Analiza

Nevoia de creditare naște nevoia de promovare

• Bookmarks: 17 • Comments: 1393


Primăvara a venit cu ceva mai multe campanii de promovare. După o perioadă în care au așteptat cuminți revenirea pieței economice, băncile s-au hotărât că e timpul să dea startul la noi campanii. UniCredit te trimite la finala Cupei UEFA, ING îți dă posibilitatea să fii spectator la Jocurile Olimpice din 2012, Raiffeisen îți dă bilete la concertul Sting, iar Card Avantaj te ajută să-ți plătești biletele de avion în rate.

Campaniile de finanțare sunt peste tot. Panouri, vitrine, pasaje amenajate tematic, toate prezintă ultimele oferte de creditare, însoțite de premii pentru cei care „intră în joc”. Contrar aparențelor, studiul Trusted Brands 2011, al Reader’s Digest, concluzionează că românii nu mai au încredere în bănci. Totuși, oficialii se laudă cu o creștere a numărului de aplicații pentru creditele de nevoi personale. La o primă vedere, românii se arată sceptici în ceea ce privește împrumuturile. Să fie promovarea intensă cea care îi împinge spre credite?

Cum se promovează băncile

Băncile reprezintă un client-cheie pentru firmele de producție publicitară. Și, dacă în urmă cu câțiva ani, marile investiții se făceau în deschiderea de noi sucursale, acum băncile preferă să bage banii în promovarea imaginii și în campanii, prin care își implică viitorii clienți. În momentul de față, toate se axează pe oferte, pentru că și băncile au suferit din cauza crizei financiare.

„Părerea mea este că, pe viitor, băncile se vor concentra foarte mult pe oferte. Nu mai au timp de campanii de publicitate. Majoritatea vor vinde produse, pentru că oamenii nu prea mai fac credite” – Raluca Borăscu, Brand Communication Manager – 23 Communication Ideas.

În general, aplicațiile utilizate într-o astfel de campanie nu sunt spectaculoase. Backlit-urile din stațiile de autobuz, billboard-urile din zonele aglomerate și panourile de la metrou sunt preferate pentru promovarea imaginii.

O aplicație mai puțin convențională este cea din Pasajul Unirea, pentru campania „Be part of it” a băncii UniCredit Țiriac. Agenția care s-a ocupat de implementarea ideii campaniei a închiriat pasajul Unirii și a reprodus un stadion de fotbal, acompaniat 3 ore pe zi de imnul oficial al UEFA Champions League.

„Nu am văzut foarte multe execuții speciale pentru campaniile băncilor. În ultimii doi ani, inovație am văzut în vitrinele ING” – Raluca Borăscu

Banca olandeză ING a investit foarte mult în imagine. A început cu decorarea vitrinelor pentru campania „Vis și făcut” – care a costat aproximativ un milion de euro – și continuă în prezent cu planul de finanțare pentru copii.

Noua campanie poartă numele de „Configuratorul de părinți” și oferă participanților, pe lângă alte premii, posibilitatea de a fi prezenți la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Londra, din 2012.

Una dintre campaniile care s-au bucurat de succes a fost “Tu cu cine faci banking?”, a Băncii Comerciale Române, promovată mai mult prin spoturi televizate, dar și prin printuri outdoor și OOH-uri.

Probabil gradul ridicat de adaptabilitate la cererile pieței ajută băncile să rămână un advertiser principal. În ultima perioadă, comunicarea cu clientul a fost realizată mai atent, iar serviciile s-au mulat perfect pe nevoile românilor.

Agențiile care se ocupă de promovarea băncilor apelează la mesaje amuzante, colorate, axate mult mai mult pe factorul emoțional. Campaniile îmbracă mai frumos ideea de „împrumut”. Unii susțin că investițiile bancare ar fi crescut în primul trimestru al acestui an, cu peste 50%, față de aceeași perioadă din 2010, chiar dacă modul prin care băncile își comunică imaginea este mai soft decât era înainte.

„Nu trebuie pornit de la premisa că băncile au foarte mulți bani pentru comunicarea imaginii. Acum vor investi strict în campanii de promovare a ofertelor, pentru că oamenii nu se mai lasă atât de ușor convinși să-și facă un credit” – Raluca Borăscu

Similar Posts:

17 recommended
comments icon1 comment
1 notes
393 views
bookmark icon

0 thoughts on “Nevoia de creditare naște nevoia de promovare

    Write a comment...