Default

„Graţie crizei”, Mayr-Melnhof Packaging România a investit anul trecut un milion de euro în tehnologizare

• Bookmarks: 201101


Puţini jucători din industria tipografică au reuşit anul trecut să-şi onoreze planurile de investiţii, în special a celor pentru modernizarea sau extinderea capacităţilor de producţie. Mayr-Melnhof Packaging România este una dintre excepţiile care confirmă regula potrivit căreia, criza economică are şi părţi bune dacă ştii să-i exploatezi oportunităţile…

O scurtă vizită de documentare la tipografia Mayr-Melnhof de la Blejoi, lângă Ploieşti, ne-a permis să verificăm în practică un concept care contrazice trendul negativ care se manifestă în industria poligrafică naţională şi nu numai. Specializată în tipărirea şi finisarea ambalajelor din carton, tipografia Mayr-Melnhof poate fi considerată un lider al segmentului producţiei de gen privind din perspectiva capacităţii de producţie şi a dotărilor, dar mai ales din cea a experienţei profesionale în proiectarea şi fabricarea ambalajelor din carton.

Din declaraţiile managerului Mayr-Melnhof România, domnul Bogdan Tache, am aflat că „firma a reuşit anul trecut, graţie crizei şi pe fondul competitivităţii ridicate a producţiei, să-şi îndeplinească planurile de investiţii pentru extinderea şi diversificarea capacităţii de producţie”.

La prima vedere, această investiţie poate fi pusă pe seama suportului financiar venit din partea grupului austriac din care firma face parte. Bogdan Tache contrazice această supoziţie spunând că „investiţiile în utilajele sunt consecinţa rezultatelor pozitive pe care le-am obţinut în 2008 şi parţial în 2009. Grupul nu admite investiţii majore în vreuna din fabricile sale atât timp cât managementul local nu poate demonstra, în cifre, că business-ul este în creştere, există profitabilitate şi cereri ferme din partea unor clienţi care nu pot fi onorate prin mijloacele de producţie existente. Beneficiem şi de sprijinul Grupului, dar asta în plan secundar. Va părea curios pentru patronii români de tipografii, faptul că investiţiile făcute de Grupul Mayr-Melnhof sunt realizate din fonduri proprii şi nu din creditele de bănci sau prin leasing-uri… Este o dovadă a competitivităţii noastre şi a unei filozofii de business foarte echilibrată.

Investiţii de 1 mil. € în echipamente de tipar şi finisare

În prima parte a anului trecut, am instalat două linii de finisare pentru ambalaje – una pentru poleire şi una pentru lipire automată – utilaje destinate atât diversificării producţiei de ambalaje din carton, cât şi extinderii capacităţii. La sfârşitul anului am instalat şi am început testele cu noua maşină offset Mitsubishi, o presă de tipar 70 x 100 cm, cu şase grupuri de imprimare şi modul de lăcuire acrilică. În acest moment maşina este operaţională şi profit de ocazie să mulţumesc echipei Primatehnic (distribuitor Mitsubishi în România) pentru suportul tehnic acordat. Investiţiile vor continua şi anul acesta atât în utilaje de producţie, cât şi în echipamente pentru pregătirea formei.” – a declarat Bogdan Tache.

Clamată de către toţi jucătorii industriei tipografice, scăderea volumelor de tipărituri pare să nu-i fi afectat prea mult pe cei de la Mayr-Melnhof România. Explicaţia am primit-o tot de la domnul Tache: „Lucrăm destul de mult pentru companiile multinaţionale din ţară care procesează pentru export. În plus, am reuşit să ducem o politică susţinută de new-business la nivel internaţional, în ţări precum Ungaria, Cehia, Slovenia sau Croaţia, iar în acest moment ne putem lăuda că peste 40% din producţie este destinată exportului…

Similar Posts:

20 recommended
comments icon0 comments
0 notes
1101 views
bookmark icon

Write a comment...