Stiri

Cheltuielile publicitare globale depășesc 1 trilion$ pentru prima dată.

• Bookmarks: 13189


 

 

Cheltuielile globale de publicitate vor depăși pragul de 1 trilion $ pentru prima dată, datorită creșterii masive a cheltuielilor prin giganții tehnologici Meta, Amazon și Alphabet.

Cifrele serviciului de cercetare publicitară WARC au prezis o creștere la nivel mondial a cheltuielilor publicitare de 10,5%, alimentată de creșterea de 8,6% a marii piețe nord-americane – din care aproape jumătate se datorează alegerilor din SUA.
Se preconizează că cheltuielile de publicitate ale Europei vor crește cu 5%, mass-media de retail, social media și televiziunea online/abonați (CTV) fiind printre segmentele cu cea mai rapidă creștere.
Proiecțiile, preluate de la companii răspândite în peste 100 de țări, au prezis că firmele de publicitate „pureplay” – adică doar online – vor înregistra o creștere de 14% a veniturilor din publicitate în acest an, Meta, Amazon și Alphabet culegând cea mai mare parte a oricărei creșteri a cheltuielilor.
James McDonald, director de date, informații și prognoze la WARC, a explicat că piața globală de publicitate și-a dublat dimensiunea în ultimul deceniu, dominația din 2024/25 a giganților tehnologici fiind o continuare a unei tendințe care a văzut cele trei mari firme atragând șapte din 10 dolari publicitari incrementali în ultimii 10 ani.
El a adăugat: „Având în vedere că se așteaptă ca media de retail să conducă creșterea cheltuielilor publicitare în următorii ani și cu noi jucători diverși care apar în vânzarea de reclame – de la Uber la Chase – vedem încă o dată valoarea datelor primare în vizarea persoanei potrivite cu mesajul potrivit la momentul potrivit. Astfel de date, combinate cu noi îmbunătățiri ale inteligenței artificiale, vor constitui țesătura industriei de publicitate pentru următorul deceniu și nu numai.”
El a spus: „Principalele motive pentru creșterea globală din acest an sunt o performanță mai bună a mass-mediei tradiționale din cauza evenimentelor sportive majore, precum și a unui ciclu prezidențial al SUA.
„Dincolo de aceasta, principalele platforme online încep să culeagă beneficiile noilor instrumente de cumpărare media bazate pe inteligență artificială, precum și investițiile continue ale mărcilor chineze care încearcă să ajungă la clienți internaționali pe măsură ce cererea internă se atenuează.
„Există încă un loc pentru publicitatea tipărită și jurnalismul de calitate pe care îl servește, dar este o parte din ce în ce mai mică a mixului media și multe mărci de știri tradiționale și-au diversificat fluxurile de venituri până la punctul în care tipărirea este adesea partea mai mică.”

Similar Posts:

13 recommended
comments icon0 comments
0 notes
189 views
bookmark icon

Write a comment...