Dirk Brouns este director de Strategie & Dezvoltare pentru unitatea de afaceri pentru soluții industriale și de producție a Canon. A fost numit în această funcție în iulie 2016, fiind vicepreședinte al planificării strategice pentru sisteme de tipărire de format mare din iulie 2011. Anterior, Dirk a lucrat în diverse proiecte de cercetare și dezvoltare în cadrul Océ, în special în domeniul dezvoltării produselor cu jet de cerneală. A avut un rol însemnat în lansarea din 2005 a modelului Océ TCS500. Pe perioada Fespa a acorda, în exclusivitate pentru Print Magazin, un interviu în care povestește care sunt perspectivele după lansarea Oce Colorado 1640
Ați afirmat ca această imprimantă este prima într-o serie de modele bazate pe aceeași tehnologie. Ne puteți da câteva detalii despre celelalte modele din gamă?
Aș putea, cu siguranță, însă nu îmi este permis să discut încă acest subiect. Nu vă pot spune cu exactitate ce fel de specificații au, însă vă pot spune că, odată cu Colorado, am analizat piața în profunzime și am observat anumite caracteristici. Spre exemplu, anumite persoane mă întrebau ieri de ce anume Colorado are 64 inch, iar răspunsul este clar: deoarece aceasta este dimensiunea standard pe care o cer aplicațiile de mare productivitate de pe piață în acest moment. E clar că există și alte standarde în piață. De asemenea, cu siguranță, în viitorul apropiat, vor fi și mai multe culori, diferite față de cele existente. În general, noi vom continua să extindem tehnologia, nu numai prin a căuta diferite variații ale aceluiași sistem, ci vom continua să evoluăm, să găsim soluții noi. Spre exemplu, sloganul pe care îl folosim în mod uzual la nivel intern în compania este: „este deja grozav, însă nu încă perfect!”. Sigur că există numeroase moduri de a împinge un produs către perfectiune și vom continua sa facem asta. Dacă ar fi să comparăm portofoliul Arizona, care a fost lansat acum 10 ani, cu tehnologia pe care o avem acum, cu siguranta am facut un pas important. Acelasi parcurs îl va avea și categoria care debutează acum cu Colorado, însă lucrurile vor avansa mult mai repede: nu vor trece cinci ani pana la aparitia unui model
îmbunătățit.
Care este USP-ul acestei imprimante: cerneala sau viteza?
Depinde foarte mult de nevoile pe care le are clientul. Din punct de vedere al unui furnizor, aș fi tentat să zic că este cerneala, însă, cu siguranță, viteza este cea care vinde produsul. Este caracteristica cea mai căutata, mai ales pentru aplicații de nișă, loc unde dacă există viteza de imprimare, ești cu un pas înaintea tuturor. Din punct de vedere al eficienței, imprimanta este de 3,5-4 ori mai rapidă la orice nivel al modului de producție.
Cât timp a durat procesul de cercetare și dezvoltare pentru acest model?
Imprimanta a fost concepută în patru ani și jumătate. Tehnologia în sine este parte din procesul de dezvoltare al mai multor caracteristici, demarat la începutul anilor 2000. Dacă pentru realizarea unei imprimante în sine am avea nevoie de câțiva ani, același lucru nu poate fi aplicat și in cazul tehnologiei, categorie aflată în permanentă dezvoltare.
Considerati ca este o miscare strategica sa lansati produse cu tipuri de cerneala patentate de compania dumnevoastra? Credeți că este posibil ca în câtiva ani, producătorii de cerneluri alternative să copieze formula cernelii?
Chiar dacă se poate sune că cerneala a ajus un produs de bază, din anumite puncte de vedere, nu respectă caractersiticile acestei categorii de produse. Poate, doar la nivel de sistemele pe baza de solvent. Toți producătorii încearcă să ducă mai departe tehnologia, să gasească noi aplicații. Momentan, categoria de produse UV-Gel este cea pe care ne concentrăm în încercarea de a crea noi produse. Avem un avantaj aici prin faptul ca poți plasa o cantitate mare de cerneală pe hârtie, fără a o compromite, ceea ce până acum era o mare problemă pentru toate celelalte tipuri de cerneală. Cu toate acestea, trebuie să avem în considerare lucrurile de bază: funcționam într-o industrie a cernelii, în cadrul căreia toți partenerii vor să aibă un profit considerabil. Asta înseamnă ca trebuie să îmbunătățim tehnologia la fiecare pas, astfel încât clienții să fie cei multumiți. Dacă procedăm așa, chiar dacă noul tip de cerneală ar putea fi copiat, în următorii ani după lansarea acesteia, deși va fi foarte greu, deoarece patentul ei este protejat, tehnologia este cea care ne menține în topul
preferințelor clienților nosștri.
Este Colorado o investitie buna pentru o companie start-up sau, mai degrabă, pentru una veche în piață, care vrea să își extindă producția?
