfel, în această cea mai mare tipografie din Alba Iulia, clientul poate veni atât pentru lucrări de tipar offset și digitale, cât și pentru elemente de birotică, precum diverse modele de cutii din carton ondulat şi altele.
Această abordare reprezintă o expresie a filosofiei companiei, care presupune oferirea nu doar de produse, ci de servicii, ne explică Alexandru Urban – Director Vânzări. Gazdele noastre își iau în serios și rolul de educatori ai pieței, într-un moment în care oferta a depășit cererea de print, în care cumpărătorul nu mai vine la tipograf, ci invers și în care relația bună cu toți clienții este extraordinar de importantă.
Pentru că și relația cu furnizorul contează, nu doar cea cu clientul, am vrut să aflăm de la conducerea Tipo – Rex cum stă la acest capitol. Ne-au spus că, cel puțin în ceea ce privește echipamentele nou-achiziționate, tot Konica Minolta este compania care se ocupă de consumabile și întreținere. Partea de offset este aprovizionată de o altă firmă importantă, tot din Alba Iulia, pe care ați mai întâlnit-o și în revista noastră: Grup Tico. Oricum, am înțeles că pentru oamenii de la Tipo – Rex relația cu furnizorii lor nu poate fi caracterizată drept una de conjunctură. Ajută la acest lucru și faptul că, de multe ori, tipografii albaiulieni își depășesc țintele de producție propuse, lucru care are meritul de a mulțumi pe toată lumea.
Domnul Gheorghe Ciucă, administratorul companiei, spune că Tipo – Rex încearcă mereu să le propună clienților cele mai moderne opțiuni. Și reușeste, de vreme ce este la zi cu cele mai moderne echipamente și a fost dintotdeauna. Atenți mereu și la concurență pentru a putea oferi tot timpul servicii cel puțin la fel de bune (deși majoritatea concurenților fac de obicei altfel – se uită la această firmă să vadă ce e mai modern în branșă în regiune), gazdele noastre folosesc avansul tehnologic ca pe factor decisiv de influență în decizia clientului de cumpărare.
Acest lucru n-ar fi fost posibil fără o probă a unui anumit grad de maturitate în business – acela care îți permite să gândești dezvoltarea companiei organic, ținând cont de realitățile și opțiunile din piață și de propriile posibilități, inclusiv cele de capital. Acest cumul de factori a făcut din Tipo – Rex un model de succes, un jucător care reușește în continuare să se mențină printre fruntașii pieței de ani de zile. Și nu în ultimul rând să-și permită să țină pasul cu avansurile în tehnologie și să facă upgrade-uri precum cel realizat acum, cu ajutorul echipamentelor de tipar digital de la Konica Minolta.
Articolul complet poate fi citit în ediția tipărită a revistei Print Magazin numărul 47.
Similar Posts:
- Conform laboratorului BERTL, Konica Minolta are cele mai bune linii de producție digitală
- Caravana Konica Minolta, din nou la drum, în 2016
- Konica Minolta are o suprafață de expunere de 2.400 mp la drupa 2016
- Open Days Konica Minolta 2015 la sfârșitul lunii octombrie la Cluj-Napoca
- Digital Imaging Square, cea mai nouă destinaţie pentru tipografii români