de Geo Baraian, CEO Impression Graphics
În 2012, revelația industriei globale de comunicare a fost lansarea proiectului Google Rebrief. Pentru cine nu știe cazuistica –iată rezumatul: Google a decis să invite câțiva creativi de geniu, majoritatea octogenari care făcusera carieră în anii 60-70, și, cu ajutorul lor și-al unei echipe dedicate, să transforme promisiunea unor branduri istorice din categoria Coca-Cola, Avis sau Volvo într-o poveste demonstrabilă, credibilă și empatică astăzi.
Miza celor de la Google? Să miște lucrurile din zona de confort. Să dea semnificație și utilitate autentică tehnologiei. Să ridice mingea emoției și a relevanței pe care o avea comunicarea în anii 60, la fileul tehnologiei. Să învețe generația care s-a născut cu smartphone-ul de gât, să experimenteze și să simtă așa cum o făcea generația părinților.
Evident, nu e un brief ușor. De fapt, dacă urmărești filmul evenimentelor, totul pare atât de improbabil la început: să iei bătrânei din casuțele lor retrase în inima țării, să le dai emoțiile unor călătorii de peste 13 ore, să le rupi ritmica pe care o induce inevitabil luatul medicamentelor la o vârstă venerabilă și să-i pui să facă infuzie de google, în inima New York-ului, având și mari așteptări de la ei. Pentru că da, Harvey Gabor și compania au fost invitați nu doar să se dea cu trotineta prin sediul artzy-fartzy, ci să își regândească promisiunile făcute în urmă cu 40 de ani și să le transforme într-o poveste relevantă pentru zilele noastre.
Epilogul poveștii e deja istorie – tot ce-a fost mai bun atunci și tot ce-a fost mai bun acum a generat un mix letal în cel mai bun sens cu putință, emoționând oameni, aducând rezultate și relevanță pentru brandurile pe structura cărora s-a experimentat. Au urmat și premiile, felicitări, mese și dansuri, iar buhul lui Project Re:Brief continuă să genereze ecouri interesante în fiecare zi.
Cu ochii la misiunea aproape imposibilă pe care și-a propus-o google când a decis că poate fi teritoriul de joacă și experiment între minți strălucite, indiferent de vârstă, cultură si background rasial, înțelegi care e secretul tuturor lucrurilor care merg pur și simplu.
Este vorba despre mindset. Despre ieșirea din zona de confort. Despre bucuria de a experimenta și despre asumarea provocărilor care vin la pachet cu asta. Este vorba despre “să muncim, să simțim și să gândim mai mult, eventual să vorbim mai puțin”. Este vorba despre co-creație, despre colaborare, despre respectul aprioric pentru celălalt (indiferent că are triplul vârstei tale sau nu, același ton al epidermei sau nu, același mod în care se raportează la Cele de Sus sau nu). Este vorba despre convingerea că, dacă eu sunt bun, partenerul meu de dialog – oricine ar fi acesta – are ceva de oferit drept complement la bunătatea mea, pentru ca, împreună, să facem construcție, una care ne transcede bunătățile.
Recent, la Palatul Ghica, a avut loc Mobile Advertising Masterclass, la inițiativa Vodafone / Expomedia. Cristina Mangiarotti, liderul de mobile advertising al echipei de la Vodafone Italia, a pledat pentru cauza mixului outdoor+mobile, definind chipul în care va funcționa inspirat media-melange-ul viitorului.
…Dar hei, până la viitor mai avem prezentul…Îmi permit să mă întreb câți dintre clienții, creativii și oamenii de media din România vor avea curajul nebunesc al Google? Câți vor fi dispuși să iasă din zona de confort a prezentului și s-o ia pe un drum nebătut, care face scurtătura spre viitor și resetează regulile jocului ? Mi-a răspuns deja cineva la întrebare, într-o formă care e mai mult o observație: “Păi da, dar ei sunt Google, sunt în State și au bugete de New York”. Și voi credeți la fel ?
Pentru că și eu vibrez la formula “God helps those who help themselves”