Ultimul număr din acest an al revistei Universign va apărea la sfârșitul acestei săptămâni. Este o ediție ce aduce în prim plan cei mai tineri exponenți ai noului val, dar reiterează și câteva cifre ce măsoară performanțele pieței consacrate de producție publicitară.
În timp ce zonele bine stratificate ale pieței își recită monoton păsurile obișnuite, puse pe seama vremii sau naturii oropsite a domeniului, pe alte frecvențe încep să fie emise și să se audă din ce în ce mai clar glasuri apărute parcă din neant.
O generație tânără începe să schimbe tonul și ritmul, iar ea nu a răsărit din vreun underground. Nu se revoltă și nu are încă păsuri. Ea vine, în cel mai firesc mod cu putință, să populeze un domeniu pe care-l privește fără fitrele vreunei experiențe păcătoase sau merituoase, iar această “neștiință” i se potrivește cât se poate de bine.
Tineri a căror medie de vârstă este de 23 ani și pentru care “nu-urile” instaurate de istoria trecută și recentă a domeniului nu au nici relevanța și nici efectele uzual așteptate. Generația nou ivită poartă, pur și simplu, altă expresie, nealterată de fricile și neputințele generației anterioare ce a ținut și controlează încă frâiele industriei publicitare. Nu este vorba de o primenire, este vorba de o naștere. Este un început ce-și face propriile legi de existență. Este, fără doar și poate, pentru cei mai mulți dintre noi, o opțiune de continuitate prea puțin anticipată în minte sau în hârtii oficiale.
Întâlnirea cu câțiva din exponenții acestei specii emergente de antreprenori a dat naștere unor articole obligatoriu de parcurs. Ele pot livra o semnificație metaforică bine venită celor aflați în căutarea unui sens la acest sfârșit de an.