Default

ODS își diversifică serviciile pe scară largă

• Bookmarks: 29562


Optical Disc Solutions (ODS) continuă să reziste pe piață la același nivel deși o parte dintre publicațiile care ofereau cititorilor CD-uri sau DVD-uri au dispărut. De la Cristian Aroșculesei, R&D Manager ODS, și de la Vlad Santo, Sales Coordinator ODS, am aflat că acest lucru este posibil prin diversificarea serviciilor oferite clienților, dar și pentru că a crescut cererea de CD-uri folosite în realizarea campaniilor de promovare a produselor de larg consum.

Dan Călin: Care este tendința pieței în domeniul multiplicării industriale de discuri optice, având în vedere că au dispărut multe dintre revistele și ziarele care ofereau ca insert CD-uri și DVD-uri cititorilor?

Vlad Santo: E adevărat că au dispărut anumite publicații care ofereau CD-uri, însă există încă suficiente campanii de marketing, chiar dacă nu la ziare și reviste. Anul trecut au fost foarte multe proiecte de promovare în care au fost asociate discuri produselor de larg consum, acest lucru datorându-se faptului că mulți dintre specialiștii în marketing au înțeles că un disc cu un program bine ales, fie el muzică sau film, poate ajuta la vânzarea unui produs și la fidelizarea clienților. Însă pentru a realiza aceste proiecte am lucrat cu marje de profit foarte mici. Dar sunt proiecte importante care au avut un real succes.

Marjele mici vin din faptul că, acum patru sau cinci ani, anumite firme au început să furnizeze discuri la prețuri foarte mici, care s-au propagat în toată piața. De aceea, pentru a avea profit, o fabrică trebuie să lucreze volume mari și să aibă clienți fidelizați și constanți.

Cristian Aroșculesei: La nivel global, tendința pieței este de scădere, în ultimii doi-trei ani. Aceasta va continua în următorii ani din cauza impactului tehnologic. În plus, acest trend s-a suprapus și peste criză, perioadă în care toate afacerile întâmpină condiții dificile. Astfel, foarte mulți fabricanți de CD-uri/DVD-uri se orientează foarte încet, dar sigur, către distribuția de content online. Fie că vrem sau nu, acesta va fi viitorul. Industria va suferi modificări și de aceea trebuie să fii pregătit. În ultima perioadă, principalul nostru obiectiv este diversificarea foarte mare a activității astfel încât să putem oferi clienților noștri o gamă completă de servicii.

Să înțeleg că și ODS se orientează către oferirea de online content?

Cristian Aroșculesei: Suntem în faza de studiu și evident că vom dezvolta această activitate datorită faptului că, prin natura activității noastre, suntem în contact cu toți marii furnizori și distribuitori de media (filme, muzică). În plus, noi reprezentăm un factor de stabilitate pentru ei în comparație cu o firmă mică care ar începe acum să lucreze la un portal cu vânzare de astfel de produse.

Vlad Santo: Sunt fabrici care văd distribuția online, inclusiv pirateria, ca pe o amenințare. Noi încercăm să vedem partea legală a online-ului ca pe o completare a activității, astfel încât să ne asigure pe viitor o constanță în vânzări. Mai mult de atât, vom putea oferi consumatorului final produsul dorit în orice formă de distribuție: fizic sau prin „descărcare” – bineînțeles în mod legal și plătit.

Cristian Aroșculesei: Cu alte cuvinte, încercăm să acoperim scăderea naturală a activității de multiplicare, din cauzele menționate, cu dezvoltarea acestui mod de distribuție, pentru a păstra constantă cifra de afaceri a firmei.

În afară de content-ul online, prin ce alte servicii încercați să vă diversificați paleta?

Cristian Aroșculesei: Unul dintre ele, pe care îl oferim deja de circa șapte-opt ani, este reprezentat de soluțiile de împachetare. Și aici mă refer nu doar la cele pentru CD-uri sau DVD-uri. Acestea sunt atât de sofisticate și de diverse încât nu există limite, fiind doar o problemă de buget. Datorită faptului că am creat un departament de packaging, putem oferi acest serviciu pentru aproape orice alt produs. De exemplu, pachetele promoționale cu produse cosmetice din magazine.

Vlad Santo: În zona de „packaging” a fost destul de ușor să trecem pentru că avem o echipă mare și cu experiență la ambalarea discurilor încă de când ne-am înființat. Experiența acestor oameni a fost destul de ușor de transferat către ambalarea altor tipuri de produse. Bineînțeles că trecerea a fost susținută și prin achiziția a trei mașini, de celofanat, sudat etc. Existând toate condițiile, a fost nevoie doar să promovăm acest serviciu în rândul clienților noștri.

