Analiza

Unde mai pâlpâie luminițele semnalisticii festive?

• Bookmarks: 11404


Cândva, bilanțul unei singure firme de producție publicitară număra mii de metri de autocolant consumat, soluții speciale de iluminare, materiale speciale și butaforii spectaculoase cu caracter de unicat dedicate exclusiv proiectelor speciale de sfârșit de an. Volumul era uimitor, încasările pe măsură. Pentru moment, aerul festiv a cam părăsit semnalistica outdoor și evenimentele speciale de sfârșit de an, atâtea câte mai sunt.

Sfârșitul de toamnă deschidea cândva un sezon de lucru intens în producția publicitară. Campaniile rezervate exclusiv sărbătorilor de iarnă luau cu asalt spațiile de promovare outdoor și, cu mult timp ca acestea să se umple, puneau în mișcare un întreg sistem de furnizori, solicitați să dea viață proiectelor special dedicate sfârșitului de an. Se lucra intens, se făceau ore suplimentare și, de pe la mijlocul lui noiembrie se refuzau ferm alte proiecte potențiale.

Nevoia marilor advertiseri de a comunica mesaje cu caracter unic în perioada sărbătorilor era cadoul de sfârșit de an oferit furizorilor de servicii de publicitate.

Momentele festive nu sunt eludate nici acum din calendarele acțiunilor de promovare ale advertiserilor de cursă lungă, căci acest lucru pare încă nepermis, în ciuda austerității. Accentul pică însă diferit. Nu se mai derulează campanii special croite, îndeosebi pe oudoor, doar în scopul singular al întreținerii notorietății și a unei percepții pozitive a consumatorilor, prin transmiterea singulară, dar cât mai creativă a unui ”La mulți ani”. Bugetele disponibile momentan nu mai permit acest lux. Campaniile de promovare aflate deja în derulare sunt rearanjate printr-o cosmetizare festivă sau prin micii extensii, cu simbolistica aferentă potrivită momentului. Proximitatea Crăciunului este, în prezent, un moment strategic de a puncta oferte de preț sau de a revigora vânzările pe ultima sută de metri. Mesajele sunt ilustrate cu un minim de mijloace creative și tehnice, iar expunerea lor nu mai țintește o acoperire masivă a teritoriului urban, ci o plasare strategică de maximă eficiență.

Noile ancore de consum ale lui Moș Crăciun

Deși contestate, mall-urile sunt și vor rămâne pentru multă vreme cele mai animate spații de consum din arealul urban local.
Cum artera comercială centrală a Bucureștiului se lasă încă așteptată, figurând doar conceptual în proiectele de urbanism ce-și propun să transfigureze orașul într-un viitor de dată incertă, consumul rămâne concentrat acolo unde ofertele pulsează neîncetat. Mall-ul și suita sa de ancore- cinematografe, hipermarketuri, retaileri din categoria DIY etc- au confiscat, treptat, întregul spectru de activități de timp liber și consum. De sărbători, spiritul festiv consumerist este încurajat de gestionarii acestor spații printr-un cadru construit abil pentru a întreține și stimula suplimentar actul achizițiilor impulsive. Ca atare, niciun efort de promovare nu este precupețit, de la promovarea masivă pe outdoor, până la amenajările fastuoase din incinta mall-urilor. Astfel, era de așteptat ca investițiile direcționate în amenajarea temporară a mall-urilor în spiritul sărbătorilor să devină noile puncte de interes pentru furnizorii de soluții de semnalistică, mai ales la sfârșit de an.

Capacitatea de a integra servicii multiple- lumină, butaforii, semnalistică- devine un atu care face diferența între cei ce aspiră la calificarea în familia furnizorilor agreați de mall-uri.

Miza este una cu bătaie pe termen lung, căci episodul Crăciunului este urmat de alte sărbători neaoșe sau importate. Sezonul sărbătorilor aproape că nu se termină niciodată la mall, iar asta se traduce în nevoia permanentă de furnizori specializați. Pentru amenajarea de sfârșit de an a mall-ului Sun Plaza, recunoscut pentru lipsa de compromis și poate și de măsură în acțiunile sale de diferențiere prin soluții bombastice de amenajare temporară, o firmă cunoscută de producție publicitară a jucat un rol semnificativ din poziția de furnizor. Proiectul de amenajare interioară pe care l-a pus în fapt este de proporții semnificative în termeni de volum, soluții și materiale. Deși lucrarea este una de portofoliu, compania evită comunicarea derulării ei. Nu este un caz singular. Fie că vorbim despre puținele proiecte speciale ale sfârșitului de an, fie că intenționăm să subliniem soluții de implementare care ne atrag atenția în semnalistica plasată în cadrul unor evenimente speciale sau pe arterele circulate ale orașului, furnizorii de servicii, fie că se numesc agenție de publicitate sau firmă de producție publicitară stau bine ascunși undeva în umbră, apărând, după propriile spuse, puținul rămas de disputat sau ceea ce cu greu au câștigat. O austeritate ce se vede, așadar, nu numai pe billboard-urile cu mesaje de promovare încetinite, ci și diminuarea până la dispariție a dorinței de etalare a tuturor furnizorilor implicați

Similar Posts:

11 recommended
comments icon0 comments
0 notes
404 views
bookmark icon

Write a comment...