Interviu

Întârzierea instalării a generat pierderi însemnate, dar avem semnale că vom putea porni producția cât mai curând

• Bookmarks: 25642


Darea în folosință a celei mai recente investiții a producătorului de ambalaje Exonia este întârziată de epidemia provocata de virusul Covid-19. CEO-ul companiei, Tiberiu Stoian, estimează la un sfert de milion de euro valoarea comenzilor afectate de această întârziere.

Care era data la care trebuia instalată linia de producție achiziționată? Când estimați că se va face instalarea acesteia?
Noua noastră linie pentru fabricarea pungilor și sacoșelor din hârtie a fost livrată, exact cum prevedera contractul de furnizare în data de 20 martie. Din păcate, nu a mai putut fi pusă în funcțiune ca urmare a restricțiilor de acces în Romania a persoanelor de origine străină, coroborat cu anularea curselor aeriene dintre Germania și Romania, impuse de situația de urgență din cele două țări. Echipa de tehnicieni germani ai furnizorului nostru este singura în măsură să poată pune în funcțiune liniile noastre tehnologice pentru a outea fi predate spere opetare tehnicienilor noștri.

Aveți comenzi de la companii din domeniul farmaceutic care nu pot fi onorate în acest moment?
Da, avem multiple solicitări din partea producătorilor interni de alimente și de medicamente, din partea spitalelor și a altor instituții publice în contextul actualei pandemii de coronavirus, pentru producția de materiale necesare la ambalarea alimentelor ce vor fi livrate persoanelor aflate în carantină sau autoizolare, a medicamentelor de primă necesitate, a biocidelor, a măștilor de unică întrebuințare sau chiar pentru fabricarea botoșilor / protecții pantofi și a combinezoanelor.

Ați reușit să estimați pierderile provocate de această situație? la cât se ridică acestea?
Până în acest moment, ca urmare a stagnării producției programate, am pierdut comenzi în valoare cumulată de peste 250.000 Euro, la care se adaugă salariile personalului care trebuia să deservească liniile tehnologice de imprimare și confecționare a ambalajelor noastre.

Care sunt cele mai mari dificultăți pe care vi le-a adus actuală criză generată de pandemia declarată la nivel internațional?
Problemele sunt multiple, dar blocajul financiar al multora dintre companiile partenere aș considera că reprezintă cea mai importantă. Tinde să devină un cerc vicios, în care lipsa lichidităților poate duce la dezechilibre cu efecte greu de anticipat.

Ați reușit să obțineți un răspuns de la autorități legat de crearea unui coridor de trecere pentru linia de producție?
Din fericire solicitările transmise de noi către autoritățile competente au dat rezultate, în sensul că am fost contactați de reprezentanți ai Guvernului și autorităților județene, care ne-au oferit suportul procedural la nivel intern, pentru a aduce specialiștii de care avem nevoie. Sperăm să se concretizeze, motiv pentru care le mulțumim și pe această cale!

Astăzi căutăm soluții pentru identificarea unei companii aeriene, care să ne poată închiria un avion tip privat jet pentru o cursă charter, pe ruta Germania Düsseldorf (DUS) – Romania IAȘI (IAS), cu care să putem aduce în Romania tehnicienii furnizorului nostru. Avem și promisiunea reprezentanților Ministerului Transporturilor că ne vor ajuta să identificăm o soluție în acest sens.

Instalarea liniei ar aduce beneficii pentru o parte din sectorul farmaceutic din România? dacă da, care ar fi acestea?
Pornirea acestei linii ne va permite să livrăm săptămânal peste 75 tone de Pungi din hârtie pentru pentru ambalarea și transportului alimentelor dar și imprimare de filme necesare la ambalarea servețelelor dezinfectante sau confecționarea pungilor pentru clor atât de necesar la dezinfectarea suprafețelor în toate categoriile de spații populate.

A scăzut volumul de comenzi ca urmare a crizei generate de starea de urgență?
Restrângerea sau chiar oprirea completă a activității unora dintre cei mai importanți beneficiari ai noștri, companii multinaționale importante cu activitate în retail, deținători de spații comerciale în cadrul centrelor comerciale de tip mall din Romania ne afectează.Ca urmare a stopării intempestive a activității lor, au fost nevoiți să blocheze achizițiile iar noi suntem în situația de a depozita stocurile tampon constituite pentru aceste companii pentru o perioadă nedefinită momentan.
În plus, avem în derulare livrări de cantități mari de materii prime comandate anterior și pe care va trebui să le depozităm deasemenea pentru o perioadă pe care deocamdată încercăm măcar să o anticipăm.

Care sunt măsurile pe care sunteți gata să le luați pentru minimizarea pierderilor?
În primul rând ne-am concentrat pe sporirea măsurilor de limitare a expunerii și de prevenire a contaminării cu COVID19 a angajaților noștri, care au presupus întreruperea completă a activităților indirect productive și limitarea la un nivel maxim posibil a celor de producție și service, menținându-se doar activitățile strict necesare pentru onorarea comenzilor primite din partea sistemul de sănătate din România și pentru livrările internaționale de ambalaje de primă necesitate.
Reducerea costurilor reprezintă deasemenea o prioritate, coroborat cu alte măsuri de creștere concomitentă a producției.

Similar Posts:

25 recommended
comments icon0 comments
0 notes
642 views
bookmark icon

Write a comment...