Adriana Moldoveanu (28 ani) și Petru Moldoveanu (31 ani), soți și arhitecți, sunt creatorii Fabricii de Litere, a cărei poveste a ajuns să fie foarte cunoscută într-un timp foarte scurt de la lansare. Deși nu a împlinit încă un an, Fabrica de Litere și-a lăsat deja amprenta în multe proiecte de amenajare interioară și semnalistică.
Cum și când s-a născut Fabrica de Litere?
Fabrica de litere s-a lansat oficial în mai 2015, deși încă de la începutul anului 2015 am început să ne gândim la proiect. Ideea ne-a venit în momentul în care am propus primele două litere într-un proiect de amenajare, litere pe care le-am executat în propriul atelier, Atelier Moldoveanu, acolo unde iau naștere majoritatea ideilor noastre de design.
Care a fost nivelul investiției inițiale?
Investiția a fost una mică, având în vedere că a fost nevoie să construim doar brandul, site-ul și să realizăm câteva litere de prezentare.
În cât timp ați câștigat primul contract?
Primul contract a venit înca din prima zi a lansării paginii de facebook. Like-urile au început să apară în număr foarte mare și oamenii nu au ezitat să ne felicite în scris, atât pe mail, cât și pe facebook.
Ce fel de tehnologie și materiale folosiți ?
Literele realizate de noi sunt exclusiv din metal (oțel), iar echipamentul principal este un utilaj performant, cu ajutorul căruia realizam primul contur de literă, după care toată intervenția este manuală.
Lucrați la capacitate maximă?
Da, pentru că avem și alte proiecte în lucru pe lânga cele de litere.
Cât durează procesul de producție pentru o lucrare uzuală?
Procesul de producție diferă de la o lucrare la alta, în funcție de complexitate, număr de litere, dimensiuni și finisaj. O literă simplă, cu un font rectangular, are un timp de producție de câteva ore.
Lucrați cu furnizori locali?
Da.
Ce cifră de afaceri ați înregistrat în primul an?
E greu de apreciat, având în vedere că firma noastra este împărțita în mai multe ramuri.
Sunteți poziționați pe o nișă îngustă. Este diversificarea o opțiune?
Diversificarea este prima noastră preocupare. Ne place să facem lucruri noi de fiecare dată și evităm producția în serie.
Cum vă raportați la producția publicitară?
Producția publicitară nu face parte din categoria noastră de concurenți. Obiectele realizate de noi sunt făcute pentru a oferi oamenilor o stare, una plăcută. Noi le privim ca pe niște obiecte de artă.
Aveți concurenți?
Nu știm.
Ce perspective de creștere aveți?
De când avem atelierul, suntem focusați pe crearea de noi produse care să ne stimuleze să creștem de la an la an, dar nu ne-am aruncat niciodată cu capul înainte, astfel încât să nu putem face față cererii.
Trei atribute care vă definesc?
Creativitate, promptitudine, implicare.
Este esențială social media?
Social media este foarte importantă, majoritatea clienților așa ne-au cunoscut, și de aici au venit primele comenzi.
Care e profilul clientului vostru?
Tânăr, vesel, visător, optimist, contemporan.
O lucrare preferată?
Ne îndrăgostim de fiecare lucrare în parte și ne e greu să ne despărțim de ele. Toate au poveștile lor, speciale. Primul norișor realizat a fost simbolul unei prietenii și a plecat tocmai la Londra.
De ce #litereladatorie?
Pentru că literele noastre au o „datorie” aparte, aceea de a crea o atmosferă plăcută în fiecare spațiu în care sunt amplasate și de a pune un zâmbet pe chipul oricui.