Interviu

In publicitate, daca nu evoluezi, dispari

• Bookmarks: 70780


Monica Drăguț are un zâmbet cald și relaxat chiar și când vorbește despre lucruri tehnice precum imprimanta Vutek H2000 PRO cu cerneala UV în 8 culori și rezoluție de 1000 dpi a capetelor. „E o imprimantă de ultimă generație, lansată în toamna anului trecut în cadrul SGIA Expo de la Las Vegas, un hibrid care printează pe materiale flexibile în rolă și materiale rigide, transparente sau colorate, pe lemn sau metal, sticla, PVC sau carton, precum și în 3 straturi cu alb pentru postere de backlit la super rezoluție” spune Monica despre cea mai nouă achiziție a companiei pe care o conduce, Joint Advertising. În 9 ani de existență, compania a ajuns de la un mic atelier de producție la unul dintre cei mai importanți producători ai pieței de publicitate outdoor, cu un portofoliu de clienți majori naționali precum și multinaționali din retail, telecom, modă și bunuri de larg consum. Creșterea a avut loc treptat și susținut, însă cu piciorul mereu apăsat pe pedala investiției în viitor.

mnk02

Pasiunea pentru produs, cel mai bun profesor

După trei ani într-o companie de producție și șapte ani ca director de producție într-o companie de media, Monica a ales să urmeze calea antrepenoriatului acum mai bine de șase ani. „Nu mi se pare deloc dificil pentru o femeie să lucreze în producție și chiar să conduă un business de producție. Cred că dacă ești pasionat de ceea ce faci și îți respecți produsul și clienții, vei învăța foarte ușor chiar si cele mai tehnice lucruri” poveste Monica în timp ce verifica atent o lucrare proaspăt ieșită „din cuptor”. Nu i-a plăcut niciodată să ia decizii în grabă, pripite, însă, dacă ar fi să se felicite pentru o decizie, aceea ar fi relocarea companiei în urmă cu un an în afara orașului, fapt ce a adus economii importante și a mărit spațiul de producție.

Experiența acumulată în companiile anterioare și cunoașterea pieței i-au oferit Monicăi Drăguț șansa de a nu repeta greșelile foștilor angajatori și așa a reușit să construiască o echipă experimentată, care dă totul la fiecare nou proiect. „La început, business-ul nostru părea o nebunie pentru că eram chiar la debutul crizei economice și toate bugetele de producție se înjumătăteau de la o lună la alta. Am rezistat însă acelor ani foarte grei, ne-am stabilizat și acum suntem mult mai maturi” își amintește directorul general Joint Advertising începuturile companiei.

Cu toate pânzele sus, către indoor

Chiar pe vârful valului de creștere economică, în 2007, Joint Advertising a pornit cu un singur printer adus din SUA de unul dintre asociații firmei de atunci, însă de atunci a schimbat frecvent utilajele folosite. Cel mai recent, în februarie 2014 a achiziționat un printer pentru indoor, iar în urmă cu două luni încă un printer hibrid: Vutek-ul menționat mai sus. La ora actuală, printerele în rolă dedicate outdoor-ului sunt „cele mai muncite” utilaje, cu peste 20.000 mp / luna, însă noul lor coleg recuperează cu pași mari, având o medie de 2000 mp printați în cele două luni. Deși lucrează predominant pentru outdoor, aproape în proporție de 80%, Joint Advertising a investit în echipamente noi pentru că își dorește să crească segmentul de indoor, unde profit margin-ul este considerabil mai mare.

„Cei șapte ani în care am lucrat la client mi-au schimbat total optica și când am inițiat propriul business știam foarte bine ce vreau. Calitate. Din păcate, criza a cauzat scăderi majore de bugete și piața de producție și-a pierdut în bună parte pasiunea pentru calitate. Nu și noi. Este unul dintre motivele pentru care ne dorim să facem proiecte speciale de indoor”

povestește Monica, ușor dezamăgită despre evoluția pieței de producție. Compania nu și-a pierdut însă niciodată speranța că piața va reveni la standarde mai înalte și a continuat să caute căi de a crește. A aplicat chiar și la programul de fonduri europene MINIMIS, însă acestea s-au injumătățit de la 200.000 la 100.000 de Euro, bani ce au permis totuși achiziționarea a 2 echipamente.

mnk03

Respectul pentru clienți, fundamentul oricărui bussines

În ce privește clienții, Monica Drăguț nu concepe să facă compromisuri. „Încă de la început, politica noastră a fost de a trata orice client la fel, chiar dacă era vorba de un singur banner sau o campanie la nivel național. Așa ne-am câștigat încrederea și respectul clienților noștri și s-a întamplat de multe ori că o comandă mică executată impecabil să ne aducă un contract mare.” Așa cum spune și numele companiei, filozofia Joint Advertising este că publicitatea se face împreună cu clientul și că un domeniu cu deadline-uri atât de agresive nu poate funcționa decât într-un parteneriat.

După recentele investiții în tehnologie care plasează compania pe piața de proiecte speciale de indoor advertising, Monica vrea să ducă Joint Advertising și în afara țării. „În urmă cu un an am început să lucrăm și pentru piața externa și încă odată o lucrare bine făcută ne-a adus-o pe următoarea. Am simțit că avem calibrul necesar de a face o astfel de mutare chiar dacă nu avem un awareness foarte mare pe acele piețe. Cred însă că cea mai eficientă forma de promovare ar trebui să fie calitatea work-ului pe care îl faci. Așa cum e și în publicitate, reclama este totuși o mică parte. Produsul e cel mai important.”

Similar Posts:

70 recommended
comments icon0 comments
0 notes
780 views
bookmark icon

Write a comment...