Compania de consultanţă pentru zona de business a industriei de imprimare Crouser&Associates a demonstrat într-un studiu că 50% din furnizorii de servicii de print cer taxe suplimentare pentru crearea QR codurilor, în timp ce 25% din ei imprimă aplicaţiile la pachet cu întregul print, fără taxe adiţionale, pentru a-şi păstra clientela.
Cel mai interesant aspect al studiului, realizat în America, este că 25% din cei 120 de furnizori intervievaţi nu ştiu ce reprezintă un QR code, iar clienţii pe care îi au nu le-au cerut niciodată aşa ceva.
Deşi micile aplicaţii au crescut în notorietate în ultimul an, fiind prezente în tot mai multe zone de promovare, industriile de specialitate nu cunosc încă avantajele şi costurile QR codurilor.
Cei 50% din furnizori care au un preţ separat pentru coduri percep o taxă cuprinsă între 5$ şi 500$ doar pentru o pagină de destinaţie, în funcţie de aplicabilitatea acesteia. Imprimarea QR codurilor depinde de o serie de factori definitorii pentru scopul final al aplicaţiei, şi anume distanţa de vizualizare, zona de imprimare şi designul complet.
În primul rând, companiile trebuie să aibă în vedere la ce distanţă se vor afla oamenii faţă de cod, pentru că, dacă acesta va fi inserat pe o ceaşcă de cafea sau pe o carte de vizită, dimensiunile acestuia nu pot fi foarte mari. Zona de imprimare determină poziţionarea codului, care este direct conectată la designul de ansamblu, deoarece codul QR trebuie să fie uşor de remarcat, dar în acelaşi timp să se încadreze în design.
Veştile despre QR codes sunt tot mai frecvente, iar pieţele relaţionate cu aceste aplicaţii avansează rapid, pentru a oferi un grad mai mare de confort atât clienţilor, cât şi companiilor utilizatoare. În ultimul an a crescut semnificativ numărul telefoanelor mobile vândute în Japonia şi Europa care au deja încorporat un program de citire a codurilor QR, deşi, până nu demult, aceste softuri trebuiau descărcate şi instalate ulterior de către utilizatori.