63.000 de utilizatori care au vizitat 145.000 de pagini. Acești sunt principalii indicatori de audiență ai www.universign.ro, așa cum sunt furnizați aceștia de serviciul de monitorizare Google Analytics.
Cifrele indică o creștere cu 50% a numărului de vizitatori față de anul trecut, în vreme ce numărul de pagini accesate a crescut cu 30%. Luna cu cel mai consistent trafic înregistrat a fost martie, când site-ul a fost vizitat de peste 7000 de vizitatori unici. Tot luna martie a fost și luna cu cel mai mare timp petrecut pe site, media ridicându-se la 4 minute, în vreme ce media anuală a timpului petrecut pe site este de 2’28”
Față de anul trecut, cele mai importante schimbări înregistrate sunt cele refritoare la zonele de interes ale site-ului. Dacă în 2009 secțiunea cea mai accesată a fost cea a știrilor, în 2010 cele mai căutate subiecte au fost anunțurile de vânzări echipamente second hand. Orientarea publicului Universign către informații cu pronunțat caracter comercial este subliniată și de apariția categoriei “producători” în topul primelor cinci categorii accesate, chiar dacă aceasta a fost introdusă în vara acestui an.
Clasament categorii Universign 2010 (în paranteză poziția ocupata in 2009)
- anunturi (3)
- stiri (1)
- interviu (2)
- studiu de caz (4)
- producători (n/a)
Saltul cel mai impresionant pe care Universign l-a făcut este legat de utilizatorii care vizitează www.universign.ro de pe echipamente mobile. Dacă numărul acestora era în 2009 de numai 38 de utilizatori, în 2010 aceștia sunt în număr de 500 (293 provenind de pe iPhone, 77 de pe symbian, 63 de vizite fiind efectuate de către utilizatori de iPad)
Din punct de vedere al provenienței vizitatorilor site-ului, clasamentul arată că 50% dintre vizitatori vin din motoarele de căutare, 33% reprezintă trafic direct, iar 17% sunt referiri provenite din alte site-uri. Având în vedere faptul că, între referințe, prima poziție este ocupată de căutarea de imagini pe motorul de căutare google, reiese că sursa principală a traficului pe universign.ro o reprezintă conținutul acestuia, care este indexat de motoarele de căutare. În ceea ce privește raportul new visitors/returning visitors acesta arată aceeași deschidere a site-ului spre categorii noi de public. (2010: 47% returning visitors, 53 % new visitor, față de 2010: 48% returning visitors, 52 % new visitor)
Vom continua analiza în ediția următoare a newsletterului, cu date referitoare la topul cuvintelor cheie după care s-a ajuns pe www.universign.ro