Default

GPV vrea să dezvolte afaceri noi

• Bookmarks: 3215


GPV Groupe este o companie cu peste 130 de ani de experienţă şi mai mult de 1.300 de angajaţi în cele 14 ţări europene unde este prezentă. Cu 60 de milioane de plicuri produse zilnic şi 60.000 de tone de materie primă prelucrată anual, grupul are o cifră de afaceri de aproximativ 200 de milioane de euro.

Core-business-ul GPV Groupe este producţia de plicuri. În România însă, compania a iniţiat şi alte proiecte printre care acelea de subtratare a unora dintre activităţile care nu sunt proprii clienţilor lor, dar care le permit acestora o mai mare penetrare şi dezvoltare pe piaţă (cum ar fi serviciile de tipărire ne/ personalizată a documentelor, inserarea automatizată a documentelor în plicuri, expedierea mailing-urilor ne/adresate prin poştă sau direct, gestionarea de baze de date, actualizarea/adăugarea de coduri poştale la adresele din bazele de date). Am vrut să aflăm cum se dezvoltă piaţa autohtonă a plicurilor în comparaţie cu cele din alte ţări europene şi, de aceea, am stat de vorbă cu Doru Vîjîianu, director general GPV România.

Dan Călin: Cum se prezintă piaţa plicurilor din România?

Doru Vîjîianu: Nu aşa cum ne-am dori, consumul nefiind la nivelul potenţialului pe care îl are ţara noastră. Consumul mediu din România este departe de cel european sau nord american. Ca o comparaţie, în America de Nord consumul de plicuri pe cap de locuitor este de 400-500/an, în Europa de Vest acesta este în jurul a 300 de plicuri pe cap de locuitor pe an, iar noi suntem undeva la aproape de zece ori mai puţin decât acesta, cifrându-ne în jurul valorii de 30-40 de plicuri pe cap de locuitor pe an.

Care sunt motivele acestei stări de fapt? Comunicarea scăzută la toate nivelurile B to B, B to C şi C to C. Dacă ar fi însă să remarc zona care suferă cel mai mult este aceea a marketingului direct şi a vânzării prin corespondenţă, mailing-urile comerciale, dar şi cele de informare fiind sunt reduse ca frecvenţă şi volum. Probabil că în 2010 nu ne vom detaşa de această stare de fapt, reducerea bugetelor de marketing nefiind o supriză pentru nimeni atât în companiile de stat, cât şi în cele private.

Cum afectează domeniul online şi smsurile piaţa plicurilor?

În industria noastră sunt trei zone distincte de consum: office, marketing direct şi inserare automatizată. Cu siguranţă că anii care vor veni vor produce o mutaţie a consumului între canalele şi categoriile de produse. Referitor la comerţul online, studiile spun că fiecare vânzare online generează un consum de cel puţin două plicuri. Dacă mai adăugăm că multe produse de mici dimensiuni îşi pot găsi ca ambalaj plicurile pe care noi le comecializăm, putem spune că acest tip de comerţ ne poate fi un aliat. Internetul a adus multe schimbări în comportamentul nostru şi, cu siguranţă, va mai aduce. A devenit o obişnuinţă ca de sărbători să primim multe SMS-uri extrem de „impersonale”. Este foarte posibil ca SMS‑ul să devină desuet şi neapreciat de cel care îl primeşte. În timp, este foarte posibil ca trimiterea unei felicitări în plic, şi nu mass‑SMS, să redevină o practică.

A început să fie folosită şi la noi semnătura electronică ce facilitează trimiterea online a diferitelor documente.

Cum afectează ea piaţa în care activaţi?

Ne întoarcem iar la comportament şi obişnuinţă. Pe termen scurt nu consider un risc major, în România cu atât mai puţin, având în vedere nivelul de informatizare şi acces la Internet. Principalii utilizatori ai semnăturii electronice sunt trecuţi de 30 de ani, cu o educaţie mai apropiată de tactil decât de virtual. Un ultim studiu arată că peste 70% dintre intervievaţi preferă să recepţioneze informaţia scrisă. Însă, viitorul… Mă uit deseori la fiul meu de nouă ani ce pare că de multe ori face corp comun cu computerul, vorbind cu el, fiindu‑i parte din viaţă.

Cum aţi încercat să vă dezvoltaţi afacerea în ultimii ani în România?

Investiţiile noastre din ultimii ani au fost orientate pe new business. Aşa cum am menţionat deja, suntem unii dintre liderii de pe piaţa de servicii de editare a datelor personale. În start up-ul acestui business au fost necesare investiţii serioase în tehnologie şi personal. În 2009, precum şi în 2010, investiţiile noastre sunt îndreptate mai mult spre funcţionalitate. La finalul lui 2008 am finalizat implementarea la nivelul întregii companii a unei noi arhitecturi informatice ERP. SAP-ul ne-a adus un mult mai bun control al proceselor şi identificarea zonelor unde trebuie să acţionăm cu prioritate. Mai avem de lucru la comunicarea interdepartamentală şi în cadrul departamentelor. Lucrul în echipă – aici am avut de-a face cu o meteahnă veche. Citeam un articol al unui străin care, fiind întrebat ce părere are despre români spunea că în general, un român este mai bun decât un străin, dar întotdeauna doi români sunt mai puţin buni decât doi străini. De ce? Poate din copilărie, poate pentru că lucrăm foarte mult individual. Reuşim cu greu să fim altruişti şi generoşi în cadrul unei echipe, unde să dăm un feedback pozitiv.

Care este strategia grupului de extindere în ţările din jurul nostru?

Noi suntem deja în aceste ţări. Dar, strategia de grup este aceea a comasării capacităţilor pentru o creştere a eficienţei şi a productivităţii, vitale într-o industrie extrem de competitivă aşa cum este cea de producţie de plicuri. În România, la Cluj Napoca, producem pentru toate ţările vecine. Filiale cu linii de producţie până acum doi ani sunt astăzi doar reprezentanţe de vânzări. Deservim din Cluj toate pieţele din jurul României.

Ce alte strategii mai are grupul pentru perioada următoare?

Vrem să rămânem unul dintre liderii din industria de plicuri, să avem o distribuţie capilară, să promovăm dezvoltarea durabilă, precum şi alte acţiuni de diferenţiere prin iniţierea independentă sau cu partnerii noştri de business-uri noi.

Care este cota de piaţă a GPV în România?

După aprecierile noastre avem undeva la nivel de 40-45% din volumul de plicuri vândute, acoperind prin distribuţia noastră întreaga ţară şi nu numai, fiind prezenţi cu cote importante pe toate canalele de vânzare. Avem printre clienţii noştri principali companii de top din toate domeniile de vânzare: comunicaţii, office suplier, consumatori finali, utilităţi, procesatori de corespondenţă.

Similar Posts:

3 recommended
comments icon0 comments
0 notes
215 views
bookmark icon

Write a comment...