Analiza

Despre anomalii si frumusetea proportiilor

• Bookmarks: 2 • Comments: 1326


Una dintre cele mai premiate campanii outdoor ale anului e ”The Rich List” pentru Sunday Times, construita remarcabil sub semnatura celor de la CHI&Partners, London.

geo_bCampania prezinta intr-o maniera redimensionata siluetele celebritatilor din diverse industrii, fie ca vorbim despre cinematografie, fotbal, muzica sau familia regala. Chiar daca la capitolul reputatie Sir Alex Feguson e, potential, pe acelasi palier cu Wayne Ronney sau Keith Richards cu Mick Jagger, nu capitalul de imagine e cel care stabileste proportia siluetelor campaniei, ci cel care-ti indica pozitia in The Rich List. Evident, totul devine o poveste disproportionata, care genereaza un mix de curiozitate, intriga si surprindere pigmentata punctual cu revolta.

Fara sa vreau, pentru ca vine si finele de an si-odata cu el, momentul bilanturilor, imi imaginez cum s-ar traduce la noi o astfel de rescalare a oamenilor care fac lucruri versus cei care fac bani. In teorie, ele ar trebui sa mearga mana in mana. Dar, ca de obicei, practica ne omoara.

Interesanta ar fi si-o rescalare in stilistica celor de la Rich list, pe criteriul promisiuni ferme, versus rezultate. Aici distractia ar fi maxima. Sa ne imaginam cum arata companiile din industria noastra, care in sfarsit au realizat ca nu e ok sa vinda printul de outdoor la 3 E / mp, pentru ca asta inseamna rulaj, dar nu va insemna niciodata business. In imaginatia multora, asta a fost secretul pentru a intra pe usa din dos a crizei, la clientii cu inima sensibila. In realitate, oamenii care au vandut productie sub pretul costurilor pe care le implica ea, n-au facut decat sa-si fure caciula, sa munceasca in zona limitrofa intre risc si pierdere-cu-speranta ca peste un an, doi, vor creste preturile si vor fi castigat cu un astfel de start.

Au trecut si anii de rezistenta, criza nu s-a dus, iar nefirescul a devenit norma. Acum, companiile care au dezechilibrat disproportionat, cu preturile lor, toata piata de outdoor, s-au trezit cu latul la gat. N-o mai pot duce asa la nesfarsit. O lectie de business usturatoare pentru ei, dureroasa pentru clienti.

Pentru ca tot din categoria anomalii, e si discursul clientului pe care l-ai avut 15 ani si care, in vremea crizei, s-a bucurat la ”ofertele disperarii”, apoi a schimbat furnizorii a descoperit ca in spatele promisiunilor facute de palmasii crizei nimic nu e ceea ce pare – nici calitatea cu care s-a obisnuit, nici ritmica, nici partea de servicii. In ultima vreme mi s-a intamplat cu o surprinzatoare frecventa sa fiu intrebat daca la noi totusi nu se poate ”ca pe vremuri”, dar la costuri de criza. Raspunsul e simplu. Cand te bucuri la ”ofertele de necrezut”, primesti si servicii de aceeasi contravaloare. Adica de 2 lei.

Cand vom invata sa respectam justa proportie dintre effort, calitate, expertiza si recompensarea lor financiara, o sa fim pe drumul cel bun si-o sa punem singurei punct crizei. Pina atunci, unii n-au invatat chiar toate lectiile si, desi ne-au incercat pe toti tot felul de uragane, dansii mai incearca totusi marea cu degetul.

Similar Posts:

2 recommended
comments icon1 comment
1 notes
326 views
bookmark icon

0 thoughts on “Despre anomalii si frumusetea proportiilor

    Write a comment...