Cristian Aroșculesei: În plus, datorită faptului că nu oferim numai CD-uri, ci și toate componentele tipărite aferente și colaborând astfel cu multe tipografii, unele dintre cele mai mari -, am descoperit că acestea au nevoie și de alte soluții pentru diversificarea ambalajelor. Amintesc aici metoda de lipire cu puncte de adeziv, procedeu prin care sunt atașate în reviste mostrele de produse. Astfel am ajuns să oferim și acest serviciu pentru reviste, importând astfel de „puncte de lipire” sau lipidot-i. După cum spuneam, ne îndreptăm către o diversificare tot mai mare a serviciilor, încercăm să identificam noi activități care să ne permită o dezvoltare cât mai bună în continuare. Este foarte util să ai un pachet de servicii corelat pe toate necesitățile.

Așa a apărut și activitatea de „content management”. Avem o echipă cu ajutorul căreia oferim clienților posibilitatea de a licenția programe audio/video. De exemplu, suntem licențiații Discovery Channel în România, având dreptul exclusiv de a distribui produsele acestei companii. Totodată, suntem într-o strânsă legătură cu multe firme deținătoare de drepturi în domeniul audio/video cu ajutorul cărora putem oferi clienților programe potrivite necesităților lor.

Vlad Santo: Cu multe dintre aceste firme lucrăm deja, știm ce cataloage de muzică și filme au, ce poate fi licențiat în România, discutăm cu clienții ce programe prezintă interes pentru ei și se potrivesc revistei sau produsului care face obiectul unei campanii de promovare. Nu funcționăm ca o casă de discuri sau ca un distribuitor de film, ci păstrăm niște relații „la cald” pe care le folosim când este cazul.

Cristian Aroșculesei: În felul acesta, numărul produselor pe care le putem oferi este nelimitat. De aceea, clientul preferă să vină la noi, care oferim servicii complete în legătură cu un proiect, decât să realizeze același lucru apelând la câțiva furnizori. Nu suntem limitați decât de bugetul clientului. Dar, prin natura activității și a relațiilor cu partenerii noștri, putem obține pentru clienți cele mai bune condiții și prețuri. Idei avem multe, dar încă nu sunt toate definitivate. Una dintre ele, pe care o putem realiza și la care deja lucrăm, este dezvoltarea softurilor pentru CD-uri. Avem deja proiecte în acest sens. Putem oferi aplicații software și soluții de grafică a interfețelor pentru orice fel de CD/DVD. Pentru început dezvoltăm acest lucru cu freelanceri, urmând ca în timp să devină o componentă a afacerii.

V-au determinat noile soluții oferite clienților să faceți investiții în echipamente și să creșteți numărul personalului?

Vlad Santo: Oamenii au rămas aceiași. La echipamente a fost nevoie de investiții pentru remodelarea și îmbunătățirea celor existente. De exemplu, un echipament destinat multiplicării de DVD-uri poate fi comutat pe CD-uri și invers. În plus, am achiziționat mașini pentru activitatea de ambalare. Chiar și linii inteligente, de exemplu cele pentru ambalarea a 10.000 de reviste/oră. A fost nevoie de investiții, dar nu majore. Însă investiții facem în fiecare an.

Cristian Aroșculesei: Până în 2008, când piața duduia, necesitățile de producție nu erau acoperite de dotarea existentă. Și atunci a fost nevoie de investiții majore. Apoi au intervenit condițiile de criză și a trebuit să ne folosim creativitatea pentru a continua activitatea în condiții sănătoase.

Vlad Santo: Totuși, volumele cresc. Dacă ne uităm pe rapoarte, în fiecare an au crescut volumele de producție de discuri. Însă presiunea este mare la prețuri, care sunt în continuă descreștere, și numai o creștere a volumului poate compensa acest lucru.

Cristian Aroșculesei: Cifra de afaceri a avut de suferit în ciuda faptului că producția a crescut.

Cum au evoluat volumele de CD-uri/DVD-uri cerute de clienți? Există diferențe față de anii anteriori?

Cristian Aroșculesei: Noi avem o capacitate de 150.000 de discuri pe zi pe care încercăm să o utilizăm constant. Este adevărat că, în funcție de sezon, cerințele clienților sunt fluctuante.

Vlad Santo: Dar și aici s-a văzut o așezare a lucrurilor. Cel puțin anul acesta a început, contrar modelelor din anii trecuți, cu volume foarte mari. În martie am avut comenzi similare cu cele din sezoanele de vârf.

Similar Posts:

29 recommended
comments icon0 comments
0 notes
562 views
bookmark icon

Write a comment...