Compania Zenith Media a anunțat cifre revizuite pentru nivelul bugetelor de publicitate ce vor fi cheltuite în în acest an. Ajustarea nu este dramatică, subliniind însă o încetinere în spațiul european.
În timp ce estimarea globală a fost ajustată de la o creștere de 4,7%, în decembrie 2011, la 4,8% în prezent, pentru bugetele de publicitate alocate de advertiseri în spațiile Europei de Vest și a celei Centrale și de Est, noile estimări indică creștere mai lentă decat cele punctate la sfârșitul lui 2011. Revizuirea se referă la ajustarea procentelor de creștere pentru spațiile europene, respectiv de la 2% la 1,5% pentru Europa de Vest și de la 8% la 6,5% pentru Europa Centrală și de Est.
Chiar și în Marea Britanie – țară unde se estimau creșteri substanțiale ale bugetelor de publicitate, motivul principal fiind găzduirea Jocurilor Olimpice – se prevede acum o creștere a cheltuielilor de publicitate de 3,2%, mai puțin decât estima în decembrie, adică 3,7%.
Lucrurile par a se situa însă pe un trend ascendent la nivel global, perspectiva următorilor doi ani fiind ceva mai generoasă la nivelul bugetelor de publicitate. Creșterile prevăzute sunt de 5,3% în 2013 și de 6,1% în 2014. Acest trend ascendent este alimentat de poziția marilor advertiseri, precum Unilever, Reckitt Benckiser, Coca-Cola și PepsiCo, care anunță, pentru următorii doi ani creșteri ale cheltuielilor cu promovarea. Poziția emergentă în care se găsesc acum Brazilia, Rusia, India și China alimentează și ea previziunile ce indică extinderea bugetelor de publicitate pentru următorii doi-trei ani.