Târgul FESPA Digital, desfăşurat în perioada 24-27 mai 2011 la Hamburg, a anunţat câştigătorii concursului DigiMan, lansat pe platforma de socializare Facebook. Premiul întâi a fost acordat lui Blink Giant Media din Marea Britanie, care a primit un iPad, și Immei Maureso, din Spania, recompensată cu o cameră de fotografiat HD. Pe locul doi, la categoria People’s Choice, s-a clasat românul Cătălin Dinculescu.
Premiile puse la bătaie au atras participanţii mai mult sau mai puţin specializaţi în domeniu, iar popularitatea concursului și a show-ului în sine a crescut. Participanţii au fost provocaţi să dea viaţă mascotei FESPA 2011, „Omul Digital”, prin imprimarea logo-ului şi realizarea unei fotografii purtând respectiva imagine ca mască. În fotografia respectivă trebuia să apară un print de format mare sau trebuia surprinsă o activitate interesantă.
Românul care a participat la concurs a fost surclasat de câştigătoare cu doar 4 voturi în plus. Cătălin Dinculescu, angajat al furnizorului de echipamente pentru imprimare de format mare Mons Medius, a declarat că a aflat de acest concurs direct de pe invitaţia companiei la show-ul din acest an.
„Am văzut detaliile despre acest concurs pe invitaţia pe care a primit-o compania noastră la evenimentul din acest an şi m-am înscris. Am decis să las comunitatea să voteze. Prin urmare, nu am răspândit vestea că m-am înscris printre prietenii mei. Cu câteva zile înainte de finalizarea concursului am fost pe primul loc, cred că în ultima zi s-a decis cu adevărat câştigătorul”, afirmă Cătălin Dinculescu.
Ocupantul locului doi ales de comunitatea Fespa de pe platforma de socializare s-a fotografiat lângă un echipament de imprimare pentru format mare. Acesta este un sistem Seiko 64-S, cu care Cătălin Dinculescu lucrează zilnic.
Compania Blink Giant Media a realizat un videoclip care înfăţişa ”Omul digital” alergând pe marginea unui banner-gigant amplasat pe o clădire, aspect promovat de organizatorii FESPA prin abordarea temei parkour.
Câştigătoarea premiului People’s Chioce, Imma Maureso, a fost aleasă prin voturile majoritare acordate de fanii de pe Facebook cu ajutorul butonului „Like”. Poza ei o înfăţişa înconjurată de printuri de format mare colorate, purtând masca ”Omului Digital”.
Campania Fespa Digital din acest an a inclus logo-ul Digital Man, care a fost promovat intens pe site-urile de ştiri specializate, dar şi concursul de pe Facebook, pentru cea mai bună fotografie a ”Omului Digital”.
Competiţia, care s-a încheiat în luna mai, a fost demarată pentru a creşte profilul imprimării digitale de format mare şi pentru a-i angrena pe entuziaştii printului digital. Figura modernă a “Omului Digital” care poartă ochelari a fost iniţial inspirată de modelul Che Guevara în campania media “Revoluţia imprimării” pentru FESPA Digital 2009 şi a rămas imaginea pentru mesajul de evoluţie al ediţiei din acest an.