Analiza

Blink-blink pe print

• Bookmarks: 17879


Efectul vizual produs de prezența cernelii metalice pe orice print este covârșitor. Orice client care va vedea o imagine imprimată CMYK și, apoi, aceeași imagine în varianta îmbogățită cu nuanțe metalice o va alege, indiscutabil, pe a doua. În ciuda faptului că imprimarea cu cerneluri metalice este percepută, momentan, doar ca un accesoriu în trend în oferta de servicii a companiilor specializate, ea se bucură de o cerere în creștere. Interesul vine atât din partea centrelor de imprimare, care încep să o folosească ca un diferențiator foarte actual în lupta cu competitorii, cât și din partea publicului, în special a celui din categoria cea mai dinamică, aflată mereu în căutare de aplicații personalizate. Imprimarea cu cerneală metalică energizează, astfel, ofertele convenționale de servicii de printare și încurajează clienții din zonele creative să experimenteze aplicații noi. În timp ce imprimarea cu cerneluri metalice strânge un capital de atenție în creștere, fiind percepută ca o tehnologie de ordin nou, ce are toate șansele să se afirme ca generator de profit în economia centrelor de imprimare, mulți dintre furnizorii de print, în special cei din zona serigrafiei, se întreabă cum pot manevra acest serviciu în realitatea concretă a spațiului de producție. Întrebările gravitează în jurul tehnicilor de folosire corectă a noii tehnologii, dar și în jurul strategiilor de marketing și vânzare a acestui tip de serviciu. Cei mai mulți plasează acest tip de serviciu într-un registru dificil, neconvenabil și mai degrabă inabordabil, atât din perspectiva producției propriu-zise, cât și din cea a marketării. Întrebările legate de procesul de producție( perceput ca unul complicat), gama posibilă de aplicații (percepută ca una limitată), costurile implicate (percepute ca unele mari) și nivelul prețului de vânzare către beneficiar (perceput ca unul ce depășește nivelul mediu) sunt cele mai uzuale. Mulți se împotmolesc încercând să afle un răspuns cât mai convenabil și abandonează demersul investiției într-o astfel de tehnologie, evitând asumarea unui risc, dar și posibilitatea de a ieși din mulțime prin cultivarea unui serviciu ceva mai exclusivist.

O tehnologie ce nu presupune reinventarea roții

Înainte de a demara investiția într-un echipament inkjet de imprimare cu cerneluri metalice, este bine de luat în calcul câteva aspecte esențiale. Asemenea cernelii albe, și cerneala metalică este alcătuită din particule ce au o greutate mai mare decât cele ale cernelurilor CMYK. Din acest motiv, particulele de cerneală metalică trebuie să stea mereu în suspensie pentru a facilita un proces corect de imprimare. Luând în calcul acest aspect, cei ce intenționează să se specializeze în imprimarea cu cerneluri metalice trebui să se asigure că echipamentele cu care vor lucra dispun de sisteme performante de recirculare a cernelii. Dincolo de faptul că aceste sisteme ajută cerneala metalică să lucreze cu rezultate optime, ele ajută la minimizarea pierderilor și reduc costurile de întreținere și service, deci reprezintă, oricum, o investiție profitabilă. O a doua întrebare la care potențialul investitor trebuie să-și răspundă este cum intenționează să folosească cerneala metalică. Ea poate fi folosită ca atare, prin aplicarea unui strat de cerneală în ton argintiu sau poate fi amestecată cu cerneluri CMYK, obținându-se, astfel, o gamă cromatică cu totul nouă de tonuri metalice. În acest ultim caz, este recomandată achiziția unui soft de culoare care dispune de o bază extinsă de culori CMYK, precum și de o multitudine de opțiuni cromatice metalice. În situația în care această condiție este îndeplinită, este obligatoriu ca, în cazul unui proiect concret, să fie încercate pe suportul cerut de client câteva mostre de culoare care să fie aprobate de către acesta prin vizionare printului probă la fața loclui, nu pe variante prezentate pe monitorul computerului.
Industria producătorilor de softuri de culoare specializate nu a bătut pasul pe loc, anticipând potențialul cernelurilor metalice. Mărci consacrate precum Adobe, FlexiSIGN, SignLab, Corel, GSG sau ColorLogic au creat softuri dedicate, care se adresează direct acestei categorii.
Din perspectiva procesului propriu-zis de producție, cerneala metalică poate fi speculată prin moduri de lucru diverse, abordate în funcție de tipul aplicației urmărite. Cel mai uzual mod de folosire se referă la depunerea cernelii metalice pe fundalul printului CMYK. Acest tip de imprimare este abordat când se dorește obținerea unui efect metalizat subtil, pe întreaga suprafață a printului, adică o alură iridescentă ce dă strălucire imaginii. Acest rezultat se obține prin folosirea opțiunii de imprimare prin amestec, care depune simultan cerneala CMYK și cea metalică. Pentru sublinierea cu cerneală metalică a unei zone delimitate clar, de pildă a fardului sau buzelor unui personaj din imagine, se poate opta pentru modul de imprimare într-una sau două treceri. Nu în ultimul rând, este foarte important de știut, înainte de a adopta tehnologia imprimării metalice, că acest tip de cerneală aderă mult mai bine pe materiale tratate, însă rezultatele furnizate de cei care folosesc intens cerneala metalică arată că ea se împacă satisfăcător și cu suporturi neacoperite cu straturi care să înlesnească imprimarea, precum bannerele, materialele plastice transperente, pânza și alte materiale textile sau hârtia fotografică. Cerneala metalică are un nivel de rezistență mai scăzut la acțiunea factorilor de mediu, comparativ cu cernelurile CMYK. Este mult mai sensibilă la zgâriere, factori abrazivi și diferențe mari de temperatură. Din acest motiv, în special în situațiile în care destinația produsului este într-un mediu exterior foarte traficat, printurile cu cerneală metalică au nevoie de laminare sau de folosirea în procesul de imprimare a unui amestec de CMYK și nuanțe metalice, fapt ce le sporește considerabil rezistența.

