Sfântul Valentin, prima sărbătoare de după sfârşitul anului, importată de noi şi inventată în alte părţi pentru a scoate consumul din amorţeala sfârşitului de iarnă, nu a mai fost socotită interesantă de advertiseri. Spre deosebire de anii trecuţi, când aceştia dădeau frâu liber bugetelor pentru campanii adaptate la context, 2009 i-a redus la tăcere sau i-a constrâns la comunicări timide.
Marile magazine, hypermarketurile şi mall-urile au renunţat la decorurile cu care, în alţi ani, abuzau fiecare metru pătrat.
Trendul happening-urilor pare mai abordabil, scutind de cheltuieli masive pe organizatorii care, totuşi, şi-au propus să atragă ceva public în spaţiile publice sau comerciale. Mall-urile etalează un aer suspect de auster, tematica roză fiind, pentru prima dată, eliminată din calendar. Singurele care se mai înghesuie să abordeze subiectul sunt televiziunile care, în goana după un strop de audienţă, lansează teme de dezbatere ce par cel puţin hilare în contextul actual dominat de tensiune.
Strategiile de marketing de criză se vor concentra anul acesta pe câteva segmente temporale, considerate cele mai profitabile. Cât şi cum vor alege marii advertiseri să cheltuiască pentru a menţine interesul consumatorilor la un nivel mulţumitor este marea întrebare a anului, al cărei răspuns concret este aşteptat cu febrilitate de toţi actorii implicaţi în lumea controversată a publicităţii. Deocamdată este linişte.