Consider ca imprimanta Colorado este mult mai potrivită pentru cea de-a doua categorie menționată. Dacă ești o companie nouă și nu ai încă volume de producțe foarte mari, nu cred că ar fi o mișcare inteligentă să achiziționezi acest sistem. Cu toate acestea, pentru utilizatorii cu volume mici, de sub 10.000 mp, care vor să își măreasca volumele, această imprimanta reprezintă investiția perfectă. În cele din urmă, cred că este potrivită pentru ambele categorii de utilizatori.
Dacă luăm exemplul unui furnizor de servicii de imprimare, care este pregătit să investească 50.000 de euro, l-ați sfătui să achiziționeze un sistem Colorado sau două alte sisteme mai ieftine, dar cu viteze de imprimare mai mici?
Răspunsul este foarte simplu: eu aș alege întotdeauna o imprimanta Colorado. Dacă ai volumul imprimabil pe doua imprimante mici, înseamna că ai posibilitatea de a imprima acelasi volum pe un printer Colorado. Asta înseamnă că investiția va fi mai mică pentru un sistem Colorado – nu neaparat cea inițială, cât la nivel de consumabile și eficiență în timp. Suntem pozitionați pe o piață în continuă creștere, ceea ce înseamnă că trebuie să fii mereu pregătit, ca furnizor de print, să imprimi mai mult și mai repede. De asemenea, în exemplul de față, ai un singur sistem de întreținut, față de două, în cazul
imprimantelor mai mici. În plus, cu o singură imprimantă Colorado, scapi de problemele generate de diferențele de acuratețe care pot apărea atunci când imprimi pe două echipamente diferite.
Este cu putinta sa avem in viitorul apropiat parte de sisteme flatbed cu cerneala UV-Gel?
Pentru segmentul de flatbed, cu siguranță nu este încă necesar. În cadrul familiei Arizona, avem tehnologie performantă la nivel de UV, prin urmare nu ar fi logic să începem să reconstruim la acest nivel.
Care dintre caracteristicile imprimantei Colorado considerati ca va fi bine primita de catre un furnizor de servicii de imprimare – viteza sau schimbul automat al mediilor pe care se imprimă?
Cea mai importanta calitate este, cu siguranță, viteza. Industria este obișnuită cu propoziții de marketing exagerate în cazul vitezei, iar produsul să nu fie fiabil. Noi am avut parte de un feeback pozitiv de la clienții care nu văzuseră sistemul și nici aplicațiile lui. Asta s-a intamplat deoarece, în momentul în care văd că, la viteze de 57 de metri pătrați pe oră calitatea este impresionantă, sunt convinși că sistemul este bun. Am vazut reacțiile oamenilor din cadrul a 40-50 de demonstrații. Aceștia erau vădit impresionați de calitatea produselor.
Ce previziuni aveti pentru primul an de la lansarea sistemului? Ați făcut estimari și pentru Europa de Est?
La nivel european am estimat pentru vânzare 500 de imprimante și sunt absolut convins ca le vom vinde pe toate. La nivelul regiunilor europene, cantitatea este cumva împărțită simetric cu celelalte produse ale companiei, mai ales datorită faptului că este un produs nou. În țările în care s-au vândut sisteme pe bază de ecosolvent, acolo vom vinde și cele mai multe sisteme Colorado. Nu facem neapărat o diferență între Europa de Vest și cea de Est la nivel de estimări.
La nivel european am estimat pentru vânzare 500 de imprimante și sunt absolut convins ca le vom vinde pe toate. La nivelul regiunilor europene, cantitatea este cumva împărțită simetric cu celelalte produse ale companiei, mai ales datorită faptului că este un produs nou. În țările în care s-au vândut sisteme pe bază de ecosolvent, acolo vom vinde și cele mai multe sisteme Colorado.
Intentionați să integrati cerneala albă sau transparentă structura unui viitor model?
Nu am anunțat încă nimic, dar facem cercetari în această direcție. În acest moment avem atat de multe sugestii și idei asupra direcțiilor în care să pornim, dar este important modul în care ne concentrăm asupra următorului pas. Din punct de vedere tehnic, în următorii doi ani vom avea ceva nou pe piață, pentru categoria de UV-Gel.
Industria de imprimare din România este una orientată către preț. Credeți că viteza ar putea fi un argument puternic pentru o astfel de piață?
Știu că prețul este foarte important pentru anumite piețe din Europa. Cu ajutorul acestui sistem, datorită vitezei și calității, prețul este, din start, competitiv. Cu toate acestea, însă, viteza este foarte importantă. Nu cred că utilizatorii din România, Polonia sau Cehia ar spune ca ar vrea prețuri mai mici și viteze mai mici. Vor aceeași calitate și cred că trebuie să o primească. Trendurile sunt aceleași: toti vor să imprime mai mult și mai repede. Sunt sigur că sistemul Colorado va prinde și în România.