Cum se marchetează un produs de fason

Includerea serviciilor de imprimare cu cerneală metalică în ofertă este pasul care poate fi făcut, cel mai firesc, de companiile de print cu reputație solidă, poziționate în categoria furnizorilor premium. Pentru aceștia, procesul de promovare devine indiscutabil mai simplu decât pentru cei ce abia pășesc în domeniu sau furnizează servicii amestecate de semnalistică și imprimare. Cu cât compania este mai specializată pe zona imprimării și este recunoscută ca un reper stabil în piață, cu atât profitul potențial obținut din integrarea tehnologiei noi este mai consistent. Strategia de promovare a imprimării cu cerneală metalică este, totodată, și cea mai veche și cunoscută armă de vânzare din domeniu. Realizarea unui set de mostre cu imagini memorabile este cel mai eficient instrument de prezentare, persuasiune și vânzare. Cel mai potrivit de discutat despre beneficiile cernelii metalice este în fața unor imagini expuse inteligent, nu în fața unui monitor, și nici prin dialoguri telefonice sau corespondențe electronice. Ceea ce vinde un print cu cerneală metalică este felul în care arată acesta, nu descrierea sa abstractă. Chiar dacă pare doar un artificiu excentric, dificil de strecurat și vândut clienților, nu trebuie ignorată dorința nepotolită a advertiserilor de se diferenția și de a-și sublinia însemnele identitare în spații publice intens traficate și abuzate de reclame. Deținătorul unei astfel de tehnologii va beneficia de întreaga atenție a clienților săi, mai ales dacă aceștia provin din categoria FMCG și obișnuiesc să cumpere servicii de imprimare ce vizează produse din categoria etichetelor personalizate, inscripționărilor auto și a window- grafhics-urilor. Acestea sunt cele mai populare aplicații raportate de cei care lucrează deja cu această tehnologie. Dincolo de acestea, cerneala metalică este un accesoriu ce poate scoate în evidență companiile mai mici de print, care mizează pe unicitatea și flexibilitatea serviciilor și soluțiilor pe care le propun. Acestea sunt deja orientate către categorii de public ceva mai individualizate, precum firme de proiectare, design și arhitectură care colaborează cu ele pentru realizarea de prototipuri sau ambalaje în serie limitată ce au nevoie de soluții tehnice personalizate. Această zonă de produse reprezintă terenul ideal pentru imprimarea cu cerneală metalică, care devine, astfel, un factor fericit de completare a unei game exclusiviste de servicii. O altă zonă în care imprimarea cu cerneală metalică își poate găsi natural calea de integrare, fără nevoia unor eforturi de marketare intense, este piața printului fotografic. Fie că vizează zona lucrărilor artistice, fie pe cea mai comercială a aplicațiilor publicitare, cerneala cu efect metalic înnobilează reproducerile imaginilor fotografice și le ajută să-și spună povestea mai expresiv. Deși mai nișată și restrânsă în dimensiuni, piața aplicațiilor fotografice prin imprimare este una dinamică și alimentată de cereri constante. Companiile care au acoperit deja categoria se bucură de un capital stabil de încredere, fiind percepute ca furnizori experimentați de soluții de imprimare personalizată a fotografiilor. În această lumină, oferirea unui serviciu de ordin actual nu poate fi decât de bun augur pentru un public cât se poate de exigent în privința transpunerii pe hârtie a imaginilor imortalizate și prelucrate cu minuțiozitate, ale căror detalii cer o subliniere specială.
Fiind o tehnologie foarte tânără, nivelurile de preț cu care este vândută clienților sub forma serviciilor de imprimare nu s-au stabilizat încă. Ele fluctuează de la un spațiu la altul, în funcție de publicul țintit și volumul de lucru abordabil.
Există exemple de centre de imprimare de dimensiuni reduse, care facturează serviciile de imprimare cu cerneală metalică la niveluri de preț premium, dar care se bucură de cereri constante pe această nișă, după cum există mari printatori care integrează serviciul în marea masă a opțiunilor de imprimare pe care le pune la dispoziție, marketându-l la un nivel redus de preț, în dorința de a încuraja apariția unor volume mai mari de cereri. Oricare ar fi viziunea celor care cochetează cu ideea adoptării acestei tehnologii, un singur lucru este cert. Chestiunea diferențierii nu se va demoda niciodată. Este o soluție testată de afirmare și menținere, mai cu seamă acum, într-o piață măcinată de războaie de preț și cereri fluctuante. Propunerea de materiale și tehnologii noi și abordarea unor zone noi de piață nu va rămâne nerăsplătită de clienți, atâta timp cât serviciul este bine adresat și livrat cu consecvență la standarde corecte de calitate.]]>

Similar Posts:

17 recommended
comments icon0 comments
0 notes
879 views
bookmark icon

Write a comment...