Default

Office Printing – Twilight Zone?

• Bookmarks: 8412


În orice firmă este necesar un echipament de printare. Indiferent dacă este de format A4 sau A3, dacă este multifuncţional sau nu sau dacă poate fi conectat în reţea sau nu. De tipărit tot trebuie să tipărim! Însă, cum alegem aceste echipamente? Care sunt criteriile de selecţie şi de unde ştim care brand ne va satisface cerinţele? Iată ce vom încerca să vă prezentăm începând din luna august.

Motivele pentru care testăm echipamentele

Pentru că alegerea corectă din toate punctele de vedere vă oferă numai avantaje, dar nu aveţi timpul necesar să faceţi aceste testări, de cele mai multe ori vă limitaţi la părerea unui cunoscut pe care îl consideraţi mai experimentat în selectarea unui echipament. Acesta este „adeptul” unui brand şi vă recomandă un echipament de la acea firmă. După recomandare urmează fuga după cel mai mic preţ pe care îl puteţi găsi pe piaţă. După 20-30 de căutări pe Internet, vă decideţi să cumpăraţi de la una dintre firmele a căror pagină web v-a impresionat mai mult şi care poate oferi echipamentul cât mai rapid. După ce l-aţi comandat şi l-aţi plătit, el soseşte.
Firma de la care l-aţi cumpărat îl instalează, vă face testul de print şi pleacă. Bucuroşi anunţaţi în firmă: „Gata! Aveţi un nou printer mai bun şi mai rapid! Să nu vă mai aud că nu puteţi printa rapid pliantele sau ofertele! Spor la treabă!” Câteva minute mai târziu apare prima reacţie internă: „Ce culoare aiurea are galbenul ăsta!” sau „Parcă trebuia să scoată 50 de pagini/minut şi stau de zece minute după un print în două exemplare faţă-verso la o broşură de patru pagini!” Auzind „mărunţişurile” acestea, veţi începe să vă întrebaţi: „Ce mi-a recomandat oare omul acela? Mi-o fi zis ceva să scape de mine şi gata? Am dat banii pe ceva nou şi bun, dar pentru altceva decât îmi trebuie!”
Ei bine, tocmai pentru a evita asemenea situaţii, vom testa echipamentele de printare oferite pe piaţă de diverşi producători.
Rezultatele acestor teste le vom publica în fiecare lună astfel încât principalele criterii care stau la baza alegerii lor să fie explicate pe înţelesul tuturor.

Elementele care vor fi testate

Pentru obiectivitate, vom alege echipamentele de printare care vor avea performanţesimilare din punct de vedere tehnic: viteză de imprimare, volum lunar recomandat, dimensiune maximă de printare, placă de reţea, scanner etc. Toate echipamentele vor fi testate utilizând acelaşi notebook dintr-o clasă medie, întâlnit foarte frecvent în birourile din ţara noastră. Media de print utilizată va fi de acelaşi tip, în toate situaţiile analizate, şi nu va fi livrată de niciunul dintre producătorii echipamentelor. Vom folosi hârtie albă de 80, 90 şi 110 g/mp, precum şi hârtie ecologică, reciclată. Vom utiliza şi alte tipuri de media de printare: hârtie autocolantă, foto, etichete etc.
Măsurarea timpului se va face din momentul transmiterii comenzii către echipament, până la terminarea completă a execuţiei comenzii. Vom utiliza acelaşi cronometru în toate situaţiile, iar timpii obţinuţi vor fi prezentaţi în secunde şi sutimi de secundă. Fişierele utilizate pentru print vor fi identice în toate cazurile. Vom folosi zece fişiere care să poată asigura o testare a echipamentelor în funcţie de gradele de acoperire existente în general într-o firmă.

Rezultatele oferite în urma analizelor

În primul rând vom prezenta performanţele echipamentelor comparate aşa cum apar în datele tehnice oferite de producători. În al doilea rând vom prezenta comparaţia performanţelor tehnice reale obţinute la fiecare test pentru fiecare echipament. În al treilea rând vom prezenta informaţii legate de preţurile de achiziţie ale echipamentelor, aşa cum le vom găsi public la diverse firme. Consideraţiile noastre vor putea constitui unul dintre elementele de analiză în luarea unei decizii de achiziţie a echipamentelor de printare.

Similar Posts:

8 recommended
comments icon0 comments
0 notes
412 views
bookmark icon

Write a comment...