Interviu

FESPA Digital iese în stradă

• Bookmarks: 19 • Comments: 2706


FESPA Digital a avut tot timpul campanii promoţionale atrăgătoare şi inovatoare pentru diferite evenimente. De exemplu, campania de mare impact „Revoluţie” a aprins imaginaţia pieţei în 2009, iar imaginile despre surfing au îndemnat producătorii de materiale publicitare să prindă valul de inovaţii, în cadrul expoziţiei FESPA 2010.

„Vom ţine cont de aproximativ orice temă care să reflecte aspectele actuale din domeniul tiparului de mari dimensiuni.” – Marcus Timson

„Tema vizuală de inspiraţie pentru campania din acest an are la bază sportul parkour – sau free running –, şi a apărut din încercarea noastră de a ne transpune în locul majorităţii producătorilor de tipar digital, în evoluţia acestora spre anul 2011. În cazul în care încercaţi să faceţi legătura dintre parkour şi tiparul de mari dimensiuni, puteţi viziona diferite filmuleţe de prezentare a acestui sport pe YouTube sau pe pagina de internet www.parkour.com, care ar trebui să vă convingă de faptul că free running-ul este într-adevăr o analogie excelentă pentru provocările şi oportunităţile pe care producătorii de tipar de mari dimensiuni le vor întâlni în 2011”, afirmă Marcus Timson, Directorul de Vânzări și Marketing al FESPA.

Ideea de bază a acestui sport este de a crea şi urma un traseu prin peisajul urban, trecând cât mai rapid şi mai eficient peste obstacole și adaptând mişcările la mediul de parcurs. Acest sport îmbină elemente de atletism, graţie, încredere, curaj, precum şi capacitate de a vedea un potenţial progres în cel mai mic articol de pe stradă.

Parkour reprezintă o metaforă pentru scena tiparului de mari dimensiuni din ziua de azi.

Deşi poate fi practicat în orice mediu, acest sport se dezvoltă în peisajul urban, plin de obstacole, şi descrie perfect modul în care tiparul de mari dimensiuni a transformat mediul urban într-un timp relativ scurt. Fiind eliberat de un anumit cadru şi panou de afişaj sau de utilizarea limitată atât de familiară, definită de producătorii de afişe comerciale, un tsunami de tipare de mari dimensiuni a pus stăpânire pe panourile de protecţie din staţiile de autobuz, pe vehicule, pe mobilierul stradal, pe şantiere sau clădiri publice.

Datorită inovaţiilor permanente din domeniul cernelurilor şi suprafeţelor pe care se poate imprima, mediul exterior a devenit un mod de expunere captivant. Are un potenţial uriaş, fiind un loc în care producătorii de materiale publicitare îşi pot proiecta mesajele de orice dimensiune, fără a-şi limita creativitatea.

Trebuie să se țină cont şi de potenţialul nelimitat al sportului parkour. Cel care îl practică vede fiecare stradă ca pe o oportunitate şi trebuie să evalueze potenţialul fiecărui element întâlnit în peisaj, care îi poate oferi un ajutor sau îi poate împiedica progresul. Practicantul pune în balanţă riscurile şi beneficiile întâlnite. Acelaşi lucru se poate spune şi despre peisajul cu care se confruntă industria tiparului de mari dimensiuni din 2011.

Companiile şi agenţiile de publicitate cu care colaborează sunt puse în faţa unor noi modalităţi de lucru şi trebuie să aleagă cea mai bună variantă pentru campaniile lor. Producătorii de tipar de mari dimensiuni ar trebui să facă acelaşi lucru, înţelegând cum se transformă industria şi semnificaţiile acestor modificări pentru viitorul activităţii lor.

Cheia succesului viitor va fi abordarea acelor obstacole pentru a găsi noi idei sau pentru a găsi modalităţi inovatoare de a le ocoli.

Toţi directorii de companii se confruntă cu obstacole şi provocări odată cu depăşirea mediului economic sălbatic din ultimii doi-trei ani. Un eveniment precum FESPA Digital 2011 oferă multe surse de inspiraţie şi informaţii, care vin în sprijinul producătorilor de materiale publicitare.

În acelaşi mod se poate explica şi motivul pentru a fost ales cuvântul „Evoluţie”, care ilustrează mesajul conferinţei FESPA Digital 2011. Poate părea ciudată tranziţia de la „Revoluţie” la „Evoluţie” în intervalul scurt de timp dintre cele două expoziţii, dar acest lucru chiar s-a petrecut. În doar doi ani, tehnologia digitală a devenit prezentul şi viitorul unei industrii globale a tiparului de mari dimensiuni, având o valoare de 58 de miliarde de euro. Această tehnologie a schimbat modul în care imprimăm diferite produse şi a făcut posibilă apariţia altora noi.

Revoluţia digitală a tiparului de mari dimensiuni s-a petrecut rapid, modificând industria de profil într-un timp foarte scurt. Ceea ce ne rămâne este o perioadă de evoluţie, în care companiile orientate spre dezvoltarea viitoare se vor adapta la noile condiţii, în timp ce companiile care nu vor reuşi acest lucru vor dispărea.

În final, la fel cum oricine poate încălţa o pereche de pantofi sport pentru a încerca free running-ul, la fel şi revoluţia digitală continuă să atragă un val de noi adepţi în domeniul tiparului de mari dimensiuni, având promisiunea unor marje de profit mai viabile pentru o investiţie de început relativ redusă. Acest lucru a creat o industrie mult mai competitivă, iar participarea la evenimentele definitorii ale acestei industrii, precum FESPA Digital, a devenit mult mai importantă decât în anii trecuţi.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi: www.fespadigital.com.

Similar Posts:

19 recommended
comments icon2 comments
2 notes
706 views
bookmark icon

0 thoughts on “FESPA Digital iese în stradă

    Write a comment...