Compania ZenithOptimedia estimează că piaţa globală a publicităţii se va ridica la 484 miliarde de dolari în 2012, mai mare cu circa cinci procente faţă de estimările anului în curs. Argumentele sunt simple: piaţa va fi ridicată de evenimente punctuale, care vor genera cheltuieli majore, precum Jocurile Olimpice 2012 din Londra, alegerile prezidenţiale din SUA, precum şi de creşterile spațiilor economice din India, Brazilia şi China.
Cheltuieli, 2011 (miliarde $) | Pondere in total | Cheltuieli, 2013 (miliarde $) |
Pondere in total | |
Ziare | 93 | 20.2% | 91 | 17.9% |
Reviste | 43 | 9.4% | 43 | 8.4% |
TV | 185 | 40.2% | 207 | 40.5% |
Radio | 33 | 7.1% | 35 | 6.9% |
Cinema | 2 | 0.5% | 2.7 | 0.5% |
Outdoor | 32 | 6.8% | 35 | 6.9% |
Internet | 73 | 15.8% | 96 | 18.9% |
Total | 461 | 511 |
De asemenea, specialiştii ZenithOptimedia sunt de părere că aproximativ 83 de milioane de dolari, adică 17% din totalul cheltuielilor globale pentru publicitate, vor merge către segmentul digital. Recesiunea economică a propulsat mediile digitale, acestea fiind mai puţin costisitoare şi cu timp de răspuns rapid. Analizele şi estimările din ultimii ani refectă o creştere masivă a publicităţii în spaţiul online, pe ecranele digitale outdoor sau în campaniile derulate pe platformele de socializare. Digitalul este în trend şi, conform estimărilor generale, va continua să domine peisajul publicitar în următorii ani. Dacă anul 2010 a adus un nivel relativ de stabilitate şi, în cele mai multe cazuri, numeroase îmbunătăţiri faţă de 2009, în 2011 s-a observat o creştere semnificativă în mediile outdoor şi online. Specialiştii afirmă că reprezentanţii departamentelor de marketing sau chiar proprietarii de business apelează la publicitatea digitală, deşi, de cele mai multe ori, recunosc că nu ştiu ce implică aceste campanii.
Potrivit unui studiu realizat de IDATE, piaţa globală a publicităţii online depăşea înainte de criză 30 de miliarde de euro, iar pentru anul 2012 se estimează că va ajunge aproape de 60 de miliarde de euro, o valoare aproape dublă faţă de nivelul pre-recesiune.
Deși estimările avansate de analiştii economici pentru anul 2012 sunt puţin mai optimiste, aceştia recomandă în continuare precauţie. În aceste condiţii, dacă resursele rămân la un nivel retrâns, bugetele publicitare se vor concentra în continuare pe costuri reduse. Astfel, strategiile de marketing vor viza în continuare concepte simple, cu timp de răspuns rapid, precum cele aplicabile în mediul online. Nu în cele din urmă, trendul aduce în prim plan implicarea directă a consumatorului în campanie, în mesajul publicitar, chiar şi în construirea lui. Perspectivele sunt simple în acest caz: viitorul înseamnă online, social media şi aplicaţii cross-media.
Aplicaţii noi, cu impact puternic
Dacă anul 2011 a fost anul de boom pentru piaţa QR codurilor, acestea fiind integrate masiv la toate nivelurile industriei publicitare, 2012 se anunţă a fi la fel de propice pentru noi tehnologii. La nivel global, specialiştii estimează o expansiune a tehnologiilor mobile, a aplicaţiilor cross-media, precum şi o evoluţie bună pentru reţelele digitale outdoor.
Similar Posts:
- În 2012, pentru prima dată, America va investi mai mult în publicitatea online decât în print
- Conform CEPI, producția de hârtie a scăzut în 2012
- Publicitatea online se detaşează de outdoor în clasamentul investiţiilor media
- Marea Britanie: livrările intracomunitare de carte se apropie vertiginos de miliardul de euro
- Piața europeană de print, provocări 2016