Investiţiile serioase în retehnologizarea unei companii, cheia succesului în afaceri pe termen lung
Linia de echipamente de la Logos Corporate a fost mărită, recent, cu încă o imprimantă performantă Agfa Titan. În prezent, compania care a demarat în urmă cu câţiva ani un amplu proces de retehnologizare, deţine trei echipamente de acest tip. Investiţiile consistente în tehnologia performantă de producţie au fost realizate de Logos Corporate într-o perioadă dificilă din punct de vedere economic pentru întreaga industrie de profil. Însă calitatea obţinută, extinderea gamei de produse şi menţinerea unui portofoliu suficient de clienţi mulţumiţi constituie pentru directorul general al companiei, Laurenţiu Mihaiu, principalele argumente pentru planul susţinut de investiţii.
Viteză mărită de producţie
De ce un utilaj Agfa Titan şi nu o altă marcă? Ce a contat cel mai mult în luarea deciziei de achiziţie? „A fost perfect pentru cerinţele companiei, pentru nevoile mele. Aveam nevoie de viteză mărită de producţie. Chiar dacă acum deţinem trei echipamente de acest tip, simţeam nevoia să avem aceeaşi linie de echipamente şi să nu existe discrepanţe în producţie, să fie totul în regulă”, consideră Laurenţiu Mihaiu, directorul general de la Logos Corporate.
De asemenea, reprezentantul companiei de producţie publicitară aduce în discuţie şi partea de asigurare a service-ului atât de necesar, mai ales când discutăm de un echipament sofisticat, ultratehnologizat şi complex.
„Şi partea de service este extrem de importantă pentru noi. Nu avem probleme pe acest segment cu recenta achiziţie de la Mons Medius. La solicitările noastre ni se răspunde cu promptitudine. Răspund în 24 de ore, dacă nu imediat, şi repară eventualele defecţiuni cât se poate de repede. Sunt foarte mulțumit de serviciile de service şi ne înţelegem foarte bine de 18 ani”, a declarat Laurenţiu Mihaiu.
Şi chiar dacă pe piaţă există echipamente mult mai ieftine, criteriul calităţii a fost determinant, susţine reprezentantul companiei:„Discutăm şi despre calitate deosebită. Dacă nu ni s-ar fi oferit calitate, nu puteam plăti pentru echipament. Existau şi produse mai ieftine, dar am ales aceeaşi gamă de echipamente. Scump, fiabil, dar cu costuri reduse de exploatare. Până la urmă, e ca la o maşină. Plăteşti cât pentru o limuzină de lux, chiar mai mult, dar consumurile pe care le generează sunt mici. Cel puţin pentru noi sunt acceptabile”.
Gamă extinsă de produse
Calitatea produselor oferite va fi, cu siguranţă, un factor determinant în derularea corectă a afacerilor pe piață, apreciază oficialul Logos Corporate, care a mai subliniat şi faptul că imaginea clientului nu este neapărat o reflexie a costului promovat.
„Nu costul este cel care determină imaginea clientului, ci mai degrabă corectitudinea costurilor reprezintă ambele părţi în piaţă.
Bineînţeles, retehnologizarea ne-a permis să avem o nouă gamă de produse. Toate acestea, deşi în industria publicitară am putea spune că avem de la o lună la alta o ofertă foarte diversificată. În general, produsele sunt asemănătoare, doar că se schimbă oarecum designul.
Compania noastră a mai achiziționat între timp diverse echipamente. Am mai cumpărat echipament de finisat, am mai cumpărat un alt Zund şi ne mai gândim să cumpărăm încă unul etc. Motivaţia a fost permanent aceeaşi, legată de calitate, fiabilitate etc. Sunt costuri mai mari decât la echipamente cu performanţe asemănătoare, dar trebuie să repet, mă interesează foarte mult oamenii cu care lucrez pe partea de service. Şi pot să spun că nu am fost dezamăgit până acum”, a punctat Laurenţiu Mihaiu.
Plan investiţional pe termen lung
Logos Corporate continuă şi în acest an planul de investiţii în tehnologie performantă. La începutul anului au mai fost achiziţionate încă două echipamente. Doar pentru anul în curs, reprezentanţii companiei estimează investiţii de peste jumătate de milion de euro.
Totodată, există prognozat şi un plan investiţional pe 5-7 ani. Spaţiul de producţie urmează să fie extins prin organizarea unei suprafeţe de 6.000 de metri pătraţi aflată deja în proprietatea companiei.
„Aşteptăm să vedem şi cum evoluează piaţa în general. În ultimii doi-trei ani nu am sesizat nimic notabil pe piaţa de profil. Mai nimic pe partea business, la fel pe partea de industrie. Vrem sau nu vrem, totul e generat de bani. N-ai buget, ce poţi să ceri? Bugetele sunt mai mult sau mai puţin scăzute şi în astfel de condiţii ce poţi să faci?
În domeniul poligrafiei, în industria publicitară, în perioada imediat următoare nu vor fi evoluţii spectaculoase. Piaţa este cam aceeaşi. Ar putea fi creşteri. Dar o creştere până în 10%, posibilă în acest an, nu va influenţa mare lucru. Cât despre portofoliul de clienţi pot spune că pe acest segment e vorba în primul rând de comunicare, pentru că se lucrează cu oameni. E ca o rocadă. Comunicarea şi transparenţa sunt importante. Noi am reuşit să păstrăm clienţii mulţumiţi de 14-15 ani. Scopul este să menținem relații constructive, transparente, cu toți clienții. Pentru orice client, dacă greșești o dată la o comandă, ai probleme”, a mai declarat reprezentantul Logos Corporate.
62 de angajaţi şi 4.000 de metri pătraţi spaţiu de producţie
„Am început afacerile în producţia publicitară în 1996-1997, cu un foarte bun prieten și om extraordinar de deștept, dar drumurile noastre s-au despărțit. Am ales să merg în continuare pe un plan serios privind viitorul. Am început ca o serigrafie, foarte mică. Aveam niște bani și i-am băgat toți în utilaje. După câțiva ani ne-am mutat într-un spațiu mai mare, de 1.600 de metri pătrați, ajungând după 18 ani să avem un spațiu de producție de 4.000 de metri pătrați. Acum e insuficient și acest spațiu, dar cu timpul vom rezolva.
Cunoșteam partea de advertising dinainte de mă ocupa de afacerea asta. Mă mai ocupam de evenimente mari, de organizarea lor. Pe parcurs, m-am mulat pe cerințele pieței, nu am rămas doar pe imprimat tricouri și pe etichete autocolante. Ei bine, tehnologia a avansat, am avansat și noi, am căutat breșe, am diversificat activitățile. Dacă iniţial erau opt angajaţi, acum suntem 62 de persoane. Suntem o familie, aşa consider eu echipa. Eu doar manageriez, ca să nu fim pe pierderi. Eu nu uit de unde am plecat la drum. Ai mei nu sunt angajați, eu îmi tratez angajații ca și pe colegii mei. Eu am rol protectiv, îi ajut”, a concluzionat Laurenţiu Mihaiu, directorul general de la Logos Corporate.
Exploatarea curentă confirmă performanţele echipamentelor
„Este important şi îmbucurător pentru noi să vedem că performanţele echipamentelor furnizate de noi sunt confirmate în exploatarea curentă”, spune managerul general Mons Medius, Ioan Bălaşa, referitor la declaraţiile directorului general de la compania Logos Corporate, care a achiziționat şi utilizează imprimantele Agfa Titan.
„Printerele Afga din seria Jeti Titan sunt promovate ca fiind economice în exploatare, cu două argumente reliefante: fiabilitate bună (deci reparaţii şi piese de schimb puţine) şi un consum mic de cerneală. Cerneala Anuvia are un conţinut ridicat de pigmenţi de calitate, ceea ce permite imprimarea în strat subțire („thin film technology”).
În luarea unei decizii favorabile de achiziție, pentru clienți ar fi suficiente nişte calcule prealabile achiziţiei, pornind de la valoarea investiţiei, raportată la viteza reală de imprimare şi continuând cu cheltuielile de exploatare pe următorii trei ani.
Filozofia noastră de afaceri include un respect desăvârşit pentru client, indiferent de volumul afacerilor derulate împreună. Consultanța şi service-ul sunt o parte extrem de importantă a activităţii noastre. Oferim produsele şi serviciile noastre cu onestitate şi cu dorinţa de a împărtăşi succesul cu clienţii noştri”, ne-a declarat managerul general Mons Medius.
Înfiinţată în 1994, Mons Medius Investments SA a avut ca prima activitate principală furnizarea de materiale şi echipamente fotografice. Din 1997, activitatea companiei a fost completată cu linia de materiale şi echipamente pentru producţia publicitară, devenită apoi preponderentă. În prezent, societatea are peste 70 de angajaţi şi o cifră de afaceri de aproximativ 9 milioane de euro.